У відповідь на ці очікування деякі організації починають створювати «публічні лабораторії» – тобто інноваційні простори, де їх робота стає видимою для широкого загалу. Наступного року цей тренд набиратиме ще більших обертів, – упевнені аналітики Trendwatching.com.
Чому ця тенденція актуальна саме зараз? Найголовніша причина – гучні скандали навколо великих бізнесів (наприклад, нещодавній скандал навколо безпеки Boeing). Споживачі прагнуть знати, що насправді відбувається у компанії, бо це може зачепити їх особисто. І якщо вони отримають відповіді на свої запитання, то лояльність до бренду зросте.
Розташований у Лондоні медіа-стартап Tortoise, який спеціалізується на онлайн-новинах та коментарях, використовує політику “відкритої кімнати”. Люди, які підписалися на цю платформу, можуть двічі на місяць відвідувати новинні конференції. На цих зустрічах можна не тільки спілкуватися з редакторами та авторами, але й допомагати їм формувати плани та визначати, що буде фокусом уваги у наступні місяці.
У квітні 2019 року косметичний бренд Shiseido відкрив Глобальний інноваційний центр S/PARK поблизу Токіо. Потрапити сюди може кожен охочий, кому цікава діяльність компанії. Тут знаходяться дослідницькі лабораторії та обладнання, а також кафе та спортзал. Крім того, відвідувачі можуть зайти до “бару краси”, де їм запропонують створити власну косметику, або відвідати музей сучасних технологій, у якому можна отримати незвичний досвід.
Споживачі прагнуть знати, що насправді відбувається у компанії, і якщо вони отримають відповіді на свої запитання, то лояльність до бренду зросте
Споживачі прагнуть знати, що насправді відбувається у компанії, і якщо вони отримають відповіді на свої запитання, то лояльність до бренду зросте
Влітку 2019 року музей Rijksmuseum, що в Амстердамі, почав вести онлайн-трансляцію реставрації легендарної картини Рембрандта “Нічна варта”. Велике полотно зараз знаходиться у скляній «кімнатці», і спостерігати за роботою можуть як відвідувачі музею, так і усі охочі в інтернеті. Завершення реставрації планується на 2020 рік.
Навіть такі гіганти як Coca-Cola долучаються до описаного тренду. У січні 2019-го компанія вперше запропонувала своїм B2B-клієнтам долучитися до генерації нових ідей. У приміщенні офісу в Атланті, а саме в інноваційному центрі KOlab, керівники зустрічаються з ритейл- та ресторанними партнерами Coca-Cola. На таких нарадах використовуються технології віртуальної реальності, щоб візуалізувати – як і де розташовуватиметься продукція компанії у просторі клієнтів (магазинах чи ресторанах).
Компанія VF Corp дозволяє споживачам ближче познайомитися з її брендами (Vans, The North Face, Timberland). У червні 2019-го вона відкрила бренд-хаб Axtell Soho у Лондоні. Він займає шість поверхів і містить офіси, студію дизайну, шоуруми, а також садок на даху. Метою хабу є посилення зв’язків між брендами компанії, її споживачами та партнерами.
Як ваша компанія може використати цей тренд? Фахівці Trendwatching.com пропонують декілька шляхів. По-перше, можна запросити споживачів до діалогу, надати їм можливість стати частиною процесу прийняття рішень. По-друге, відкрити для них двері вашого R&D-департаменту (принаймні для корпоративних клієнтів). Третя альтернатива – використати сучасні технології на кшталт онлайн-стрімінгу для того, щоб стати більш прозорим бізнесом.
За матеріалами Trendwatching.com