«Норма» стає дедалі розмитішим поняттям. Поширення інтернету дозволяє мільйонам користувачів побачити, як живуть люди з інвалідністю, а пандемія усіх нас зробила менш мобільними й продемонструвала, наскільки значними можуть бути обмеження. Відповідно, тема доступності стала стосуватися кожного.
Держави поступово впроваджують політики, спрямовані на забезпечення однакових можливостей для усіх, а компанії, які випереджають дії урядів, завойовують особливу любов клієнтів. Наприклад, під час пандемії ми бачили, як винарні виготовляють антисептики, а будинки моди шиють засоби індивідуального захисту. Споживачі помічають такі ініціативи й не забувають про них. Про це свідчать і дослідження: скажімо, за даними Mintel, 54% американців активно підтримують бренди, місія яких відповідає їхнім цінностям.
Стрімкий розвиток технологій (зокрема, тактильний дизайн, голосові технології та розпізнавання образів) дозволяє вирівнювати можливості для різних клієнтів більше, аніж будь-коли раніше. Мова йде не лише про футуристичні гарнітури, які можуть «читати» та висловлювати думки користувачів, але й про досвід доповненої реальності, розумні застосунки і багато іншого.
Ось декілька прикладів. Стартап Cognixion має на меті надати голос людям, які мають нейродегенеративне захворювання – хворобу рухального нейрона. Він створив гарнітуру Cognixion One, яка відстежує електричні сигнали в мозку користувача й дозволяє йому оперувати внутрішнім інтерфейсом пристрою. Людина може вибирати готові фрази або створювати власні. Потім пристрій показує їх на табло та озвучує штучним голосом. Це дозволяє людям, які не можуть спілкуватися самі, розмовляти.
Стрімкий розвиток технологій (зокрема, тактильний дизайн, голосові технології та розпізнавання образів) дозволяє вирівнювати можливості для різних клієнтів більше, аніж будь-коли раніше
Стрімкий розвиток технологій (зокрема, тактильний дизайн, голосові технології та розпізнавання образів) дозволяє вирівнювати можливості для різних клієнтів більше, аніж будь-коли раніше
У лютому 2021 року компанія Microsoft запустила нову програму для покращення доступності відеоігор для Xbox та ПК. Розробники можуть надсилати свої ігри для професійного тестування на відповідність настановам організації, які вона розробила разом зі своєю Спільнотою ігор та інвалідності (Gaming and Disability Community). У процесі тестування члени спільноти надають зворотний зв’язок щодо отриманого досвіду, проблемних місць та функцій.
Новий дизайн упаковки від Degree Deodorant є першим подібним у світі. Він дозволяє позбутися деяких складнощів у використанні дезодорантів, особливо у людей, які не мають однієї або двох рук. Бета-версія Degree Inclusive, запущена у квітні 2021 року, має гачок та магнітну застібку, тому користувачі можуть відкривати та закривати упаковку однією рукою або просто підтримуючи знизу. Також етикетка містить текст, надрукований шрифтом Брайля.
Компанія Etisalat навесні 2021-го запустила веброзширення для людей із аутизмом. Після завантаження користувачі можуть переорганізовувати інформацію, змінювати кольорові режими та шрифти, заблокувати рекламу та приховати неважливі фонові зображення, щоб зменшити перевантаження, яке часто асоціюється з переглядом вебсторінок. Користувачі також можуть змінювати вихідний код розширення – він доступний на сайті компанії.
Мережа Starbucks не вперше демонструє публіці інклюзивний дизайн, але нещодавно вона зробила наступний крок – створила магазин, у якому працюють люди з інвалідністю та який призначений для людей з обмеженими можливостями. Ця кав’ярня розташована у стоматологічній лікарні Сеульського національного університету. Вона оснащена безконтактними пристроями переведення мовлення в текст, меню зі шрифтом Брайля та цифровими табло, що допомагають клієнтам відстежувати свої замовлення. Перед відкриттям кав’ярні кожен працівник пройшов індивідуальне навчання та базовий курс корейської мови жестів.
А бренд продуктів харчування Maggi, що належить Nestlé, об’єднався з бразильським фондом Dorina Nowill Foundation, щоб створити сенсорну кулінарну книгу, призначену для сліпих або слабозорих людей. Збірник на 130 сторінках містить рельєфні ілюстрації страв, текст, надрукований шрифтом Брайля, кнопки, що видають звуки процесів приготування, та QR-коди, які дозволяють прослухати аудіозаписи зі вмістом кожної сторінки.
Дедалі більше компаній вважають, що універсальний дизайн – це хороший дизайн
Дедалі більше компаній вважають, що універсальний дизайн – це хороший дизайн
Не варто думати про обмежені можливості як про рідкісну проблему. Це особливість, яку має кожна п’ята людина у світі, і ця цифра лише зростатиме у міру старіння населення. Відповідно, зростатиме й попит на більш інклюзивні продукти.
Як саме можна використовувати цей тренд? Фахівці Trendwatching.com пропонують, зокрема, навчатися мові інклюзивності. Варто створити посібник термінів, до якого зможуть звертатися працівники. Також корисно переглянути сайт своєї компанії, щоб зробити його доступнішим для людей з обмеженими можливостями.
І, звичайно, цінним кроком буде аналіз дизайну продуктів на інклюзивність. Дедалі більше компаній вважають, що універсальний дизайн – це хороший дизайн. Наприклад, технологія AssistiveTouch, що використовується в Apple Watch, дозволяє кожному керувати пристроєм простим рухом зап’ястя. Можливо, варто провести й у вашій компанії серію мозкових штурмів для генерації цікавих рішень щодо збільшення інклюзивності продуктів.
За матеріалами Trendwatching.com