A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
17.07.2017
719
6min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Звичайно, завжди будуть люди, для яких найголовніший чинник – ціна продукту. Але для все більшої кількості споживачів вплив компаній на екологію та соціум стає не менш важливим, аніж якість їхніх товарів чи послуг.

[EN]     Світ змінюється повільно, і не всі ще усвідомлюють ті глобальні виклики, які вже стоять перед людством. Скажімо, за даними NASA, 2016 рік став найтеплішим за всю історію спостережень (тобто з 1880 року). До цього рекордним був 2015 рік, а ще раніше – 2014-й. Проте є й позитивна динаміка. Скажімо, у 2016 році ресторани McDonald’s прибрали штучні консерванти з декількох пунктів свого меню, а також перестали додавати кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози до булочок. Крім того, компанія пообіцяла припинити використовувати м‘ясо курей, яких годували антибіотиками. Продаж Tesla в Китаї протягом 2016 року зріс у три рази й перевищив $1 млрд. А 352 тис. електромобілів, проданих у цій країні протягом 2016-го, складають 46% від загального продажу по всьому світу. Фахівці Trendwatching.com впевнені: саме так буде розвиватись ситуація у майбутньому. Скоріше за все, споживачі ставатимуть все більш відповідальними – й будуть цікавитись тим, що робить бізнес для навколишнього середовища та суспільства. У якості доказу можна навести дані нещодавнього глобального дослідження. Вони свідчать: 53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум. Серед сегменту «першопрохідців» (early adopters, люди, які починають купувати або робити щось до того, як це стає мейнстрімом) ця цифра ще вища – 66%. Крім того, 73% споживачів вірять, що бізнес має не просто генерувати прибуток, а робити щось більше для суспільства (серед «першопрохідців» - 84%).  

 
53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум

  Чимало компаній вже розуміють, у якому напрямку їм необхідно рухатись, а також останнім часом з‘являється багато стартапів, у які піклування про навколишнє середовище та соціальні цінності «вбудовані» з першого дня існування. Скажімо, виробник спортивного взуття Veja виробляє кросівки з пластикових пляшок. Такі бізнеси привчають людей до відповідального споживання, і вони починають очікувати подібних ініціатив з боку інших організацій. Напевно, з цієї причини Adidas нещодавно випустив лімітовану партію кросівок, вироблених з океанського пластику. А у 2017 році пообіцяв виготовити ще 1 млн. пар такого взуття й прибрати неперероблений пластик з усього ланцюжка поставок. Таким чином, зараз вже складно уявити компанію з будь-якої великої сфери бізнесу, яка б не позиціонувала себе як відповідальну. Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю. Що робити компаніям у таких умовах? Потрібно обрати певний виклик, який є релевантний вашому бізнесу, і робити кроки для того, щоб його подолати.   Наприклад, компанія Patagonia, що спеціалізується на вбранні для активного відпочинку, з лютого 2017 року пропонує своїм клієнтам продати їй старий одяг, який вони колись купували у неї. Людина може принести речі до магазину і, якщо вони знаходяться у задовільному стані, на її рахунок у Patagonia зараховують певну суму грошей. Ці кошти можна буде витратити на купівлю нового одягу означеної марки. Отриманий таким чином одяг проходить очищення (екологічним методом, без використання води), потім – реконструкцію. І, нарешті, оновлені речі виставляють на продаж на сайті Patagonia. Один зі шляхів показати споживачам, що для вас соціальна відповідальність – не порожній звук, - допомогти їм переробити те, що вони купили. Цього року новозеландська компанія DB Breweries запустила цікаву ініціативу: трансформування пивних пляшок на штучний пісок. Клієнт, що купив пиво згаданого бренда, може залишити порожню скляну пляшку у спеціальному автоматі. Після подрібнення вона перетворюється на штучний пісок, який можна використовувати, наприклад, під час будівництва чи у фармацевтичному виробництві – і таким чином зберігати природний пісок.  

 
Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю

  Великі компанії можуть зробити для світу чимало, особливо якщо об‘єднають зусилля. У грудні 2016 року чотири гіганти - Facebook, Microsoft, Twitter та YouTube – оголосили про співпрацю, мета якої – зупинити поширення терористичного контенту онлайн. Вони створюють спільну базу даних, відслідковують підозрілий контент, вчаться його розпізнавати та діляться інформацією. У майбутньому до цього проекту планується залучати й інші платформи. Для компаній, які звикли, що думати потрібно про позитивний вплив лише на своїх інвесторів, описана тенденція є справжнім викликом. Однак що раніше бізнес зрозуміє, що споживачі цінують соціальну відповідальність, і зробить кроки у цьому напрямку, то вище шанси у нього забезпечити собі довге й успішне існування.   За матеріалами Trendwatching.com

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...