A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
05.05.2021
1441
7min
People. Leadership and management. Culture
[EN] На програмі CEO Development у kmbs Міндаугас Бакас, СЕО Національного депозитарію України, розповів про те, з чого складається досвід генерального директора.

[EN] Що робить СЕО? СЕО є постійним, щоденним зв’язком між акціонерами та компанією. Він є капітаном, який не просто стоїть за штурвалом, а постійно приймає рішення, піклується про все, що відбувається з бізнесом. А ще велику частину мого часу займає перетворення стратегії на тактику. Ми формуємо стратегію на 3-5 років. А запитання на зразок «чи варто цим займатися?», «що робити з клієнтом у такому випадку?» можуть виникати щодня. Стратегія є шпаргалкою, що допомагає знайти відповіді на них. СЕО має постійно стежити: чи не відхиляємося ми від оригінального плану? Якщо обставини, закони чи ринок змінюються, потрібно адаптуватися. Щоб успішно це робити, компанія «працює на мене», безперервно постачаючи інформацію: у формі звітів, обговорень тощо. Одна з ключових властивостей хороших СЕО – це вміння обробляти великі масиви інформації. Додатково, я велику кількість часу приділяю вирішенню проблем. У нашій компанії є принцип grandfather: якщо між працівником і керівником назрів конфлікт, вони звертаються на рівень вище. Отже, я допомагаю розв’язувати такі конфлікти. Як часто збирається управлінська команда? Кожні два тижні ми проводимо збори, куди приходять усі менеджери середньої ланки (24-26 людей). Ми обмінюємося інформацією, щоб бути у курсі того, що відбувається в різних підрозділах компанії й навколо неї. Тривалість такої наради зазвичай – 45 хвилин. Що не варто робити СЕО? Я ніколи не «стою за спиною» у людей. Вважаю, що найбільше зло для компанії – це мікроменеджмент СЕО. Це вбиває ініціативу.

Міндаугас Бакас: "Одна з ключових властивостей хороших СЕО – це вміння обробляти великі масиви інформації"

  Також я не караю працівників. Людям потрібна свобода самовираження, щоб бути успішними. А якщо вони боятимуться зробити помилку й бути покараними – нічого доброго не вийде. Я намагаюся показати працівникам, що розповідати про помилки – не страшно, що насправді вони являють собою цінне джерело інформації про те, у чому ми можемо вдосконалитися. Ми навіть впровадили окрему процедуру рапортування про будь-які інциденти (операційні тощо). У чому основна різниця між СЕО та власником чи акціонером? Засновники компанії на початку діяльності можуть витрачати до 16 годин на день на управління. З часом до них приходить усвідомлення, що неможливо знати все про всі сфери. Вони починають розширювати управлінську команду, а самі – дивитися на бізнес з більш стратегічної перспективи. Адже якщо управляти самому – то на стратегування часу не лишатиметься. В ідеалі має бути так: СЕО займається операційною діяльністю, спираючись на стратегію, яку сформували акціонери, і виконуючи завдання, які вони визначають. Проте на практиці буває, що власник не готовий відпускати «операційку» або, навпаки, не має візії. У таких випадках СЕО стає і стратегом, і виконавцем стратегії. З одного боку, це показує, наскільки він крутий, а з іншого, діалогу все одно не вистачає, і СЕО ризикує стати занадто самовпевненим. Які ваші табу в управлінні людьми? Я не вірю у другі шанси. Якщо працівник «не дотягує», хоча ти й докладаєш зусиль, аби йому допомогти стати кращим, - не варто відкладати звільнення. Це марне витрачання часу. Буває, що й організація просить про другий шанс у цінної людини, яка хоче піти. Але це теж не працює: співробітник вже демотивований, і він рано чи пізно все одно піде.  

Людям потрібна свобода самовираження, щоб бути успішними. А якщо вони боятимуться зробити помилку й бути покараними – нічого доброго не вийде

  Як мотивувати працівників? Найгірший мотиватор, як відомо, - гроші. Це стимулює ненадовго. А найкраще працює залученість людей: вони вмотивовані, коли робота цікава. Важливо, щоб СЕО показував: навіщо ми займаємося тим, чим займаємося, заради чого. Люди, які усвідомлюють важливість роботи, залишаються в компанії надовго. Ті, хто вірить в організацію, - стають старожилами. Як формується стратегія? Наша компанія кожен рік проводить дві стратегічні сесії: одну з працівниками, а другу із наглядовою радою. Сама стратегія є результатом спільної роботи топменеджмента і ради. Управлінці формують стратегію і пропонують її акціонерам, після чого починається обговорення і, зрештою, ми приходимо до фінальної версії. Що робити СЕО, якщо акціонери ухвалюють не корисне для компанії рішення? На такі випадки у нас існує система управління ризиками. Якщо вона показує, що певне рішення є ризикованим, то повідомляє про це. І тоді СЕО розповідає про ризики наглядовій раді, дискутує, намагається намалювати акціонерам повну картину ситуації. Як приймати рішення в умовах невизначеності? Невизначеність є завжди, скільки б ти не намагався її контролювати. Для мене інтуїтивні рішення стають правильними у 90% випадків. На що б у ролі СЕО ви не погодилися? Працювати в умовах, коли акціонер чи засновник контролює усе й не залишає мені свободи. Як довго проживе компанія без СЕО? Наша організація проживе досить довго, бо вона є зрілою, основні бізнес-процеси прописані. Вона зможе безперебійно функціонувати й без мене, але з часом стане очевидно, що страждає розвиток і стратегічний рух до мети. А якщо СЕО не буде рік чи більше – це може позначитися й на фінансових результатах.

kmbs live
22.12.2024 at 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...