Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Ви пробували інвестувати в NFT? — питає учасників kmbs Олеся Полуйко
Головна
/
Новини
/
Ви пробували інвестувати в NFT? — питає учасників kmbs Олеся Полуйко
24.01.2022
Ви пробували інвестувати в NFT? — питає учасників kmbs Олеся Полуйко
Учасники програми Master in Business Analytics and Finance Києво-Могилянської Бізнес-Школи вивчали перспективи інвестування в NFT

На початку був біткоїн. Зі спалених біткоїнів робили кольорові коїни.  

 

2013—2015: кольорові коїни ставали популярними й увійшли в ігрові системи. Перший NFT створений 2014-го, Quantum, а проданий він був під час презентації за $4. У жовтні 2015 року запущений перший проєкт NFT — Etheria. Власне, назва NFT виникла ближче до 2017-го, десь одночасно з запуском CryptoPunks  однієї з найвідоміших колекцій NFT на Etheria.  

 

2017 року постав NFT, яким нині його знаємо. NFT — незмінна одиниця даних у блокчейні. Кожна одиниця є унікальною, має відмінну вартість, кожна є невзаємозамінною. NFT має візуальну і звукову форму, але купують не саме зображення чи мелодію, а смартконтракт на підтвердження власності до місця власності на токені, що зберігається на блокчейні.  

 

На 20192020 рік припадає швидкий розвиток платформ NFT, відомі медіа заговорили про нові ринки, зафіксували логарифмічний зріст і збільшення продажів — під час пандемії люди більше часу проводили в метавсесвіті і отож більше цікавилися сферою NFT. Кейс онлайн-гри CryptoKitties, що була монетизована через NFT і стала шалено популярною, теж зіграв свою роль у привернені уваги до токенів. Протягом 2020-го ринок NFT збільшився до $250 млн. 

 

Зимою 2021 року на NFT витратили понад $200 млн., відбулося кілька гучних продажів. Відразу після того настав спад ринку, охолодження, спровоковане зокрема підвищенням цін Etheria. Ринок пожвавився після новини про покупку Nike NFT-ферми, а головне після повідомлення Марка Цукерберга щодо впровадження NFT в холдінгу Meta.    

 

На початку 2022-го на NFT було витрачено уже $3 млн., очікується подвоєння до кінця січня: Walmart і Disney оголосили про створення своїх метавсесвітів.  

Такий собі екскурс в історію NFT (захват яку коротку історію) починає будь-які експертні розмови про токени. Карколомні новини з ринку NFT надходять чи не щодня  правила гри на ньому лише встановлюються. Тож експертиза формується тут і зараз.  

 

Учасники MBAF kmbs прослухали в курсі «Криптовалюти» презентацію менеджерки мистецтва і культури Олесі Полуйко щодо перспектив використання та інвестування в NFT. Попри те, що найчастіше бачимо або профільові, або колекційні NFT, токени є різноманітнішими. Олеся Полуйко запропонувала, наприклад, авторську класифікацію NFT: Мистецтво, Колекції, Ігри, Спорт, Інше (тут: благодійні проєкти, токени-перепустки, поєднання різних видів в одному на кшталт GMoney). 

 

Пані Олеся почала розмову з короткого опитування: чи має хтось в аудиторії досвід використання NFT (жоден учасник), чи готові інвестувати в NFT (всі обрали «зацікавлений, але не готовий»), які сфери здаються привабливими (тут з пріоритетами не визначилися, кожен варіант набрав приблизно однакову кількість голосів — віртуальна реальність, мистецтво, ігри, тощо). Бліц-опитування і окреслило головну тезу щодо NFT: цікаво і незрозуміло, потребує оцінки ризиків і треба встигнути потрапити в ритм надшвидкого юного ринку. NFT — привабливий напрямок інвестування нині, окрім очевидного, що токени можна перепродувати і орендувати. А чому ще? — про це мова в презентації Олесі Полуйко зокрема і велася.

   

Звучить  буцімто нескладне. Створити картинку вибрати систему блокчейну вибрати NFT платформи продажу створити криптогаманець оплатити minting fees і процес minting на платформі. Стандартизацію забезпечує три смартконтракти: ERC-20, ERC-721, ERC-1155. Це все, ви вступили у гру. І тепер актуалізується сила-силенна питань, починаючи з колосальних ризиків, що походять від хакерів, і юридичної незахищеності, адже на NFT авторське право не розповсюджується.    

 

Сучасний бізнес має мати не лише щось унікальне, а й спроможність масштабувати унікальне. Враховуючи, що будь-хто може створити NFT, ажіотаж щодо кожної одиниці не гарантує цінності. А значить, втрати можуть накопичуватися, якщо цікавість до NFT раптом вщухне (як-от було на початку літа 2021-го).   

 

А поки що на наших очах твориться історія.  

 

Christie’s запустив свій перший аукціон NFT, художник Beeple виставив колаж із малюків, що їх робив щодня протягом року. За кілька хвилин торги злетіли до $1 млн, а проданий об’єкт був за $69 млн. Ще року від цієї події не минуло, а то уже «запорошені архіви» з галузі NFT і далі буде найцікавіше.  

1 / 6
kmbs live
22.04.2024 в 17:06
Трансформаційні зміни: Вікторія Ковальчук, Alterra group ...
17.04.2024 в 15:42
Доказовий маркетинг: модель розвитку бренду | Роман Гавриш ...
20.02.2024 в 10:37
Новий подкаст Radio kmbs з нашою adjunct professor Оксаною Щегельською ...
13.02.2024 в 12:29
PMBA-25 group visited the exhibition of works by Hanna Sobachko-Shostak, "Eyes of Flowers" ...
13.02.2024 в 12:20
Новий подкаст Radio kmbs "Як малим та середнім бізнесам переходити в корпоративне управління?" ...
25.11.2023 в 16:30
«Ви маєте детально продумати історію свого бренду і розповісти її. Все, що ви не розкажете, додумают ...
24.11.2023 в 16:37
Від бізнесів, які працюють з кроскультурними командами або виходять на світові ринки, ми часто чуємо ...
24.11.2023 в 12:25
Як довелося переформатувати бізнес, аби він вижив, та чи вийшло зробити з лимона лимонад – розповіда ...