Школа для лідерів,
які прагнуть змін

Дізнайся першим

Останні новини KMBS в реальному часі

Останні події та новини з життя KMBS дізнавайтеся у розділі KMBS Live що знаходиться у верхньому правому куті екрану

Відкрити kmbs live
Теорія обмежень у бізнесі: Юлія Плієва про сучасні підходи до ефективного операційного управління
Головна
/
Новини
/
Теорія обмежень у бізнесі: Юлія Плієва про сучасні підходи до ефективного операційного управління
31.03.2023
Теорія обмежень у бізнесі: Юлія Плієва про сучасні підходи до ефективного операційного управління
Навчальний день на Presidents’ МВА 23 березня розпочався із жарту учасників: «Ми прийшли на президентську програму, щоб більше не займатися операційною діяльністю. І от ми сидимо на парі з операційного управління».

Попри вступні жарти, тема навчального дня виявилася надзвичайно серйозною. Лекторка Юлія Плієва, експертка зі стратегічного управління бізнесом, залучила учасників програми до розмови про зміни в управлінні компанією, щедро доповнивши теоретичний матеріал прикладами з власного досвіду.

Головним чином говорили про покращення операційних процесів відповідно до теорії обмежень ізраїльського фізика Еліяху Голдратта.

Згадана теорія обмежень базується на пошуку й управлінні ключовим обмеженням системи, яке впливає на успіх і ефективність усієї системи. Таким чином, роблячи зусилля над управлінням дуже малої кількості аспектів системи, можна досягнути ефекту, який набагато перевищує результат одночасного впливу на всі або більшість проблемних сфер системи відразу або по черзі. У випадку бізнесу йдеться насамперед про прискорення і збільшення генерації прибутку.

Спираючись на теорію обмежень лекторка піддала сумніву ефективність традиційного менеджменту — копійка гривню береже (якщо на кожній ланці бути максимально ефективними, можна заробити більше, тобто глобальний результат дорівнює сумі локальних результатів). Пані Юлія запропонувала замість покращення кожної ланки навчитися ідентифікувати обмеження виробничого процесу та розробляти під нього конкретні рішення.

Чи не найяскравіший приклад на підтримку такого підходу — реагування на потребу в поповненні продукту. Традиційні операційні процеси сформовані таким чином, що поповнення може розтягнутися на кілька тижнів. Проте лекторка переконана, що потрібно шукати шляхи скорочення часу поповнення. Наприклад, якщо обмеження полягає в тому, з якою періодичністю і в якій кількості компанія купує продукт, то для скорочення часу поповнення можна купувати меншими партіями, але частіше, щоб швидко реагувати на потреби ринку. За такого підходу компанія заробляє не шляхом економії, а більшого доходу.

Ще приклад. Якщо продукти виробників з погляду ринку однакові, єдиним критерієм для порівняння стає ціна. Відповідно ринок віддасть перевагу нижчій ціні. У такому випадку потрібно шукати фактор диференціації — те, чим продукт компанії буде вирізнятися серед подібних, але інших виробників (наприклад, час виготовлення продукту або якість сервісу). Це додаткова цінність, що нівелює ціну і робить продукт кращим, ніж у конкурентів.

«Будь-яке покращення — це зміна, але не кожна зміна це покращення. Наше завдання зробити так, щоб 100 % змін призводили до покращення», — стверджує Юлія Плієва.

Саме тому лекторка торкнулася питання, чому не кожна зміна призводить до покращення. Серед причин — те, що зміна спрямована не на кореневу проблему, а симптоми. А ще — невміння «продавати зміни» всередині організації, щоб подолати внутрішній опір змінам. З останнім допоможе боротися матриця змін, запропонована Е. Голдраттом.

 

Книжкові рекомендації

  • Джефф Кокс, Еліяху Голдратт «Мета. Процес безперервного вдосконалення»

Бізнес-роман дозволить зрозуміти глобальні принципи, що застосовуються у виробництві, визначити та позбутися слабких місць проєкту і навіть перенести нові підходи у життя поза офісом. Автор не пропонує готові бізнес-поради, а подає захопливу історію про людей, які намагаються зрозуміти, що рухає їхнім світом, і як покращити цей процес.

  •  Е. М. Голдрат «Стоячи на плечах гігантів»

У статті проаналізовані методології Генрі Форда, Таїчі Оно та Еліяху Голдратта й представлені чотири принципи управління потоками відповідно до кожної філософії управління операціями.

Читати

______________________________________

Довідка

Юлія Плієва — експертка зі стратегічного управління бізнесом, фахівчиня у сфері маркетингу та продажів зі значним міжнародним досвідом.

Засновниця, генеральна директорка Apple Consulting®. Займається операційним управлінням і стратегічним розвитком компанії, яка впродовж 23 років утримує провідні позиції на ринку України та за кордоном. У межах консалтингових проєктів допомагає клієнтам розробляти та впроваджувати стратегії та тактики високого рівня складності. Серед клієнтів компанії — «Галичина», «MOYO», «PET Technologies», «Collar», «Bembi», «Віола», ЮД «SOVA» та інші. Apple Consulting® — прекваліфікований консультант Європейського банку реконструкції та розвитку за напрямами «Стратегія» та «Операційні процеси». Також компанія як підписант Глобального договору ООН реалізує Ціль № 8 «Сприяння поступальному, всеохопному та сталому економічному зростанню, повній і продуктивній зайнятості та гідній праці для всіх».

Авторка циклу онлайн-курсів на платформі «Prometheus», контриб’ютор Forbes Ukraine. З 2007 року — викладачка спеціалізованих МВА-програм у Києво-Могилянській бізнес-школі.

kmbs live
22.12.2024 в 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 в 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 в 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 в 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 в 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 в 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...