Дійсно, штучний інтелект суттєво змінює звичні практики організацій. Наприклад, китайська компанія JD.com будує автоматизовані склади, використовує дрони та ШІ для планування маршрутів – і завдяки цьому має змогу доставляти 92% замовлень того ж чи наступного дня по території майже усієї країни.
Втім, бізнесу сьогодні варто думати не тільки про те, як технології можуть допомогти йому покращити свої процеси, а й про те, як вони вплинуть на споживацьку поведінку й очікування. Одним з імовірних наслідків розвитку штучного інтелекту є можливість автоматизувати процеси пошуку, замовлення, купівлі товарів або послуг. Це дозволить людям економити власний час і займатись більш важливими або приємними справами – поки розумні пристрої та алгоритми обиратимуть для них необхідні продукти.
Першою ластівкою цього тренду стала поява Dash buttons від Amazon – кнопок, які можна розмістити, скажімо, на пральній машині, і коли ви натискаєте кнопку – автоматично замовляєте певний продукт (наприклад, пральний порошок). Мільйони користувачів завдяки цій інновації почали звикати до автоматизації процесу покупки.
Так само сервіси, подібні Digit, роблять для людей звичними аутсорсинг фінансових рішень. Цей додаток автоматично переміщує невеликі суми грошей на ощадний рахунок, коли вважає це за можливе – і так споживач заощаджує гроші, навіть цього не помічаючи. Починаючи з березня 2017 року цей додаток вже заощадив $500 млн. для своїх користувачів. Такий «фінансовий аутсорсинг» наразі стає глобальним трендом.
Одним з імовірних наслідків розвитку штучного інтелекту є можливість автоматизувати процеси пошуку, замовлення, купівлі товарів або послуг
Одним з імовірних наслідків розвитку штучного інтелекту є можливість автоматизувати процеси пошуку, замовлення, купівлі товарів або послуг
Наступним кроком, скоріше за все, стане справжня автоматизована комерція. Скажімо, персональні асистенти зі штучним інтелектом.
Ось ще декілька прикладів, які підтверджують цю гіпотезу. У жовтні 2017 року стартував додаток Finery, який дозволяє споживачам купувати модний одяг. Він синхронізується з email-акаунтом і додає речі до віртуального “гардеробу”, організованого за дизайном, кольором та категоріями одягу. Користувачі можуть зберігати обрані речі до своїх “списків бажаного”, а потім отримувати повідомлення, коли на ці речі будуть знижки.
Ще до того, як Finery було випущено у вигляді додатку, його онлайн-сервіс заощадив клієнтам $209 тис. – завдяки повідомленням, люди могли купити одяг значно дешевше.
Інший приклад застосування цього тренду демонструють Amazon, Taobao, HyperCity. Вони створюють фізичні магазини, у яких немає персоналу – достатньо мати смартфон, щоб зробити покупку. У липні 2017 року китайський гігант інтернет-торгівлі Taobao презентував Tao Cafe. Люди сканують свої смартфони на вхідних дверях, потім заходять до магазину, беруть, що захочуть, а рахунок за ці речі приходить їм на телефон. Amazon незабаром відкриває магазин без касирів у Сіетлі, а індійська мережа HyperCity вже відкрила два такі супермаркети.
Англійська онлайн-спільнота WeSwap запустила у вересні 2017-го новий сервіс, що використовує штучний інтелект. Він дозволяє оцінити – скільки грошей користувач витратить, поїхавши у подорож в певне місце. Розрахунки базуються на даних про витрати інших членів спільноти, які вже були у тій країні чи місті. WeSwap запевняє, що згодом оцінки ставатимуть все точнішими – коли сервіс дізнаватиметься все більше про звички споживачів.
Багатьом бізнесам вже потрібно готуватись до майбутнього, у якому вони продаватимуть алгоритмам, а не тільки людям
Багатьом бізнесам вже потрібно готуватись до майбутнього, у якому вони продаватимуть алгоритмам, а не тільки людям
Китайська компанія Alibaba розробила власну платіжну технологію Alipay, і її вже пробують використовувати інші компанії. Наприклад, один з кафетеріїв мережі KFC. За допомогою ЗD-камери сканується обличчя клієнта, потім воно аналізується – і підтвердження достатньо для того, щоб оформити замовлення. Єдине, що потрібно зробити клієнту для завершення розрахунку – ввести свій мобільний номер.
Щоб використати потенціал даного тренду, компанії варто запитати себе: які очікування мають споживачі у нашій сфері? Як ми можемо їх задовольнити? Чимало споживачів вже прагнуть мати можливість здійснювати покупки автоматично – і вони впливають на інших користувачів. Багатьом бізнесам вже потрібно готуватись до майбутнього, у якому вони продаватимуть алгоритмам, а не тільки людям.
За матеріалами Trendwatching.com
Ілюстрація: Trendwatching.com