Навіть голосують люди з мегаполісів та сільської місцевості по-різному. Наприклад, Лондон та чимало інших міст у Великобританії хотіли залишитись у ЄС. На останніх виборах у США Гілларі Клінтон перемогла у більшій частині «міської» Америки. У Франції, Німеччині, Нідерландах підтримка ультраправих рухів значно слабша у столицях, ніж у сільській місцевості.
Наразі здається, що міста й «периферія» розвиваються різними шляхами – і невідомо, чий виявиться більш вдалим. Все частіше можна почути про виклики, які постають перед мегаполісами: кліматичні зміни, забруднення повітря, нестача чистої води тощо. А ще у деяких регіонах (скажімо, у Європі) великі міста доволі сильно конкурують між собою. Молодь, фахівці, бізнесмени, обираючи – де жити й працювати – часто міркують не країнами, а містами.
У таких умовах сільська місцевість може здаватись вільною нішею, на яку звертають мало уваги. Можливо, саме тому великі компанії все частіше роблять ставку на жителів сільської місцевості, особливо на ринках, що розвиваються. Наприклад, Alibaba інвестувала у Huitongda Network Co. – платформу, яка пропонує послуги електронної комерції китайським селянам і об‘єднує 80 тисяч маленьких провінційних магазинів.
Великі компанії все частіше роблять ставку на жителів сільської місцевості, особливо на ринках, що розвиваються
Великі компанії все частіше роблять ставку на жителів сільської місцевості, особливо на ринках, що розвиваються
Майже кожен містянин у Китаї хоч раз купував щось через Alibaba, тому мешканці сільської місцевості – це остання перепона, яка відділяє корпорацію від тотального домінування на ринку. Більше того, її керівництво впевнено, що завоювати китайську провінцію – питання виживання.
Ринок великих міст у Китаї є досить насиченим, тому електронна комерція зростає тут не дуже швидко: за останній рік лише на 17%. А у сільській місцевості темпи зростання значно більші – 41%. Варто додати, що 43% китайських споживачів (тобто 600 млн. людей) живуть не в містах.
Дещо схожа картина – в Індії, де до 2020 року половина інтернет-користувачів житиме у сільській місцевості. Тому тамтешній гігант електронної торгівлі Flipkart вважає своїм фокусом завоювання саме цієї ніші. Не відстає й Amazon – нещодавно ця компанія без гучних заяв випустила додаток під назвою “Internet”, мета якого – допомогти індійським споживачам слідкувати за останніми новинами, дивитись спортивні й розважальні програми через дуже «легкий» браузер (він «важить» усього 2 мегабайти). Логіка такого кроку дуже проста: допомагаючи індійським споживачам отримати доступ до інтернету, Amazon отримує доступ до них.
Наразі Amazon і Walmart ведуть боротьбу, щоб придбати згадану вище Flipkart. Тому, що виграє, дістанеться чималий ринок. Але Amazon завдяки своєму додатку може бути вже на крок ближче до цієї мети.
За матеріалами The Hustle, bbc.com