17 червня на «вогник» до kmbs завітав особливий гість — професор Андерс Асплінг, засновник та генеральний секретар Глобальної ініціативи відповідального лідерства (Globally Responsible Leadership Initiative, GRLI), голова міжнародної наглядової ради школи економіки Turku School of Economics при Університеті Турку (Фінляндія). Модератором зустрічі з професором Асплінгом став декан kmbs Олександр Саврук.
Андерс розповів про свій професійний шлях та виклики, з якими він стикався упродовж десятиліть у сфері управлінської освіти. Також за майже дві години зустрічі Олександр, Андерс та МВА-учасники обговорили чимало питань, зокрема:
- Необхідність постійного руху й змін для бізнес-шкіл. Адже найгірше, що може бути, на думку Андерса, це зупинитися, застрягти в наявних структурах та процесах.
- Збільшення впливу бізнес-школи на суспільство, зокрема, через тіснішу співпрацю зі стейкхолдерами (бізнесом, державою, неприбутковими організаціями тощо). Тут професор Асплінг порадив: «Потрібно завжди питати себе: що можна зробити краще? Коли ми починаємо думати про це, то відкриваємо можливість для діалогу».
- Чинники успіху організації. На думку Андерса, одними з найвагоміших є люди та те, як вони взаємодіють, а також довіра й відкритість.
- Різноманіття. Професор Асплінг каже, що бізнес-школи часто використовують однакові слова: це можна побачити навіть на їхніх вебсайтах. «Це наче аеропорти у світі — всюди ті самі магазини. І це не дуже добре», — каже він.
Учасники зачепили й тему лідерства, цінностей та пріоритетів. І поміркували над відповідністю між цінностями, мисленням та поведінкою, зокрема в критичні часи.
«Колись у сфері управлінської освіти лідерство було дуже вузько визначеним поняттям, — каже професор Асплінг. — Йшлося про лідерські стилі, очікування з боку стейкхолдерів тощо. А метою вважалося досягнення певного фінансового результату компанією. Але це вже давно не є актуальним. Я впевнений, що лідерство — це про щось значно фундаментальніше, аніж стилі чи особистісні риси. Воно бере початок з персональних цінностей лідера. Це — найперший та найголовніший складник.
Але також лідеру необхідно мати сміливість та чітку ідею — який вплив він прагне мати на світ. І неважливо, що цей лідер очолює: бізнес, громадську організацію, державну інституцію чи навчальний заклад».
Одним з висновків зустрічі став наступний: нам потрібен новий словник лідерства. І зараз — саме час для його формування.