A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
16.05.2017
1338
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Про що треба пам'ятати, шукаючи іноземного інвестора? Як оцінити ефективність персоналу та яке значення має розмір компанії для управління? Про це розповіла в <a href="http://kmbs.ua/" target="_blank" rel="noopener">kmbs</a> директор з аграрних інвестицій представництва NCH в Україні Марія Осика під час управлінської дискусії "Аграрний бізнес в Україні: Інвестиційна стратегія та управління капіталом".

[EN] Давайте зіграємо роль інвестора, який сидить десь у Нью-Йорку та приймає рішення щодо інвестицій. Основне, що ми маємо зрозуміти, - Україна та її агросектор не є унікальними, його гравці конкурують за капітал з іншими країнами та секторами економіки. Яким є світ інвестора, до чого він звик? З чим він порівнює пропозиції, коли ми приходимо до нього зі своїм інвестиційним проектом? Він звик отримувати у відсотках певну віддачу на капітал. Наприклад, інвестиції у американську сільгоспземлю дають 12% повернення на капітал при волатильності плюс-мінус 10%. У інвестора є багато інших можливостей для інвестування. Це його реальність. Він до неї звик і розуміє, у що йому комфортно інвестувати. Люди інвестують в те, що зрозуміло, та зі ста проектів виберуть найбільш наближені до вже знайомих. Будь-яка управлінська команда, яка керує аграрним бізнесом та конкурує з іншими секторами, повинна створити модель, яка дасть очікуваний інвестором результат, - в українських умовах це 20% з волатильністю +/- 1%.    

 
Управлінська команда, яка керує аграрним бізнесом, повинна створити модель, яка дасть очікуваний інвестором результат

    На практиці для мене сільське господарство - це дві кнопки: зелена - ми робимо, та червона - стоп, ми нічого не робимо. Кнопки включаються на автопілоті, все вирішує вартість капіталу плюс річна амортизація. Якщо ми подивимось на світовий агросектор, то всі, починаючи з виробників обладнання, насіння, міндобрив, ЗЗР та закінчуючи тиими, хто контролює полиці в супермаркетах, орієнтуються на два параметри - повернення капіталу та маржу EBITDA. І компанії, які мають показники нижче середнього, не мають майбутнього. Тому кожен бізнес, який має у складі рослинництво, повинен визначити, яке значення мають ці його параметри, і потім намагатися піднятися вище середньої лінії - 12% повернення капіталу та 13% маржа EBITDA. Перед тим як щось робити, треба дивитись на показники Чиказької біржі, яка показує ціни на три роки вперед. Знаючи свої витрати, можна відразу побачити, яка культура має маржу, а яка ні, і орієнтувати сівозміну на Чикаго. Тому ризики можна захеджувати в доларах. Ми фіксуємо маржу та зменшуємо ризики. Основний ризик - це погода, але вона та Чикаго - це 20% впливу на кінцевий результат. Ще 80% залежить від якості прийняття рішень на місцях, від конкретних людей. Формула успіху - кожна людина в організації має знати, що вона робить. І головна мета - залишити людей, які справді приносять користь. Визначаючи це, ми  питаємо себе: що буде, якщо ця людина залишиться вдома? Якщо EBITDA піде вверх чи вниз, значить, ця людина є ядром компанії. Якщо не рухатиметься, то нехай краще сидить вдома. Це стосується будь-якого бізнесу.    

 
Головна мета будь-якого бізнесу - залишити людей, які справді приносять користь

    Ця модель дозволяє нам обходитись без величезного боргового навантаження. У нас залишився один кредит, який ми цього року повернемо та будемо єдиним в Україні агрохолдингом такого масштабу, що не має боргів. Наша бізнес-модель працює так, що нам вистачає внутрішньої ліквідності, ми навчились отримувати повернення на капітал в очікуваному обсязі. Також ми створили свою страхову компанію, яка напряму має контракти з перестрахувальниками. Ми страхуємо всі погодні ризики по всім посівам озимих та ярих. Середня маржа - 25%. Адже статистика говорить, що кожні п’ять років можна втратити 65% EBITDA, а кожні 10 років - 100%. Можна було б сказати, що це модель добра для великої компанії, яка за рахунок масштабу може собі багато чого дозволити. Але Світовий банк проаналізував діяльність багатьох фермерських господарств різного масштабу та дійшов  висновку, що економія масштабу в агросекторі відсутня - немає значення, чи у вас 50 га, чи 50 тисяч, чи півмільйона га. Повернення на капітал однакові - звісно, якщо ми говоримо про рослинництво. Ми з ним погоджуємось. З більшим масштабом збільшується тільки складність управління та не завжди виконуються ті завдання, які ставить інвестор.   Джерело: agravery.com

kmbs live
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...