A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
20.07.2018
2109
7min
People. Leadership and management. Culture

[EN] Протягом довгого часу вважалось, що екстраверти є кращими керівниками, аніж інтроверти. За даними опитувань, 65% управлінців вважають інтроверсію бар‘єром для лідерства і лише 6% думають, що інтроверти мають спроможності, необхідні для формування успішної команди. Але чи так це насправді? Поняття «інтроверсія» та «екстраверсія» ввів ще у 1920-х роках Карл Юнг. Різниця між інтровертами та екстравертами полягає у тому, як вони отримують енергію: перші – перебуваючи наодинці, другі – спілкуючись з іншими людьми. Вважається, що інтроверти більш тихі, заглиблені в себе, споглядальні, а екстраверти – гучні, відкриті й вміють налагоджувати контакт з оточуючими. Зараз екстраверсію та інтроверсію розглядають як шкалу. Більшість з нас знаходяться посередині, тобто є так званими амбівертами. Але 33-50% популяції все ж тяжіють до інтроверсії. Втім, серед керівників пропорція зовсім інша. 96% управлінців стверджують, що вони є екстравертами. І було проведено чимало досліджень, результати яких свідчать про те, що діловий світ ставиться до лідерів-інтровертів з упередженням. Чому так? Причина, скоріше за все, полягає у тому, як історично формувалась культура лідерства. За останні десятиліття в різних університетах та організаціях намагались зрозуміти: що відрізняє хорошого лідера. Деякі з досліджень були дуже масштабними. Наприклад, в одному з них було опитано понад 300 тис. керівників і складено список якостей, які – як вважали ці управлінці – є найголовнішими для лідера. На першому місці - вміння надихати й мотивувати інших, на другому - цілісність та чесність, на третьому - технічна та професійна експертиза. Решта списку містить такі пункти: націленість на результат, вміння комунікувати, будувати стосунки, розвивати інших, мати стратегічну перспективу, вирішувати проблеми, аналізувати, мислити інноваційно.  

33-50% людей тяжіють до інтроверсії. Водночас 96% управлінців стверджують, що вони є екстравертами

  Здається, що жодна з цих спроможностей не суперечить натурі інтроверта. Але ми все одно потрапляємо у пастку поширених міфів про інтровертованого лідера. Один з них – що інтроверти самі не прагнуть ставати управлінцями. Але насправді існує безліч прикладів видатних людей, що розвінчують цей міф. Наприклад, у політичній царині це Махатма Ганді, Абрахам Лінкольн, Томас Джефферсон, Барак Обама, у сфері бізнесу – Білл Гейтс, Воррен Баффет, Марк Цукерберг, Ілон Маск, Джефф Безос, Пітер Тіль та інші. У цьому списку чимало мільярдерів, що підтверджує: інтроверсія не заважає бути видатним лідером. А декілька років тому Білл Гейтс в одній промові сказав: «Якщо ви розумні, то можете навчитись отримувати перевагу від своєї інтроверсії». Другий поширений міф стосується того, що інтровертам не вистачає навичок спілкування з людьми для того, щоб стати лідерами. Проблема в тому, що інколи, коли ми кажемо про такі навички, то маємо на увазі харизму, а саму харизму багато з нас вважає чи не синонімом ефективного лідерства, хоча насправді це велика помилка. Нещодавно вчені з проекту CEO Genome Project проаналізували базу даних з 17 тисяч управлінців і виявили: харизматична особистість має удвічі більше шансів отримати посаду топ-менеджера, але це зовсім не корелює з її досягненнями на цій посаді. За результатами того ж дослідження, лідери-інтроверти мали набагато кращі показники ефективності й перевершували очікування. Ще один міф стосується того, що інтроверти не люблять співпрацювати. Справді, чимало з них надають перевагу роботі наодинці, проте вони також ефективно працюють над досягненням спільної мети, особливо в динамічному, непередбачуваному середовищі, такому як стартап.  

Інтроверти мають якості, що можуть перетворити їх на видатних лідерів. Питання тільки в тому, як розпорядитися ними

  Гарвардське дослідження виявило: екстраверти краще управляють пасивними командами (де працівники виконують розпорядження керівника), але вони набагато менш ефективні в проактивних групах, де кожен пропонує свої ідеї. Натомість інтроверти більш ефективні у проактивних командах, вони краще сприймають ідеї й вислуховують людей. Дослідники проаналізували 57 менеджерів та 374 працівника у 130 філіях великої мережі піцерій і побачили, що франшизи, якими керували інтроверти, були на 20% прибутковішими, аніж ті, на чолі яких стояли екстраверти. Було зроблено такий висновок: лідери-екстраверти можуть відчувати загрозу з боку активних працівників, тому схільні ігнорувати деякі з їхніх ідей. А інтроверти уважно вислуховують людей і, завдяки цьому, допомагають їм відчути себе більш цінними й вмотивованими. Таким чином, інтроверти мають якості, що насправді можуть перетворити їх на видатних лідерів. Питання тільки в тому, як розпорядитися ними. Сайт The Hustle запитав управлінців, що може допомогти інтроверту ефективно використовувати ті спроможності, якими він володіє. Рекомендації були такими: - Бути максимально справжнім, не намагатися бути екстравертом чи примушувати себе поводити, як екстраверт. - Будувати глибокі стосунки, замість того, щоб сильно розширювати мережу контактів. - Не приховувати думки. Обговорювати свої ідеї з кимось, кому ви довіряєте; перетворювати свої спостереження та думки на пропозиції – і висловлювати їх. За матеріалами The Hustle

kmbs live
22.12.2024 at 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...