Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Головна
/
Статті
/
Тренди-2021: здоров’я у фокусі
05.02.2021
791
6хв
Тренди-2021: здоров’я у фокусі
Люди. Лідерство і менеджмент. Культура
Пандемія змусила нас згадати, що найціннішим активом є здоров’я, сфера медицини почала розвиватися значно швидше, ніж раніше (і мова не лише про вакцини й віртуальні візити до лікарів). А компанії стали придумувати й пропонувати дедалі більше продуктів, що вирішують різноманітні проблеми зі здоров’ям або задовольняють потреби людей, які мають певні захворювання. Фахівці Trendwatching.com відстежують такі приклади й розповідають про них.

 

1. Тарілка, що стимулює дітей їсти більше овочів

Дитина у віці від 4 до 8 років у Нідерландах їсть у середньому менше 72 грамів овочів на день, хоча має їсти 100-150 грамів. Те, як подають їжу, може бути частиною проблеми. Тому компанія HAK (виробник консервованих овочів) створила Het Helpende Bord, що перекладається як «допоміжна тарілка». Розробником стала агенція Waarmakers, що використовувала результати досліджень Університету Вагенінгена, які замовила HAK.

Тарілка послуговується оптичними ілюзіями та підсвідомими сигналами, щоб допомогти дітям їсти більше овочів. По-перше, діти копіюють поведінку батьків – тому тарілка круга й керамічна, а не зроблена з різнокольорового пластику. По-друге, на великій тарілці здається, що їжі мало – тому вона більша, ніж звичайні дитячі тарілки. По-третє, овочі виглядають смачнішими на білому фоні, тому секція для овочів трохи біліша за решту тарілки. Відповідно, зелень виглядає зеленішою, а буряк червонішим. По-четверте, якщо покласти більше, то людина з‘їсть більше. Тому в тарілці є заглиблення, куди можна помістити більше овочів, а площа залишиться такою самою. Het Helpende Bord продають через магазини De Bijenkorf за 12,95 євро.

2. Соціальна мережа, що показує оновлення від друзів лише раз на тиждень

Багато людей мають залежність від соцмереж: вони постійно читають стрічку й не можуть зупинитися, навіть якщо їм це не подобається. Рік тому Джилліан Шуллер видалила Facebook та Instagram зі свого телефону. А оскільки здоровішої альтернативи, що дозволила б залишатися на зв’язку з друзями та родиною, знайти не змогла, то разом із чоловіком створила власну соцмережу Sundayy.

Sundayy не має звичного для інших соцмереж алгоритму, що постійно публікує оновлення. Натомість користувачі пишуть «рефлексії» з понеділка по суботу, і упродовж тижня ці нотатки залишаються прихованими. А в неділю публікуються усі разом, і друзі можуть побачити – про що ви розмірковували. І, можливо, після цього вирішать зателефонувати. На відміну від великих платформ, Sundayy призначена для користування малими групами близьких друзів та членів сім’ї.

 

Sundayy не має звичного для соцмереж алгоритму, що постійно публікує оновлення. Натомість користувачі пишуть «рефлексії» з понеділка по суботу, а видимими вони стають у неділю

Sundayy не має звичного для соцмереж алгоритму, що постійно публікує оновлення. Натомість користувачі пишуть «рефлексії» з понеділка по суботу, а видимими вони стають у неділю

 

Отже, Sundayy забезпечує самовираження та зв’язок, але водночас не містить неякісних новин, безлічі рекламних оголошень та «друзів», з якими ви заледве знайомі. Така соцмережа виникла дуже вчасно, адже суспільство дедалі сильніше потерпає від негативних ефектів великих платформ і прагне змін.

3. Пляшка для пігулок, призначена для людей із хворобою Паркінсона

Прийняти крихітну таблетку – це складна справа для тих, у кого постійно тремтять руки через хворобу Паркінсона. Спортсмен Джиммі Чой поділився цією проблемою в TikTok, і йому одразу ж заходилися допомагати. З Чой зв’язався дизайнер із Портленда Брайан Оллдрідж: він придумав ідею і зробив замальовку пляшечки, яка б ізолювала одну таблетку й дозволяла прийняти її прямо з горлянки – наче людина робить ковток.

Потім Оллдрідж вивчив програмне забезпечення для 3D-моделювання, щоб перетворити ескіз на прототип для друку. Оскільки сам він не мав доступу до 3D-принтера, то запросив інших протестувати його ідею. За кілька днів міжнародна команда тіктокерів надрукувала та випробувала пляшечку, повторила процес і доробила прототип. Проміжні результати вони надсилали Джиммі, щоб почути зворотний зв’язок.

Зараз Оллдрідж працює над патентуванням дизайну та масовим виготовленням. Його мета – зробити пляшки дешевими й доступними кожному, хто їх потребує. Ескіз дизайну для 3D-друку залишатиметься у відкритому доступі, щоб приватні особи та некомерційні організації могли надрукувати власні зразки.

Цей приклад показує, як легко сьогодні формуються розподілені команди з людей, які ще вчора не знали одне одного, а сьогодні об’єдналися заради вирішення проблеми.

 

15% населення світу – це люди з обмеженими можливостями. Зараз з’являється дедалі більше товарів та послуг, які орієнтовані саме на них

15% населення світу – це люди з обмеженими можливостями. Зараз з’являється дедалі більше товарів та послуг, які орієнтовані саме на них

 

4. Тест на вагітність для незрячих

Королівський національний інститут незрячих у Великій Британії випустив перший у світі тест на вагітність для людей із вадами зору. Результат можна відчути тактильно: якщо жінка вагітна, на це вкажуть спеціальні горбики. Тести, які існували раніше, незрячі не могли «прочитати» самостійно, тому жінки не мали змоги першими дізнатися результати й прожити цей момент наодинці.

15% населення світу – це люди з обмеженими можливостями. Упродовж тривалого часу їхні потреби або повністю ігнорувалися, або задовольнялися лише частково. Зараз стає очевидною протилежна тенденція: з’являється дедалі більше товарів та послуг, які орієнтовані на такі групи людей. А компанії, які вирішують випустити додатковий продукт спеціально для певної групи, мають змогу поліпшити й основні свої продукти – оскільки піддають докладному аналізу усі їхні аспекти.

За матеріалами Trendwatching.com

kmbs live
30.04.2024 в 15:43
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
30.04.2024 в 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
02.04.2024 в 12:28
Стартує набір на стипендійну програму kmbs! ...
20.02.2024 в 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 в 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers" ...
13.02.2024 в 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 в 16:30
«Ви маєте детально продумати історію свого бренду і розповісти її. Все, що ви не розкажете, додумают ...
24.11.2023 в 16:37
Від бізнесів, які працюють з кроскультурними командами або виходять на світові ринки, ми часто чуємо ...