11 грудня декан і директор Kyiv-Mohyla Business School [kmbs] , партнер Могилянської Стратегічної Агенції Олександр Саврук приєднався до спікерів однієї з панельних дискусій #IntegrityDay2024 - події проєкту «Будинок Доброчесності».
Проєкт організований RMTeam Україна за всебічної підтримки Програми ULEAD з Європою / ULEAD with Europe Започаткований у 2023 році, перший цикл проєкту був спрямований на зміцнення спроможності підтримувати доброчесність у багаторівневій системі урядування в Україні, охоплюючи як національні інституції, так і місцеві громади. Цього року організатори вперше ініціювали День доброчесності, щоб підсумувати перший етап своєї роботи та відзначити досягнення України у зміцненні доброчесності на всіх рівнях управління – від місцевого до національного.
«Людина як цілісна особистість повинна володіти набором чеснот, які дозволяють їй відповідально ставитися до себе, свого середовища та систем, за які вона відповідає. Саме ці чесноти створюють основу для формування згуртованих громад, об’єднаних спільними цінностями, готових підтримувати одне одного та спільно розвиватися. Освіта відіграє ключову роль у цьому процесі, адже вона має не лише передавати знання, але й формувати цінності, виховуючи цілісну, доброчесну особистість,» – зазначив Олександр Саврук.
Школи та інші освітні заклади, що належать громадам, виконують вирішальну місію у формуванні людей. Особливу увагу слід приділяти дошкільному та шкільному віку, коли закладаються основні риси характеру та чесноти.
Однак освіта виходить далеко за межі шкільних класів. Вона охоплює також дорослих і є важливим інструментом адаптації, особливо для внутрішньо переміщених осіб. Якісно інші освітні програми не лише сприяють інтеграції цих людей у нове середовище, але й допомагають створювати стійкі та згуртовані громади.
Сьогодні громади повинні радикально переглянути свій підхід до виховання майбутніх поколінь, ставлячи високі вимоги до себе і до тих, хто займається формуванням нових генерацій. Це покоління має жити у світі, де корупція не толерується, а доброчесність - стандарт поведінки. Такий рівень вимог можуть забезпечити керівники громад, активно співпрацюючи з освітянами, батьками та дітьми.
Діти, які в процесі виховання набувають ідентичності в громаді, у майбутньому з більшою ймовірністю залишаються, щоб розвивати свою малу батьківщину і створювати велику країну.