A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
30.01.2020
985
6min
ALUMNI
[EN] Управлінець протягом життя нерідко змінює ролі, причому не тільки в компанії, а й за її межами. Одна з ролей, до якої він може прийти – це меценат. Ми поспілкувалися з меценатом <a href="https://mind.ua/kmbs_alumni/project/25-premiya-imeni-georgiya-gongadze" target="_blank" rel="nofollow noopener">премії Георгія Ґонґадзе</a>, засновником транспортної компанії «Квадро Центр» та випускником <a href="http://kmbs.ua">kmbs</a> Олександром Ткачуком про його управлінський шлях, новий досвід та майбутнє журналістики.

[EN] Яким був ваш шлях до бізнесу у сфері залізничних перевезень? Олександр Ткачук: За освітою я юрист, і вже тривалий час у залізничному бізнесі. Цей бізнес знав вже дуже добре – тому вирішив перенести накопичені знання в практичну площину. І в 2011 році розпочав власний бізнес з організації перевезень вантажів залізницею. Для мене це був перехід на новий рівень – рівень підприємництва. Це була певна авантюра, адже ця сфера досить специфічна і залізниця традиційно є закритою системою, як і більшість пов’язаних із нею компаній. З якою метою ви йшли до kmbs і що отримали внаслідок навчання? О.Т.: Почалося все зі звичайної цікавості, але вже співбесіда з керівником програми перевернула мій мозок догори дригом. Я вийшов з цієї зустрічі з величезною кількістю запитань про бізнес та життя. З цього почався мій процес пізнання й пошуку відповідей, який продовжується досі. Навчання на МВА стало для мене якісним проривом. Величезну роль відіграла гуманітарно-філософська складова. Адже вона спонукає мислити, ставити глобальніші, ширші, концептуальніші питання – і при цьому розуміти, що відповідей на них може й не бути. Зміни, які відбувалися зі мною, я переносив на компанію. Можна сказати, що до kmbs мене скоріше цікавила кількість накопичення, то після навчання я почав більше замислюватися над якістю, системністю. Що для вас означає роль мецената? Чим меценатство відрізняється від благодійності? О.Т.: Благодійність – це про виживання. Всі благодійні проєкти мають на меті виживання чи то якось особи, чи громади, чи людства в цілому. А меценатство – це скоріше про розвиток і створення нового. Для мене меценатство – про створення нового середовища.  

Гуманітарно-філософська складова навчання спонукає мислити, ставити глобальніші, ширші, концептуальніші питання – і при цьому розуміти, що відповідей на них може й не бути

  Відповідно, меценат – це людина з лідерськими якостями і бажанням змін. І його роль полягає у допомозі в реалізації цих змін. Що спонукало вас долучитися до премії Георгія Ґонґадзе у якості мецената? О.Т.: Я отримав запрошення стати меценатом від спільноти випускників kmbs, і мене зачепили слова «інноваційність» та «створення нового».  Це повністю відповідає тому, як я бачу меценатство: як перетворення старого в нове, розвиток. Також мені здається дуже актуальною тема інновацій в журналістиці. Адже суспільство вимагає від журналістів резонансних розслідувань, генерування новин. Але, фактично, ми тільки споживаємо цей контент, але ніяк не використовуємо його. Люди перестають читати публіцистику, за виключенням дуже вузького кола. І це – велика проблема. Зараз новини – це лише накопичення інформації. Сподіваюся, що премія Георгія Ґонґадзе допоможе появі нових журналістів, роль яких полягатиме не тільки у публікації новин, але й в осмисленні певних подій та зв’язків між ними, донесенні різних позицій та моделюванні сценаріїв майбутнього. Така журналістика стимулюватиме людей замислюватися над важливими питаннями – і вчитиме мислити загалом. Що, на вашу думку, потрібно для розвитку культури меценатства в Україні? О.Т.: Більшість людей сьогодні вважають, що благодійність і меценатство – одне й те саме, і не розуміють, навіщо потрібне меценатство. Тому, перш за все, варто пояснювати і розповідати, змінювати негативне ставлення на позитивне. Може, це в якійсь мірі прозвучить  цинічно, але меценатству потрібен маркетинг. Воно має стати не просто зрозумілим, а модним. Я впевнений, існує чимало цікавих ідей для проєктів, але люди не знають, як їх реалізовувати, куди звертатися. А для того щоб меценатство стало масовим явищем, потрібно, щоб потенційні меценати (а їх багато!) бачили ідеї, щоб було, про що говорити.  

Меценатству потрібен маркетинг. Воно має стати не просто зрозумілим, а модним

  А ще потрібна певна основа, базис, який би об’єднав людей, які прагнуть допомагати створенню нового. Наприклад, спільнота випускників Києво-Могилянської бізнес-школи – саме такий базис. Що поєднує випускників kmbs, які стали меценатами? О.Т.: Ми, ті хто долучився до премії Георгія Ґонґадзе, – випускники MBA, і під час навчання ми мали важливі філософські та гуманітарні курси. Ми маємо цінності, які нас об’єднують: прагнення змінювати себе і оточення. Ніхто з нас не прагне привласнювати славу, нас цікавлять зовсім інші речі. На які проєкти звертатиме увагу спільнота випускників kmbs у майбутньому? О.Т.: Однозначно, на культурні та філософські – такі, що торкаються людей і стимулюють їх мислити. Мені здається, що меценатам потрібно вкладатися саме у ці речі, основні проблеми виникають через різні рівні мислення. Коли ми розвиваємо мислення, нам стає простіше спілкуватися, обговорювати будь-які питання, ми стаємо більш усвідомленими. І це допомагає і економіці, і політиці, і багатьом іншим сферам суспільного життя. Джерело: mind.ua

kmbs live
23.07.2024 at 12:00
Economic engineering as a driver of economic growth ...
16.07.2024 at 12:00
Lean methodology | Serhiy Komberyanov ...
15.07.2024 at 17:00
MBA preview: Business analytics as a tool for strategic management in business ...
05.07.2024 at 18:00
Systems thinking: causes and consequences ...
01.07.2024 at 17:00
CONVOCATION-2024 ...
20.06.2024 at 14:00
How can executives use artificial intelligence? ...
13.06.2024 at 15:00
Transformational changes: Oleksiy Severyn, Ekol Logistics ...
25.05.2024 at 14:00
Creating an integrated human capital management system ...