A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
16.12.2019
887
7min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Як сформувати культуру меценатства в Україні? Якою є мотивація людини, яка обирає роль мецената? Про це й інше ми поговорили з Сергієм Дулєповим, засновником консалтингової компанії «Інтеграл», випускником <a href="http://mba.kmbs.ua">Presidents’ MBA kmbs</a>, меценатом премії Георгія Ґонґадзе.

[EN] У якій сфері ви зараз працюєте? Сергій Дулєпов: За спеціальністю я економіст, вже 15 років працюю в банківській та фінансовій системі. Зараз маю власну консалтингову компанію, яка займається побудовою фінансових моделей, які дозволяють підвищити кредитоспроможність та фінансову стабільність компаній. Найчастіше потреба в таких послугах виникає у бізнесів, які зростають, мають потребу у додатковому фінансуванні, змінюють організаційну форму, виходять на нові ринки, розпочинають імпортувати чи експортувати товари тощо, але не мають власного досвіду таких змін. Яким був шлях до власного бізнесу і коли з'явался потреба піти навчатися до kmbs? С.Д.: Коли я працював у банках, то стикався із тим, що ми не могли кредитувати багатьох клієнтів через ризики. Скажімо, частина бізнесу велася непрозоро, або «сірим» був хтось із партнерів і т.д.. Зрештою, принаймні половина економіки в Україні так чи інакше знаходиться в тіні, у зоні ризику. Проте банк як кредитор хоче мати справу лише з повністю «білими» компаніями, з прозорою звітністю. Щоб виконати такі вимоги, компаніям необхідно змінювати модель ведення бізнесу. Мене завжди цікавило питання – як втілити подібні зміни, не втративши ефективність. З часом я вибудував коло своїх компетенцій навколо цієї теми і відкрив власну компанію. Такі консультації стали дуже затребуваними, клієнтів було так багато, що я вже не міг з ними впоратись. Я працював сім днів на тиждень, з ранку до вечора, на межі власних можливостей від кількості проєктів та завдань. Команда була невелика, не більше 6 людей, і я вже розумів, що точка кипіння близько. Я відчув, що мені не вистачає управлінських знань, уявлень, розуміння – що далі робити з цим великим вхідним потоком запитів. Тому й пішов навчатися до kmbs на MBA-програму через рік після заснування бізнесу. Модулі тривали з понеділка по п’ятницю, тому я мав навчитися делегувати, передати якісь із своїх завдань колегам. Це був перший крок, який допоміг мені розпочати зміни у собі самому. У яких проектах, крім Премії Георгія Ґонґадзе, доводилося брати участь? І чи пов’язуєте ви меценатство із бізнесом? С.Д.: На мій погляд, меценат – це той, хто або ініціює зміни, або підтримує чиюсь ініціативу, яка вимагає фінансових, часових, інтелектуальних ресурсів, і при цьому має певну суспільну чи громадянську цінність. Розглядати мистецькі й інші ініціативи, як бізнес, не можна.  

Модулі у kmbs тривали з понеділка по п’ятницю, тому я мав навчитися делегувати. Це був перший крок, який допоміг мені розпочати зміни у собі самому

  Крім Премії Ґонґадзе я стояв біля витоків проєкту Save Dnipro, який опікується питаннями екології Дніпра, забруднення навколишнього середовища. На старті йому була потрібна фінансова підтримка, а також інтелектуальна – щоб вирішити, як саме його реалізовувати. Також беру участь у проекті «Друзі філармонії Дніпра». А яку емоційну віддачу отримує меценат, допомагаючи втілити проєкт? С.Д.: Мені здається, що відповідь на це запитання не знаходиться в площині прямої вигоди. Ти просто розумієш, що долучився до важливої справи і відчуваєш якусь свою реалізованість від того, що взяв у ній участь. Яка була мотивація підтримати премію премії Георгія Ґонґадзе? С.Д.: Я думаю, що інформаційне середовище формує наше сприйняття того, що відбувається. Журналістика впливає і на політичну картину, і на поведінку людей, на те, як ми визначаємо пріоритети: з чим боротися, чого прагнути. Тому для мене премія – це можливість створити професійну спільноту, яка зможе впливати на те, як формується інформаційний простір. Для мене важливо, щоб на це впливав не капітал, не бізнес, не олігархи. Я б хотів, щоб цей проєкт задавав певний стандарт, встановлював орієнтири і був нематеріальною мотивацією для журналістської спільноти, щоб ця премія була значущою, знаною. І щоб суспільство розуміло – якщо людина отримала таку відзнаку, то вона дійсно відповідає високим стандартам. Чим для вас є особливою ця премія? С.Д.: По-перше, для мене ключовим є те, що «група підтримки» у неї досить невелика – близько 10 осіб зі спільноти випускників kmbs. Тобто Премія Георгія Ґонґадзе досить незалежна, і це класно. По-друге, вона є наочним підтвердженням того, що подібні проєкти можна фінансувати силами українських меценатів, а не закордонними грантами. Чому, на вашу думку, в Україні слабко розвинута культура меценатства? С.Д.: Напевно, це пов’язано із тим, що рівень суб'єктності у людей невисокий, не так багато тих, хто несе відповідальність за те, що відбувається в країні. Чимало людей сприймають події відсторонено, відчужено, ніби їх це не стосується, вони ні на що не можуть вплинути.  

Журналістика впливає і на політичну картину, і на поведінку людей, на те, як ми визначаємо пріоритети: з чим боротися, чого прагнути

  Крім того, велика кількість бізнесменів прокладали собі шлях у 1990-ті – доволі агресивний період. Вони не звикли щось давати комусь безкоштовно, це не відповідає їхнім цінностям. Що може допомогти формуванню такої культури? С.Д.: Зміни у законодавстві могли б зробити більш комфортним юридичне оформлення питань, пов'язаних з меценатськими проєктами, з виплатами премій, податками на премію. Але найбільше могли б допомогти хороші приклади, історії успіху, вдалі кейси. Одним з них може бути й премія Георгія Ґонґадзе. Джерело: mind.ua

kmbs live
22.12.2024 at 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...