Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Відродження, автор, особистість: як група PMBA-25 поглиблює гуманітарні знання
Головна
/
Новини
/
Відродження, автор, особистість: як група PMBA-25 поглиблює гуманітарні знання
19.04.2023
Відродження, автор, особистість: як група PMBA-25 поглиблює гуманітарні знання
На черговому навчальному модулі група Presidents’ MBA-25 мала традиційний «гуманітарний день».

Зокрема, учасники поспілкувалися з Ольгою Балашовою, мистецтвознавицею та дослідницею сучасного мистецтва, очільницею громадської організації «Музей сучасного мистецтва».

Ольга розповіла учасникам про мистецтво епохи Відродження, познайомила їх з новими поняттями та ідеями, які виникли в той період. Поміж них — так званий світський станковий олійний живопис. До того поширеними були фрески, які малювали на мокрій штукатурці. Аж ось картина «відділилася» від стіни й стала існувати самостійно. «Це той самий живопис, який можна переносити з кімнати в кімнати, який не завжди залишається там, де його створили», — пояснює мистецтвознавиця.

Ще одним важливим винаходом стала гравюра. Вона дала можливість відтворювати образи, репродукувати твори. До того єдиним способом розтиражувати образ було його перемалювати. Відтак художники почали створювати гравюри, і Альбрехт Дюрер став одним із відомих на всю Європу граверів.

В епоху Ренесансу стався справжній злам свідомості: якщо раніше творцем вважався лише Бог, а художник був лише його рукою, то тепер на перший план стала виходити особистість художника. Це проявлялося і в тому, що художники стали малювати самих себе. «Зявився простір для уявляння себе, власної важливості, — розповіла Ольга. — Проте художник — це лише представник свого часу. Тому якщо постає поняття особистість, то воно постає не тільки у художника, а зявляється взагалі, як потреба проявити себе, залишити свій слід в історії».

Підтвердженням цієї тези є й те, що Відродження стало часом, коли виникло поняття мецената. Піонерами тут були Медічі, які почали вкладати надлишкові кошти в мистецтво й конкурувати з церквою в якості замовників художніх творів.

Ольга торкнулася і стилю бароко, розповіла про цей феномен і навела влучну метафору японської та китайської кухні: «Японська кухня — це коли ми бачимо рис і рибу, всі елементи стоять окремо. Це — про Ренесанс і античність. Тут усе має свою субординацію і знаходиться на своєму місці. Китайська кухня — це коли мясо в кисло-солодкому соусі, і ви навіть не уявляєте, з чого він складається. Бароко — саме таке. Тут усе побудовано на ефектах, все змушує вас відчувати без підключення розуму та аналізу побаченого».

Ось так, у живому й невимушеному форматі, учасники дізналися про мистецтво та його еволюцію чимало нового для себе й тепер із нетерпінням чекатимуть на наступний «гуманітарний день» свого навчання. 

kmbs live
20.11.2024 в 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 в 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 в 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 в 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 в 14:00
Людський капітал: пошук та розвиток команди ...