A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
14.08.2017
725
6min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Автор: Ольга Мішуровська, керуючий партнер компанії «Правое дело»

[EN]   Про те, як юридична компанія «Правое дело» змінила свій підхід до сервісу – і які результати отримала.   Вихідна точка Ми – юридична компанія, тобто працюємо з людьми й сервіс має для нас величезне значення. Але ще два роки тому наш офіс являв собою «кабінетну систему»: кожен кабінет був ніби маленькою окремою компанією за певним напрямком юриспруденції. Тому будь-яке спілкування з клієнтами було локальним. Одного дня я чітко зрозуміла: у нас є проблема з сервісом. Я йшла по коридору разом з клієнтом, а назустріч йшов один з наших працівників. І він привітався тільки зі мною, подивився тільки на мене. Крім того, працівники в офісі майже не всміхались. Кожного понеділка ми проводили збори, я запитувала, скажімо, чому клієнтам не пропонують напої, але нічого не змінювалось. Два роки тому я поїхала на Школу сервісу в kmbs. І від того, що я почула, у мене був шок – настільки наш сервіс був далеким від того, яким має бути. І зрозуміла, чому. Скажімо, працівники у нас самі купували для себе каву й чай, а кава-машина була тільки для клієнтів. Поступово я почала втілювати те, про що почула під час програми. 

 
Саме сервіс – та річ, яка дала поштовх для розвитку й зростання нашої компанії

  Дії та результати Існує шість складових сервісу. Щоб досягти останньої – досвіду клієнта – я почала з першої – фізичної. Ми почали шукати новий офіс, у якому був би відкритий простір і для працівників, і для клієнтів. Нічого подібного не знайшли, тому створили його для себе «з нуля» - щоб він одразу відповідав тій сервісній культурі, до якої ми йдемо, тим цінностям, які є в нашого бізнесу й наших клієнтів. Тепер у нас є клієнтська зона й зона працівників. Є зона для відпочинку. Кава-машина, лимонади й усе інше зараз – не тільки для клієнтів, але й для працівників. Усе, що доступне зовнішньому клієнтові, є й у внутрішнього. Відповідно, люди відчули зміну у ставленні до себе. І це відобразилось і на ставленні працівників до клієнтів (тепер у нас немає проблем з усмішками), і на прибутку (він збільшився у декілька разів). Зрештою, змінилось буквально усе. Ми більше не схожі на традиційну юридичну компанію. Дуже скоро у нас в офісі з‘являться картини місцевих митців і бібліотека з книг, рекомендованих kmbs. Кожного тижня у клієнтській зоні проводяться навчальні семінари – не тільки юридичної тематики, але й з мистецтва, науки тощо. І все це почалось зі зміни у розумінні сервісу.   om3.jpg"Новий офіс ми створили для себе «з нуля» - щоб він одразу відповідав тій сервісній культурі, до якої йдемо"   Секретний сервіс Ще однією трансформацією став підхід до клієнтів – тепер він індивідуальний. Ми не даруємо стандартних подарунків на день народження, однакових для усіх. Ми знаємо уподобання наших клієнтів, починаючи із алкоголю й закінчуючи їхніми хобі. Наприклад, ми можемо пригостити відвідувача саме тим сортом пива, яке він любить. Або побачити на сторінці клієнта у Facebook, що він часто смажить м‘ясо, і подарувати йому обладнання для цього. У нашій CRM-системі є інформація про усіх ключових клієнтів. Ми знаємо, як звуть їхніх дітей та домашніх улюбленців, що люблять вони й їхні близькі. І, звичайно, на рецепції клієнта завжди привітають, назвавши його ім‘я, навіть якщо це його перший візит. Це те, що дійсно працює – та викликає wow-ефект.   Сервіс та менеджмент У порівнянні з двома роками тому, у нас змінилося 20-30% персоналу. Деяким людям не було зрозуміло, навіщо ми вчиняємо ті чи інші кроки. Наприклад, прагнемо, щоб в усьому офісі був однаковий запах. Але в цілому плинність кадрів у нас суттєво зменшилась. До того, як ми впровадили сервіс, ситуація була значно гіршою. Зараз же люди кажуть, що з нашого офісу не хочеться йти.   om2.jpg"Ми більше не схожі на традиційну юридичну компанію"   Частково зміни торкнулись і підбору персоналу. Для нашого бізнесу дуже важлива емпатія. У юристи переважно йдуть ті, хто хоче допомагати людям – тому нам дещо простіше, аніж іншим компаніям. Більшість наших працівників – орієнтовані на сервіс. А якщо у компанію потрапить людина іншого типу – я впевнена, що, зрештою, система її виштовхне. Два роки тому ми були ще незрілими управлінцями. Тепер я розумію, що жорсткий підхід до менеджменту може розвалити бізнес, - але тоді ми саме так і діяли. Зараз все змінилось кардинально. Ми буваємо у своїх працівників удома, дивимось, як вони живуть, вітаємо їх зі святами. Вчимо їх вирішувати конфлікти без нашої участі. Я впевнена, що саме сервіс – та річ, яка дала поштовх для розвитку й зростання нашої компанії. Якби ми не почали впроваджувати зміни, то зараз були б середньостатистичною юридичною компанією. Сервіс привів нас до того, що ми маємо, зробив нас тим, ким ми є – унікальними, не схожими ні на кого.

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...