Новими смислами, підходами й практиками завершилося навчання на програмі «Школа освітніх управлінців» для директорів шкіл, керівників державних освітніх інституцій та засновників стартапів.
Протягом 4 місяців учасники працювали над формуванням панорамного бачення системи освіти, знайомилися з портретом сучасного управлінця і тим, як лідер може впливати на результати та поведінку системи. І навіть коли на початку програми слухачам здавалось, що важку бюрократичну систему не зрушити з місця, вже за п’ять модулів думки набули іншого забарвлення. З’явилось розуміння партнерства в освітньому процесі і ролей кожного учасника в ньому, опановано новітні технології, випрацювано навички формування освітніх команд. Саме команд, не колективів.
Кожен учасник прийшов до Школи освітніх управлінців з власним викликом або завданням: нестача управлінських навичок, надмірне навантаження вчителів, вигоряння, відсутність культури закладу або нерозуміння, про що і для кого моя школа.
Закінчилося навчання на програмі представлення власного проєкту ідеї розвитку власної освітньої системи: зі сформованою місією та візією, визначеними завданнями, окресленими проблемами та планами їх вирішення. Мислення поняттями «колектив», «інструкція» відтепер змінено на «команда» та «ідея» — це значний крок вперед як для лідера школи, так і для освітньої системи, в якій він перебуває.
І певно найбільша цінність будь-якого навчання — це його результати. У кожного учасника вони свої: хтось зрозумів підходи до роботи з колективом в залежності від того, в якій ролі перебувають люди; хтось розробив покрокову стратегію розвитку школи зі залученням меценатів та формуванням довгострокових відносин з IT-компаніями; хтось після кожного модуля в Школі освітніх управлінців опрацьовував з колективом набуті знання і наразі має поставлену команду роботу.
Ще однією з цінностей програми є формування спільноти лідерів освіти та створення умов для відкритого діалогу всередині освітньої системи між різними її представниками.