A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
22.01.2018
599
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Тренди, які захоплюють увесь світ, нерідко народжуються не у Європі чи США, а приходять з Китаю, Японії та інших країн, чия культура суттєво відрізняється від нашої. І управлінцям варто спостерігати за тим, що відбувається на цих ринках – наприклад, щоб знаходити цікаві ідеї та встигати їх адаптувати й втілювати.

[EN]   Фахівці Trendwatching.com виділяють декілька тенденцій, які впливатимуть на споживацьку поведінку і, відповідно, бізнес в азійських країнах у 2018 році. У тому числі такі:   1. «Соціальні покупки» (shopstreaming). В Азії зараз дуже популярні електронна комерція та стрімінг у режимі реального часу. У 2018 році ці дві течії поєднаються, і в результаті люди будуть не тільки купувати онлайн, але й експериментувати та спілкуватись у той же час. Люди з азійських країн часто орієнтуються на думку інших, коли приймають рішення про покупку. Для них дуже важливо поспілкуватись із продавцями чи іншими покупцями – це створює довіру до продукту. За дослідженнями WARC, проведеними влітку 2017 року, 30% усіх онлайн-покупок у південно-східній Азії починались із контакту з продавцем у соціальних медіа і завершувались у месенджерах. Більш того, в Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати. Скажімо, в Таїланді 52% покупців вірять соцмедіа і лише 15% - особистим рекомендаціям (дані Mastercard). Китайський ринок «живого стрімінгу», за прогнозами Goldman Sachs, зросте до $15 млрд. до 2020 року. Підприємці вже активно використовують стрімінг для того, щоб продавати. Скажімо, Xinda Zhan у прямому ефірі видобуває перли з мушель. Будь-яка людина може заплатити $8.50 за мушлю - і під час живого стрімінгу побачити, що всередині. Лише за півроку ця бізнес-леді заробила $4,4 млн.    

 
В Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати

    А в Сінгапурі тріо молодиків проводять аукціони Hong Heng Mobile Auction у Facebook Live, продаючи смартфони та зовнішні батареї.   2. «Міста у хмарі». Чимало міст в Азії потерпають від заторів та поганої інфраструктури. Проте незабаром ситуація може змінитись - адже міста починають активно використовувати онлайн-платформи та хмарні сервіси, щоб зробити життя мешканців комфортнішим. І бізнеси зацікавлені у подібному партнерстві. Наприклад, Всесвітній банк розпочав співпрацю з Grab (сервісом, що збирає дані від водіїв з різних міст), щоб запропонувати урядам азійських країн безкоштовні рішення для управління трафіком. А у травні 2017 року компанія Didi Chuxing (шеринг транспортних засобів) почала працювати спільно з китайським місцевим самоврядуванням. Викорстовуючи свої дані, вона може "бачити" певні патерни у трафіку і, управляючи сигналами світлофорів, знижувати рівень заторів на 11%.   3. «Блокчейн-світогляд». Проблема з довірою до уряду є дуже гострою у країнах, що розвиваються. За таких умов люди схильні більше довіряти одне одному, а не державним інституціям. Наприклад, дослідження Edelman Trust Barometer 2017 року свідчить: довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується. А за даними Transparency International, у Китаї 73% опитаних думають, що корупція посилюється. У той же час, зростає довіра до криптовалют - і тієї технології, що стоїть за ними. Люди в Азії вірять у силу спільнот. Р2Р-економіка (peer-to-peer economy, економіка рівних) стає все популярнішою. Люди об'єднуються, щоб разом долати проблеми і створювати цінність. І технологія блокчейну - ще один приклад тому.    

 
Довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується

    У травні 2017 року китайський онлайн-супермаркет JD.com проанонсував, що використовуватиме блокчейн, щоб покупці могли відслідкувати шлях заморожених продуктів до виробника. Споживач може відсканувати QR-код на упаковці з м'ясом - і дізнатись, з якої ферми воно походить. Цю ж ідею буде використовувати ювелірна компанія Chow Tai Fook - щоб убезпечити покупців діамантів від неякісного товару. Скоріше за все, описані тренди будуть актуальними не тільки для азійських держав. Адже виклики, з якими стикаються країни, що розвиваються, - наприклад, нестача довіри, - є універсальними.   За матеріалами Trendwatching.com Ілюстрація Trendwatching.com

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...