Наприкінці травня у kmbs стартувало навчання двох нових груп — Presidents’ MBA і Executive MBA. А минулого тижня учасники мали свій другий модуль, присвячений персональним стратегіям. Зокрема, вони поспілкувалися з Ольгою Габлюк, експерткою з публічних комунікацій та психології спілкування, засновницею «Школи Красномовства».
За словами Ольги, у центрі комунікації завжди знаходиться інші людина — наш співрозмовник. Не ми, не наш стан, не наші почуття та хвилювання. Тому фокус уваги має бути на іншому, а не на нас: що він відчуває, за чим спостерігає, як поводиться тощо. «Відповідно, ми маємо думати, перш за все, про нього, і тоді зможемо керувати процесом, — каже Ольга. — Якщо наше завдання — не просто висловитися, а щоб нас правильно зрозуміли, то це зобов’язує нас думати про того, хто сприйматиме наші слова». А це означає, що одну й ту саму інформацію ми маємо по-різному доносити до різних людей із різними пріоритетами та системами цінностей.
МВА-учасники поговорили зі спікеркою про вербальні та невербальні складники комунікацій, торкнулися різних аспектів мовленнєвої поведінки, зокрема паузи. «Паузу нічим не потрібно заповнювати! — впевнена викладачка. — Залиште її, вона чудова. Найголовніше — під час паузи тримати доречний вираз обличчя».
Також спікерка познайомила учасників із базовими структурами, які можна використовувати в комунікаціях. Одна з них — модель PREP, яка змушує нас починати з головного. Вона складається з таких етапів: Point (теза), Reason (аргументація), Example (приклад), Point (повторення тези). Ця структура підходить для відповідей на запитання, висловлення своєї думки, надання коментарів журналістам тощо.
Інколи нам здається, що немає жодного значення, як ми виглядаємо і як говоримо, головне — суть того, про що ми говоримо. Але, яка каже Ольга, люди сприймають персоналії. І якщо співрозмовник не сформує позитивне ставлення до вашої інформації, він її не запам’ятає. «Нелояльність до промовця народжує скептичне ставлення до того, про що він каже. Ми починаємо шукати, що не так. А якщо ж спікер вміє викликати довіру, то він може розраховувати на більшу лояльність», — упевнена Ольга.