A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
Home
/
Articles
/
Повернення до офісу: як подолати спротив
15.02.2022
1482
4min
Повернення до офісу: як подолати спротив
People. Leadership and management. Culture
Дедалі більше компаній поступово просять людей, які під час пандемії працювали з дому, повертатися до офісів: або на повний день, або частково. Керівники пояснюють це перевагами особистої взаємодії: зокрема, простішою комунікацією та збільшенням креативності. Втім, чимало працівників не прагнуть повернення до колишнього режиму роботи й наводять різні причини: від ризику зараження коронавірусом до витрачання часу на поїздки до офісу та з нього.

Пандемія стала найбільшим викликом для бізнесу за багато десятиліть, і з її наслідками лідерам доведеться мати справу ще довго. Водночас подолання цієї проблеми не повинно принципово відрізнятися від управління будь-якими іншими організаційними змінами, – вважають Джеймс Бейлі та Шехерезада Реман, професори Університету Джорджа Вашингтона. Будь-які зміни породжують спротив у одних людей, ентузіазм у інших, а також існує увесь спектр варіацій між цими полюсами.

Цей спектр виглядає таким чином:

- Ті, хто чинить активний опір. Такі люди відмовляються приймати зміни, демонструючи своє несхвалення словами чи діями. Вони не бояться публічно виступати проти нового.

- Ті, хто чинить пасивний опір. Вони кажуть «правильні» речі, але не змінюють поведінку. А інколи можуть навіть приховано саботувати зміни.

- Нейтральні. Ці люди не мають жорсткої думки про зміни або вважають, що їх нове не торкнеться.

- Ті, хто пасивно підтримує. Вони роблять «правильні» речі, але не висловлюються позитивно щодо змін та не допомагають іншим їх прийняти.

- Ті, хто підтримує активно. Вони є адвокатами змін, словами та діями демонструючи ентузіазм. Також можуть заохочувати колег приєднуватися до них.

Як діяти керівнику, який прагне повернути працівників до офісу і водночас не нашкодити клімату в колективі? Бейлі та Реман пропонують, по-перше, визначити, до яких категорій належать підлеглі. Для цього потрібно уважно слухати, спостерігати та підключати інтуїцію.

 

Часто спротив виникає, коли працівники не почуваються «почутими». Отже, керівнику варто уважніше дослухатися до їхніх аргументів

Деякі дослідження свідчать, що спротив поверненню до офісів є доволі масовим явищем: майже 65% працівників хочуть зберегти повністю віддалений режим роботи. Проте Бейлі наводить інші дані: на його думку, сила опору залежить від віку людини та стадії її кар’єри. Зокрема, працівники, які лише розпочинають професійний шлях, частіше прагнуть залишитися дома, а більшість із тих, хто знаходиться на середині кар’єри, хочуть повернутися до офісів.

По-друге, Бейлі та Реман радять поговорити з людьми, що чинять пасивний та активний опір, і визначити природу їхніх заперечень. Часто спротив виникає, коли працівники не почуваються «почутими». Отже, керівнику варто уважніше дослухатися до їхніх аргументів.

По-третє, варто сприяти частішому спілкуванню людей з третьої категорії з тими, хто підтримує зміни активно чи пасивно. Працівники, налаштовані нейтрально, не мають сформованої думки, або у них наявні суперечливі аргументи. Що частіше вони чутимуть про підтримку змін, то з більшою ймовіністю також сприймуть їх позитивно. Проте надмірно форсувати цей процес теж не варто: це має відбуватися саме у взаємодії між колегами, а не у вигляді тиску з боку керівника. Лідер може хіба що навести факти – і дати людям можливість зробити висновки самостійно.

Для мобілізації пасивних прихильників керівнику варто робити наголос на тих перевагах, які отримають від змін усі. Адже часом люди з цієї категорії турбуються про те, щоб їхня підтримка не викликала невдоволення колег, які проти змін. А активним прихильникам потрібно надати змогу висловлюватися – але не дозволяти звинувачувати тих, хто проти змін. Зрештою, якщо лідер зможе знайти правильний підхід до кожної групи працівників, то повернення до офісу пройде набагато простіше й комфортніше для усіх.

За матеріалами hbr.org

kmbs live
30.04.2024 at 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 at 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 at 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 at 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 at 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers," ...
13.02.2024 at 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 at 16:30
"You have to think through your brand story in detail and tell it. Anything you don't tell, people w ...
24.11.2023 at 16:37
We often hear from businesses working with cross-cultural teams or expanding into global markets abo ...