A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
07.04.2020
752
9min
ALUMNI
[EN] Глобальні виклики потребують спільних відповідей, тому бізнес-спільнота Дніпра об’єдналась заради вирішення найгостріших проблем області. Про те, які саме ініціативи вона реалізує, розповів Микола Демченко, засновник юридичної компанії «Правое дело» та випускник <a href="http://mba.kmbs.ua">Presidents’ MBA kmbs</a>, у межах проєкту kmbs ALUMNI stories.

[EN] Інформація в часи кризи Карантин для мене почався 14 березня. Після повернення з-за кордону я залишився вдома на два тижні, а роботу компанії максимально перевів в онлайн. Оскільки відрядження та поїздки скасувалися, а деякі проєкти зупинилися – у мене вивільнилося чимало часу на нові ініціативи. Напевно, я одразу зрозумів, наскільки серйозна ситуація на нас насувається. І почав транслювати це усвідомлення в усі контексти: родину, бізнес, асоціацію випускників kmbs, оточення. Одна за проблем, з якими ми всі стикнулися, - це перенасичення інформацією про коронавірус. Тому перше, що зробив -  це спільно з іншим випускником kmbs Дмитром Ієвлєвим став ретельно аналізувати усі наявні новини й факти, як глобальні, так і українські.  Згодом вирішили, що видаватимемо результати свого осмислення назовні – через канал у Telegram інформуватимемо випускників та інших бізнесменів про те, що відбувається у світі. Публікуватимемо перевірені дані, звіти консалтингових компаній – те, що може бути корисно підприємцям. Думаю, що підключатимемо інших випускників, щоб разом шукати нові ніші для бізнесу. Контекст Дніпра Я досить довго намагаюсь об’єднати декілька місцевих бізнес-спільнот заради спільної мети, хочу інвестувати свої зусилля у цей напрямок. Тому певний час тому інтегрувався у шість основних бізнес-спільнот Дніпра та став привозити їм цікаві кейси, які показують – що можна зробити, об’єднавшись. Наприклад, Юрія Філюка, співзасновника урбаністичного проєкту «Тепле місто», а згодом – Марка Зархіна, співвласника львівської Kumpel Group. Ми навіть встигли зібратися спільнотами на стратегічну сесію, яку проводив викладач kmbs Валерій Пекар, і вийти на ідеї перших спільних ініціатив. Але глобальний контекст змінився. Таким чином, ми входили у карантин уже з певним фундаментом для об’єднання. У нас була створена група для спілкування цих спільнот. Також були окремі групи в кожній спільноті. В одному з клубів («Інспіра») ми оперативно провели онлайн-нараду, де було зо два десятки бізнесменів (представники «АТБ», «Біосфери», різних заводів та інших компаній), - і побачили основні загрози, які перед нами постають. Перша з них – низький рівень забезпечення лікарень та безпека лікарів. Ми вирішили створити власний фонд, куди акумулюватимемо гроші й направлятимемо їх на першочергові речі.  

Ролі між учасниками проєкта розподілилися природним чином: хтось відповідає за збір грошей, хтось комунікує назовні, хтось закуповує товари

  В «Інспірі» я запропонував вийти в дещо ширшу площину, за межі нашої спільноти, адже проблеми, з якими ми маємо справу, стосуються усієї області.  І оскільки передумови для об’єднання підприємців вже були створені, то люди з готовністю сприйняли цю ідею. Вони чітко розуміли сенси, навколо яких ми об’єднуємося, оскільки в останні дні середини березня всі навколо говорили про COVID-19 та головну проблему українських лікарень – захист лікарів. Лише в Іспанії на сьогодні налічується 20 тис. хворих на коронавірус лікарів. Звичайно, було й чимало індивідуальних ініціатив підприємців. Скажімо, власник  однієї з приватних клінік Дніпра допомагав медикам діставатися до місця роботи, хтось купив апарати ШВЛ для лікарні тощо. Але всі ці ініціативи були розпорошені, їх треба було згуртувати й показувати назовні системно. Адже, на противагу місцевій владі, бізнес дійсно робить чимало. Ми створили платформу боротьби з коронавірусом «Бізнес Дніпра vs COVID-19», запустили сайт https://www.dpvscovid.org/, через який залучаємо кошти від усіх охочих. Від перших онлайн-нарад до збору перших коштів пройшов тиждень. На даний момент ми зібрали вже більше 1,5 млн грн. Ролі між учасниками проєкта розподілилися природним чином: хтось відповідає за збір грошей, хтось комунікує назовні тощо. Також до нас доєднався благодійний фонд Kiddo, який вміє оперувати акумульованими коштами й тримає контакт з ланцюгами постачань та лікарнями. Тому він відповідає за витрачання зібраних грошей: купує маски й респіратори, захисні костюми та інші речі, які потрібні медичним закладам. Також ми сприяли тому, щоб підприємці передавали лікарням те, чого їм не вистачає: посуд, відра, певні товари побутового призначення. Хтось із бізнесменів закупив власним коштом дизельне паливо для швидкої допомоги. На жаль, усе це здебільшого є «затиканням дір», а не системною роботою. По суті, ми виконуємо завдання місцевої влади, яка не витрачає гроші з бюджету на технічне оснащення лікарень (хоча ці кошти є).  

Пандемія має великий соціокультурний вплив. Вона може змінити систему повністю, у кращий чи гірший бік

  Цікаво те, що ми не тільки налагодили співпрацю в межах регіону, але й між областями. Скажімо, Максим Леонтьєв з HD-group допоміг нам із постачаннями, а Юрій Філюк звернувся до нас - щоб втілити подібне в Івано-Франківську. Власні кроки На початку карантину я переїхав до села під Дніпром. Вулиця, на якій я живу, не має освітлення. За три дні я домовився з головою, й ми вирішили цю проблему. Також я замовив 140 саджанців павловнії (це дерево, яке швидко росте) і будемо їх саджати по всьому селі. Я бачу, що село не готове до епідемії, тому якщо тут з’являться випадки захворювання, потрібно буде створювати антикризовий штаб. До речі, ідея про доставку медиків до лікарень мала продовження. Я зрозумів, що зараз майже не користуюся машиною, тож віддав її знайомому лікарю, який тепер збирає колег і привозить їх на роботу. Це їм нічого не коштує, адже у мене електромобіль, і є корпоративна зарядна станція. Дізнавшись про цю історію, інший випускник kmbs Томас Бруннер домовився з автомобільним концерном «Аеліта» про надання декількох машин для перевезення медиків. Тобто пішла така собі хвиля. Філософія пандемії У такі часи, як зараз, виникає багато моральних запитань. Що ти маєш робити? Які рішення приймати? Якою є твоя роль, за що ти відповідаєш? Зараз ми працюємо із філософами й ретельно досліджуємо тему смерті, сенсів життя. Бо саме зараз стара система координат, старі сенси змінюються. Треба знаходити нові. Зараз актуальними є  роботи Віктора Франкла.  Також ми досліджуємо філософію пандемії. Зрештою, те, що ми переживаємо зараз – не перша пандемія в історії людства, вони повторюються циклічно. Скажімо, у Лондоні в середині ХVII століття була епідемія бубонної чуми, про це писав у щоденниках Даніель Дефо. Ми організуємо вебінари, щоб розповісти про цю історію. Пандемія має великий соціокультурний вплив. Вона може змінити систему повністю, у кращий чи гірший бік. Як мінімум, поточна ситуація може спонукати людей замислитися над зв’язком між рішеннями, які ми приймаємо на виборах до державної та місцевої влади, і тими обставинами, у які ми зрештою потрапляємо.   Наступна історія у проєкті kmbs ALUMNI stories – про те, які ініціативи у нинішніх умовах втілює Спілка громадських організацій людей з інвалідністю Києва

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...