Учасники займалися ризик-менеджментом, економічною інженерією, управлінським обліком, а також розбиралися із аналітичними інструментами підвищення ефективності бізнесу.
Разом із Олексієм Геращенко група ЕМВА-40 досліджувала, як отримувати інформацію з фінансової звітності компаній та вчилася аналізувати ці дані. Пан Олексій розповідав про те, чим на практиці може відрізнятися звітність міжнародних та українських бізнесів. Зокрема, у звітах зарубіжних компаній часто є докладні коментарі, а стосовно наших компаній складно знайти публічну звітність і, скоріше за все, у ній не буде приміток.
Також ішлося про активи та їхню вартість. Як сказав викладач, у сучасного бізнесу великих матеріальних активів майже немає, переважають нематеріальні. А вартість активів є дуже мінливою категорією, яка коливається залежно від зміни ситуації, показників діяльності компанії та її репутації.
Євген Пенцак розповідав учасникам ЕМВА-40 про аналітичні інструменти підвищення ефективності бізнесу. Вони дізналися про те, що кожний CEO формує певний слід у вигляді фінансових результатів, що визначає вартість компанії. Також на бізнес діють різноманітні зовнішні чинники: від пандемії до війни. Усі вони впливають на аналітику. Якщо ніяк не впливати на фінансові показники, то буде дуже складно прогнозувати. Так учасники дізнатися про такі види аналізу, як-от факторий аналіз, прогностичний аналіз та оптимізаційний аналіз – і навіщо вони бізнесу.
Пан Євген торкнувся й теми цінності бізнесу. Зокрема, ідеї про те, що чим більше можливостей має компанія – то вища її цінність. А аналітика може стати додатковим джерелом цінності: якщо компанія вміє отримувати нові дані та працювати з ними, то вона має перевагу.
Навчальний модуль, як завжди, був насиченим інформацією, роздумами й обговореннями. А значить, учасникам буде про що поміркувати, готуючись до наступного.