A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
05.09.2017
739
9min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Про конкретні інструменти, поради щодо виходу на ринок США та програми співпраці з канадійським посольством учасникам програми <a href="http://kmbs.ua/mba/agro" target="_blank" rel="noopener">Agri MBA kmbs</a>розповів  Ігор Баранецький, радник Департаменту Америки Міністерства закордонних справ України.

[EN]   Україна-США: поточне становище Раніше закуповувати сучасну американську техніку та встановлювати на виробництві передові технології деяким вітчизняним компаніям допомагала пільгова кредитна підтримка Експортно-імпортного банку США. Але на початку 2014 року Ексімбанк США прийняв рішення про тимчасове призупинення розгляду проектів в Україні - у зв’язку з високими ризиками операцій у нашій державі. До кінця 2016 року чи на початку 2017-го Міжвідомча комісія з оцінки ризиків має завершити черговий перегляд стану ризиків по кожній країні, що може бути передумовою для відновлення роботи Ексімбанку США в Україні. На підтримку з боку Ексімбанку США могли б претендувати, зокрема, проекти постачання агропромислової техніки компанії «John Deere» та «AGCO». Необхідно відзначити також нещодавнє рішення американської Корпорації закордонних приватних інвестицій (ОРІС) щодо виділення $62,5 млн. фінансової підтримки. Це дозволить вкласти гроші у сільське господарство, інфраструктуру та сферу охорони здоров’я. Корпорація готова надавати фінансові гарантії та на пільгових умовах співфінансувати інвестиційні проекти, які реалізуються спільно з американськими партнерами. Саме цей інструмент може бути дуже цікавим для вітчизняних аграрних компаній. Ресурси ОРІС досить великі (на сьогодні йдеться про $150-200 млн. на рік). Єдине, що треба для цього ― знайти американського партнера, який буде готовий долучитися, наприклад, до модернізації чи розширення виробничих потужностей, розширення земельного банку, запровадження новітніх технологій тощо. Більше того, успішна співпраця з ОРІС може стати передумовою для налагодження співпраці з іншими кредиторами та інвесторами, наприклад, ЄБРР.   Україна-Канада: що нового У липні цього року між Україною та Канадою було підписано Угоду про вільну торгівлю. Але на її ратифікацію та імплементацію потрібен час. І, звичайно, є певні обмеження у сфері торгівлі сільськогосподарською продукцією. Перш за все тому, що Україна і Канада близькі за товарною номенклатурою. Канадці досить ревно ставляться до захисту свого внутрішнього ринку, наприклад, молочних продуктів чи курятини. Отже, варто шукати ніші для унікальної продукції або ж кооперуватися з канадськими партнерами у виході на треті ринки. Разом з тим, Угода ― потужний політичний сигнал, який допоможе розвивати співпрацю і за іншими напрямками.    

 
Канадці ревно ставляться до захисту свого внутрішнього ринку - тому варто шукати ніші для унікальної продукції

    Окремо варто звернути увагу на канадський проект CUTIS (Canada-Ukraine Trade and Investment Support project), анонсований міністром міжнародної торгівлі Канади Х. Фріланд і міністром міжнародного розвитку і франкофонії М.-К. Бібо наприкінці 2015 року. Проект обсягом $13,6 млн. розрахований на п’ять років (2016-2021) і спрямований на підтримку Канадою розвитку малого і середнього бізнесу в Україні. Зокрема в контексті сприяння українським компаніям у виході на ринок Канади і третіх країн. Канадці, як і американці, уже не мають ілюзій щодо швидкого відкриття українського ринку землі (це досить складне політичне питання). Тому нині «тиснуть» на довгострокову оренду землі та можливість використання її у якості активу. Як тільки землі сільськогосподарського призначення можна буде використовувати як заставу чи гарантію, ці країни готові будуть надавати доступне кредитування й інші форми фінансової підтримки.   Декілька порад щодо виходу на північноамериканський ринок Існують певні ключові вимоги, яких необхідно дотримуватися вітчизняним експортерам для виходу на американський ринок. По-перше, участь у міжнародних виставках та виставково-ярмаркових заходах на території США і Канади. Це потрібно для встановлення безпосереднього контакту з потенційними американськими покупцями. Сполучені Штати суттєво відрізняються від багатьох ринків Азії, Африки та Латинської Америки. Рішення про доцільність співпраці з іноземними партнерами приймається безпосередньо американською компанією, а не нав’язується федеральною чи регіональною владою. Окрім того, встановлення персонального контакту з керівництвом американської компанії, у тому числі неформального, формування довіри та наявність позитивних рекомендацій від інших партнерів – є набагато важливішою запорукою укладення контракту, ніж формальне звернення з детальним описом пропозиції. Друга вимога - готовність до оперативного проведення переговорів на найвищому та експертному рівнях, з повною деталізацією комерційної пропозиції без приховування деталей виробничого процесу чи формування ціни. Американські компанії, як правило, дуже добре орієнтуються у реальних можливостях того чи іншого ринку та надають перевагу «прозорим» переговорам з чітким розумінням конкретного  інтересу (фінансового чи стратегічного) потенційного партнера. Важливою конкурентною перевагою при виході на північноамериканський ринок є відкриття постійного представництва українського експортера на території США чи Канади, або ж наявність американської чи канадської компанії-партнера. Низка українських організацій (гравці ІТ-сфери, виробники металопродукції, продукції машинобудування, постачальники сільськогосподарської продукції та продуктів харчування), які вже вийшли на американський ринок, мають у Сполучених Штатах своїх постійних представників (подекуди громадян США), представництва або реєструють в США підконтрольні компанії.    

 
Американські компанії добре орієнтуються у реальних можливостях того чи іншого ринку і цінують "прозорі" переговори

    І, нарешті, більшість вітчизняних бізнесів мають усвідомлювати, що вихід на ринок США і Канади подекуди потребує тривалого часу та певної поетапності. Але ці зусилля є цілком виправданими, адже ефект від присутності на північноамериканському ринку не вимірюється лише валютними надходженнями. Компанії, яким це вдалось, можуть отримати такі результати: - суттєве підвищення ринкової вартості та ділової репутації компанії на зовнішніх ринках (присутність української компанії на ринку США значно спрощує розвиток її бізнесу в Канаді, країнах ЄС, Латинської Америки та Азії); - збільшення шансів взяти участь у реалізації контрактів та тендерів (зокрема, на умовах субпідрядників чи постачальників окремих видів продукції, робіт чи послуг) на ринках третіх країн; - спрощення та здешевлення доступу до міжнародного ринку запозичень, у т.ч. кредитних ресурсів та фінансових гарантій; - підвищення інвестиційної привабливості компанії як з точки зору американських інвесторів, так і провідних іноземних інвестиційних компаній, фондів та фінансово-банківських інституцій.   Джерело: Agravery.com

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...