Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Головна
/
Статті
/
Обрати шлях: 8 трендів у стратегуванні та не тільки
01.02.2022
2008
0хв
Обрати шлях: 8 трендів у стратегуванні та не тільки
Стратегія. Бізнес-Модель. Системи
Незалежно від того, переживає ваша компанія надшвидке зростання чи падіння, завжди варто мати стратегію. Усе як завжди, тільки підходи до стратегування змінюються. Оксана Щегельська, керівна партнерка Strategic та професорка kmbs, розмірковує про основні світові тренди у стратегуванні й трохи більше.

1. Кінець монополії фаундерів, власників і топів у визначенні майбутнього компанії

Когось це може засмутити, когось надихнути, але тренд на розподілене лідерство у розвитку компанії набирає обертів. Пророки закінчуються і стають все менш ефективними у світі, який дедалі ускладнюється, а юнаки вже інші – з цікавими думками, амбіціями та безліччю альтернатив для себе на глобусі. Настав час створювати внутрішній нон-стоп процес пошуку та впровадження інновацій.

2. Зустрічаємо безмежну невизначеність та відсутність звичної точки опори в даних

Причини дві. Перша: зміна меж ринків через зміну поколінь, потреб людей, вплив технологій. На прикладі телекому: за останні 15 років ринок пройшов 4 трансформації, навіть гібридизації: Telecom – Information and Communications Technologies (ICT) – InfoTainmentCom – Creative Economy. Такі зміни не завжди можна помітити швидко, або ж не вистачає компетенцій побачити інший ландшафт, тренди в ньому, а значить, і цифри, куди мігрує зона прибутку.

Друга причина: світова криза COVID-19, яка ламає тренди.

Наслідок обох причин – ми дедалі менше можемо екстраполювати історичні дані та закономірності й використовувати старі моделі.

3. «Пока-пока» модераторам, фасилітаторам та бізнес-коучам. «Привіт» інноваційним стратегам

Кількість компаній, чиї ідеї та бізнес-моделі застрягли у минулому, різко зросла і зростатиме далі. Відповідно: зниження невизначеності та набуття ясності в команді буде у рази актуальнішим. А ось методи досягнення цієї ясності значно змінюються. 

Те, як що раніше досягалось техніками групових дискусій, фасилітації, модерації стане малоефективним. Це все одно що модерувати створення борщу без розуміння самої технології його приготування та просто задаючи питання: з чого ти почнеш, що хочеш у результаті, чого ні? Потрібен фах у підходах відкриття інновацій та дизайну стратегій. Те, чим володіють стратеги-профі.  

 Підсилиться цінність:

- стратегічної аналітики: здатності бачити, передбачати зміну меж ринків, слабких сигналів, зміну бізнес-моделей;

- визначення глибинних мотивів людей – те, що зробить їхнє життя кращим та ефективнішим. Тут «живуть» продуктові інновації та нові ідеї на рівні візії компанії;

- дизайн-мислення, інструментарію у пошуку інновацій на рівні стратегічної ідеї компанії, продукту, бізнес-моделі, налаштування самого процесу стратегування всередині компаній;

- системного підходу: багатошаровості у рішенні «ідея + бізнес-модель + люди + комунікація + дії + соціум». Сам по собі креатив в ідеях, брендах буде злітати з такою ж ймовірністю, як ставки на спорт;

- усього, що пов'язано з ML/AI. Особливо для бізнесів, що «грають» у великі ігри, на великих масштабах.

 

Медіа-маніпуляція «не можна планувати надовго у супердинамічному світі» кодує людей на короткі рішення та кроки

 

4. Точність стане невіглаством

Намагатися точно визначити, яким буде майбутнє, навіть на рік, стає безглуздим. Глобально дизайнується Ідея як фокус, як велика мрія, та робляться ітерації з ії уточнення, розвитку. Продукт як потреба споживача теж у постійній зміні. Це означає, що сам пошук будь-якого стратегічного рішення остаточно закріпиться як операційний процес, а не разовий проєкт. Причому процес, де впровадження відбувається паралельно розробці самого рішення. Безкінечні інсайти, гіпотези, тестування, процесування, кайф та драйв. 

Велике об'єднання технологій поряд: Agile Strategy +  BizDev (Business Development). Шукаємо діючи!

5. Мрійники рулять, а «короткостроковість» стає пасткою для мільйонів підприємців

Медіа-маніпуляція «не можна планувати надовго у супердинамічному світі» кодує людей на короткі рішення та кроки. І ми фокусуємося на «тут і зараз», по суті – кому і як продати те, що вже є, бажано більше і швидше. Які у цього результати та наслідки, — ви знаєте.

Подивимося навколо: інноваційні компанії з великими довгостроковими ідеями «керують ринками» та змінами їхніх меж, стартують нові технології та бізнес-моделі, притягують таланти, підривають «норми в мультиплікаторах» і точно не забувають про юніт-економіку. Вони активно реалізують принцип: ідея та способи іі реалізації евелюціонують, поєднуючи рішення та дії у трьох горизонтах: сьогодні, завтра та післязавтра. А мільйони інших гинуть… 

6. Особлива увага – на двіж, максимальну залученість

Рулити буде готовність ставити собі, всередині команди, незручні запитання про майбутнє ринку, компанії, поточний стан справ. Наприклад, чому компанія активно не йде в інновації, або чому всі рішення ухвалюються на раді директорів, без залучення співробітників? Чого ми не бачимо у глибинних мотивах споживача, а воно може суттєво покращити його життя? Чому компанія круто розвивається в Україні, але роками не переходить у міжнародність, і що тут можна було б зробити? Чому б нам не розглянути ось таку, на перший погляд, божевільну ідею? 

Прогнозую, що в компаніях, які швидко розвиваються, 60% часу у людей, основної команди займатимуть саме проєкти розвитку, а не операційна діяльність.

7. Декарбонізація економіки та мислення

Чиста енергія та чисті технології, як і високі цілі, будуть набувати дедалі більшого значення для підприємців та на ринках капіталу. Як відповідь на велику цінність нового покоління людей, ваших споживачів, партнерів, колег про майбутне світу.   Ринок свободи та самореалізації зростає.

8. Платформність та екосистемність

Цифрова реальність набирає обертів і «забирає прибуток» у гравців із традиційними бізнес-моделями та процесами. Технологічним та «традиційним» компаніям необхідно буде приймати серйозні та сміливі рішення, щоб залишатися попереду і бути актуальними. Платформні бізнес-моделі, створення мережевих ефектів стає базовим підходом у масштабуванні та виходом на конкурентоспроможну прибутковість як маркетплейсу, так і молокозаводу.

Перетворення бізнесу на платформу або екосистему означає можливість реалізації багатосторонньої бізнес-моделі та конкурентоспроможності як у створенні цінності, так і в фінансових результатах. Наприклад, Unit.City заклав у свою модель щось більше, ніж просто «модна комерційна та житлова нерухомість». В основі – платформа для кількох типів мешканців: стартапів, акселераторів/інкубаторів, продуктових та сервісних компаній, творців країни майбутнього через креатив та технології. Стимулюючи взаємодію між «жителями», створюється особлива культура, яка зрештою підвищує вартість нерухомості та стійкість бізнес-моделі у рази. Знижує ризики, приносячи користь багатьом. Ефект посилюється фокусом на нішу: IT-компанії.

Компанії, які не засвоїли нові правила платформної стратегії, програватимуть у продуктивності та юніт-економіці, боротимуться за виживання. Спільнота, мережа та експерименти її учасників стануть стратегічними активами нової ери для прогресивних команд.

Радикально, але стає ось так: прагніть створити платформну стратегію або плануйте свій вихід...

2022-й може стати визначальним для майбутнього компаній. Чому б не зробити його одним із найбільш інноваційних та результативних?

kmbs live
20.02.2024 в 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 в 12:40
Набір на MBA триває! Старт 23 травня ...
13.02.2024 в 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers" ...
13.02.2024 в 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 в 16:30
«Ви маєте детально продумати історію свого бренду і розповісти її. Все, що ви не розкажете, додумают ...
24.11.2023 в 16:37
Від бізнесів, які працюють з кроскультурними командами або виходять на світові ринки, ми часто чуємо ...
24.11.2023 в 12:25
Як довелося переформатувати бізнес, аби він вижив, та чи вийшло зробити з лимона лимонад – розповіда ...
23.11.2023 в 18:04
«Ми дуже часто працюємо з цифрами, походження яких не розуміємо. Тому перша теза курсу – побудувати ...