На думку фахівців Trendwatching.com, у 2019 році споживачі активно користуватимуться продуктами та середовищами, які дозволяють соціалізуватись та відчути себе частиною чогось більшого. Що підживлює цей тренд?
По-перше, люди починають усвідомлювати ступінь своєї залежності від смартфонів і негативний вплив, який вона спричиняє. 54% американських підлітків кажуть, що витрачають занадто багато часу на телефон. І оскільки число досліджень, які демонструють наслідки такої поведінки, лише зростає – послуги, які дозволяють відволіктись від екрану, а натомість провести час з іншими, користуватимуться попитом.
По-друге, життя людей стає все більш відокремленим. Можна замовити практично що завгодно з доставкою до дверей, а одного дня їжу й інші покупки нам привозитимуть роботи – тобто ми й не бачитимемо людей, сидячи вдома. У ЄС постійно зростає кількість домогосподарств, що складаються з однієї людини: у 2010 році їх було 31%, а у 2017 – вже 34%. І це починає лякати, викликаючи бажання приєднатися до громади.
І, по-третє, спільноти зараз все частіше формуються не за традиційними демографічними критеріями на кшталт віку, статі, вірувань, а скоріше за інтересами, смаками й пристрастями. А це – з урахуванням розвитку технологій – відкриває безліч можливостей для пошуку «своїх».
Чимало компаній вже зрозуміли, яку потужну силу приховує в собі описаний тренд, і намагаються допомогти споживачам відчути зв’язок з іншими людьми. Робити це можна різними шляхами: створювати фізичний простір для зустрічей з однодумцями, віртуальні середовища, пропонувати послуги тощо.
Спільноти зараз все частіше формуються не за традиційними демографічними критеріями на кшталт віку чи статі, а скоріше за інтересами та смаками
Спільноти зараз все частіше формуються не за традиційними демографічними критеріями на кшталт віку чи статі, а скоріше за інтересами та смаками
Наприклад, у грудні 2018 року бренд одягу для спорту та відпочинку Lululemon у партнерстві з видавництвом Penguin Random House відкрив невелику бібліотеку у своєму магазині у Нью-Йорку. У цій бібліотеці можна знайти більше тисячі книжок – художніх і не тільки. Також тут проводитимуться спеціальні події, скажімо, публічні читання.
У лютому 2019-го глобальна мережа готелів Ibis проанонсувала намір кардинально змінити досвід своїх клієнтів. Вона хоче зробити готелі місцем зустрічі гостей з локальною громадою, збільшити кількість інтеракцій між ними. Таким чином, готелі перетворяться на “хаби”, де можна буде не лише переночувати та поїсти, але й відчути себе частиною місцевої спільноти, хоча б на деякий час.
Компанія Nike також переосмислює свої магазини. У січні 2019-го вона відкрила перший оновлений магазин у Каліфорнії. Тепер він являє собою громадський простір для бігунів, де вони можуть поспілкуватися, поділитися досвідом.
А мережа супермаркетів Walmart вирішила організовувати ігрові змагання й інші події для відвідувачів. У листопаді 2018 року у партнерстві з Esports Arena у п’яти магазинах відбулися нічні змагання з відеоігор, а також пропонувалися відкриті години, коли клієнти могли потренуватися чи пограти разом.
Звичайно, ідея про створення спільноти клієнтів – зовсім не нова. Проте зараз у фокус компаній потрапляє досвід, який отримують споживачі від спілкування з іншими людьми, а також їхнє соціальне благополуччя. Для того щоб використати силу цього тренду, варто запитати себе: хто з наших клієнтів найбільше страждає від соціальної відокремленості? Кому бракує безпечного простору, щоб зустрічатися з новими людьми й пробувати щось нове? Як ми можемо задовольнити їхню потребу?
За матеріалами Trendwatching.com