«Процес завжди важливіший за результат, тому що на результат ми ніколи не впливаємо повністю. А дизайн процесу – це те, на що ми можемо впливати й те, що визначає майбутній результат. Результат – це оцінка нашого процесу, зокрема й прийняття рішень», – впевнений Сергій. Отже, коли виникає потреба ухвалити важливе рішення, варто одразу міркувати: який процес потрібно побудувати, щоб його прийняти. Процес прийняття рішень і став фокусом уваги учасників EMBA-40 на заняттях із Сергієм.
Суттєвий бар’єр для ухвалення якісних рішень – невміння працювати з власними емоціями. Проте це не означає, що варто прагнути до суто раціональних аргументів. «Існує помилкове переконання – щоб приймати правильні рішення, треба відключити емоції, – каже викладач. – Але це так не працює. Треба знати власні емоції, відстежувати їх та враховувати. Зрештою, їх треба усвідомлювати і гармонізувати. Для прийняття класних рішень не потрібно прибирати емоції!».
Також поговорили про вплив контексту на прийняття рішень. Сергій розповів, що виділяє два типи контексту – зовнішні обставини і внутрішній контекст. Скажімо, у кожної людини є властивий стиль ухвалення рішень, а у кожної команди – власна культура прийняття рішень. Ігнорувати не варто ані перше, ані друге.
В організації має бути лідер, який спроможний вказати напрям руху й узяти на себе відповідальність, але й має існувати система, здатна подолати його персональні упередження. Тоді компанія отримує шанс на прийняття дійсно якісних рішень.
Чимало часу учасники присвятили роботі над кейсом, який стосувався прийняття конкретного рішення – наймання директора з продажу. Вони обмінювалися думками, генерували ідеї й обговорювали їх із викладачем. І, зрештою, бачили, як на практиці втілюються тези, про які йшлося на лекції.