Зростаюча соціальна поляризація, нерівність і політична турбулентність спонукають все більшу кількість людей тікати у віртуальні світи. За останні 10 років ми стали утричі частіше писати у Google-пошуках слово «тривожність».
Сьогодні збільшується не тільки наше бажання втекти з реальності, але й кількість каналів, які роблять ескапізм можливим. Споживання медіа-продуктів продовжує зростати, досягнувши шаленого рівня: дорослі американці витрачають більше 11 годин на день, взаємодіючи з медіа. Крім того, 80 млн. мешканців США використовують доповнену реальність щодня.
Звичайно, цифровий ескапізм та розмивання меж між реальним та віртуальним світом – не нові тренди. Проте у 2019 році вони глибоко інтегруються у нашу культуру, – впевнені фахівці Trendwatching.com.
Компаніям варто брати до уваги, як змінюється їх клієнт. У багатьох сферах бізнесу він стає схожим на «вільного художника», який будь-якої хвилини може підключитись до нового всесвіту за власним вибором. І відбувається це у різних контекстах: вдома, у таксі в напруженому дорожньому трафіку, під час нудної наради тощо.
У 2019 році вигадані світи будуть пронизувати реальний світ, як ніколи раніше. І, оскільки споживачі шукають ескапізму й люблять блукати на розмитих кордонах між реальним та уявним, бізнесу потрібно надати їм таку можливість.
Наприклад, у жовтні 2018-го на одному з круїзних кораблів компанії Celebrity Cruises з’явився ресторан з “цифровим поваром”. На його стелі було встановлено проектор, посеред столу виникав анімований шеф і віртуально «готував їжу». Після закінчення шоу офіціанти виносили тарілки зі справжнім частуванням.
Цифровий ескапізм та розмивання меж між реальним та віртуальним світом – не нові тренди. Проте у 2019 році вони глибоко інтегруються у нашу культуру
Цифровий ескапізм та розмивання меж між реальним та віртуальним світом – не нові тренди. Проте у 2019 році вони глибоко інтегруються у нашу культуру
Паризький Лувр влітку минулого року почав пропонувати відвідувачам незвичний самостійний тур. Кожна його зупинка відбувається біля картини, яка фігурує у кліпі Бейонсе та Джей Зі. Усього тур складається з 17 зупинок. Його мета – розповісти про історію створення картин, а не про те, чому музиканти обрали саме ці роботи.
Цікаво те, що цей тренд необов’язково вимагає від бізнесу використання дорогих сучасних технологій. Інколи достатньо створити певну атмосферу, щоб перенести клієнта в інший світ. Так, скажімо, сінгапурська пекарня Tiong Bahru Bakery вирішила занурити відвідувачів у фільм “Сніданок у Тіффані”. Будівлю було розфарбовано у характерні кольори відомого ювелірного бренду, а територію навколо зробили схожою на тротуари Нью-Йорка. Відвідувачів заохочували поширювати свій досвід перебування у закладі в соціальних медіа, використовуючи хештег #tiffanyxtbb.
У липні 2018-го компанія Blizzard, яка створює відеоігри, зробила благодійний внесок до Фонду дослідження раку грудей (BCRF) у розмірі $12,7 млн. Цьому передувала надзвичайно успішна двотижнева кампанія, під час якої геймерам пропонувалося придбати спеціальну рожеву шкіру для персонажа популярної онлайн-гри Overwatch за $15. А деякі відомі гравці вели благодійні стріми, де збирали пожертви. Внесок Blizzard став рекордним за всю історію існування фонду, що свідчить – ескапізм може приносити користь суспільству.
Якщо компанія хоче використовувати цей тренд, їй варто поміркувати: як її продукти можуть допомогти споживачам хоча б ненадовго втекти від стресів та проблем? Який досвід можна для них створити?
За матеріалами Trendwatching.com