Тож, насамперед учасники мали зустрічі з представниками держорганів: міськими управлінцями, головами обласних державних адміністрації та очільниками КУ «Агенція розвитку міста». Ключовою темою розмов на цих зустрічах були стратегії розвитку регіону з точки зору влади.
З позицією бізнесу знайомилися безпосередньо на підприємствах, розбирали кейси компаній, які базуються у цих регіонах. Загалом пропрацювали вісім різних бізнес-кейсів (туризм, харчова та меблева промисловість, технології та інженерія), спілкувалися з топ-менеджментом про існуючі виклики та перспективи розвитку.
Також учасники зустрічалися з місцевими елітами. Приємно, що у Житомирі їх представники – це випускники kmbs політик Геннадій Зубко та депутатка, ініціаторка та кураторка численних культурно мистецьких та освітніх проєктів Людмила Зубко, які активно допомагали з організацією модуля. В Рівному спільноту наших випускників представляє Ірина Плісецька, яка є однією з членів дирекції компанії з виробництва макаронних виробів «Віліc», екскурсія куди входила до програми Impact Visit.
Таким чином учасники дослідили регіон у соціальному, культурно-історичному, бізнесовому та освітньому контекстах. І в певному аспекті це дослідження поставило більше питань, аніж дало відповідей.
«Наша навчальна експедиція в Чорнобиль, Житомир, Рівне та Острог була насичена зустрічами, які стали джерелом і нових вражень, і потужних інсайтів учасників, – говорить Едуард Мальцев, керівник Presedent’s MBA. – Дилема сьогоднішнього Чорнобиля – бути працюючим експертним і виробничим центром ядерної енергетики нового покоління, чи виключно зоною рекреації. Близькість Житомира до Києва – це можливість розвитку міста, чи реальна загроза відтоку кваліфікованих і активних людей? Рівне – джерело недорогої робочої сили чи приклад об’єднання гравців і створення українських продуктів світового рівня з високою доданою цінністю? Остріг – це виключення серед затиснутих регламентами державних ВНЗ чи рольовий приклад українського містечка-університету? Більшість з цих дилем в тому чи іншому вигляді характерні для всієї сучасної України. Тим цікавіше було всім нам з ними працювати».
Невід’ємною складовою виїзних навчальних модулів є виконання підсумкового комплексного завдання. Тож із цього разу учасники в командах мали запропонувати стратегічну ідею та стратегію (вектори) розвитку Житомира чи Рівного, з метою зробити його соціально рівнішим, просторово комфортнішим, культурно багатшим, екологічно відповідальнішим, економічно успішнішим. Результати колективної роботи були презентовані в останній день модуля.
Це була лише перша презентація власного бачення учасниками, впродовж наступного місяця пошук та доопрацювання триватимуть, і школа ще раз повернеться до обговорення. Хоча місток у майбутні взаємодії значно ширший: учасники обмінювалися контактами із бізнесом для створення партнерства, з владою – для спільної роботи над ініціативами, брали адреси місцевих музеїв і хтось подумує про вступ дітей до Острога.