Ці зміни можуть здатись фантастичними, адже уряди функціонують, як і раніше, і здебільшого не збираються віддавати свої повноваження. Проте існують сигнали, які свідчать про невблаганність переходу влади.
Однією з основних характеристик влади здавна була властивість доносити до людей точну, правдиву, надійну інформацію. Це стосувалось державного уряду, релігійних організацій, закладів освіти тощо. Але зараз люди вже більше довіряють один одному, аніж традиційним інституціям. За результатами нещодавно проведеного у США дослідження, рівень довіри до інших індивідуумів складає 60%, у той час як генеральним директорам довіряють лише 37%, а державним органам – 29%.
Причиною такої міграції довіри може слугувати той факт, що все більше американців стають незалежними від традиційної моделі працевлаштування. 24% громадян цієї країни минулого року у тій чи іншій мірі заробляли гроші за допомогою платформ.
Втім, це не означає, що суспільство майбутнього складатиметься з одинаків, які не довіряють жодній організації. У той час, як традиційні інституції втрачають владу, певні об‘єднання її набирають. Ці групи були колись – а може, є й досі, – у меншості, а може, й зазнавали утисків. Але сьогодні все змінюється.
Люди зараз можуть самостійно обирати – які організації їм підтримувати. Різноманітні сайти на кшталт GoFundMe допомагають збирати величезні суми – не завдяки допомозі компаній-гігантів, а лише завдяки внеску звичайних людей.
Цей процес тільки почав набирати силу. Краудфандинг – одна з найефективніших інновацій бізнес-моделей за останні десятиліття – наочно показує, чого можуть досягти особистості, об‘єднані спільною ідеєю. Ще одна важлива інновація – блокчейн. Ймовірно, що ідея децентралізованої й максимально розподіленої влади суттєво змінить світ в наступні роки.
Зараз люди вже більше довіряють один одному, аніж традиційним інституціям
Які приклади використання цього тренду можна побачити вже зараз? Один з них – Urban Station Mujer, коворкінг-простір у Чилі. Його було створено у 2017 році спеціально для жінок, підлаштовано під їхні потреби. Матусі можуть приносити сюди своїх дітей, працювати, знаходити нових знайомих. У цьому просторі, куди мають доступ лише жінки, є 56 робочих місць, три кімнати для переговорів, зона для проведення майстер-класів, а також зона для дітей. Враховуючи постійно зростаючу кількість жінок, які не хочуть обирати між кар‘єрою й материнством, цей бізнес має усі шанси на успіх.
Скоріше за все, у наступні роки жінки почнуть вирівнювати статистику: заробляти стільки ж, скільки чоловіки, і більше за них. У цьому їм допоможуть компанії, які розуміють: надати владу у руки тих, у кого її раніше не було, означає зробити величезний стрибок уперед.
У листопаді 2016 року нігерійський First Bank of Nigeria запустив новий продукт – рахунок для жінок у бізнесі. Окрім фінансових послуг, банк також пропонує лідерські програми для своїх клієнток, консалтингові та інші сервіси.
У 2017 році вийшла перша книга з лінійки Queen Girls, спрямованої на те, щоб розповісти історії про жінок, які виходять за межі стереотипів. «Bessie, Queen of the Sky» – розповідь про Бессі Коулман, першу афроамериканку, що отримала ліцензію пілота. Інші історії у цій лінійці також будуть про реальних жінок, а їхня мета – заохочувати дівчат йти за своєю мрією.
Звичайно, цей тренд – не тільки про жінок. Він стосується усіх людей та груп, які раніше влади не мали, а тепер поступово її отримують. У жовтні 2016-го компанія Sprint оголосила, що роздасть 1 млн пристроїв (планшетів та ноутбуків), підключених до інтернету, американським школярам з малозабезпечених сімей.
Проект під назвою 1Million Project має на меті подолати розрив у навчанні, що є між дітьми, які мають доступ до мережі, і тими, хто його не має. Окрім девайсів, Sprint надаватиме школярам безкоштовні інтернет-послуги, що дозволить їм проводити дослідження, виконувати домашні завдання, контактувати з викладачами й шукати підробіток.
Компанії варто запитати себе: як ми могли б дати більше влади своїм споживачам – зараз або в майбутньому?
Компанії варто запитати себе: як ми могли б дати більше влади своїм споживачам – зараз або в майбутньому?
Якщо ви все ще не вірите, що споживачі мають владу, то достатньо подивитись на приклад #CatsNotAds. Ця краудфандингова кампанія з‘явилась у мережі минулого року. Її метою було замінити усі рекламні оголошення на одній з лондонських станцій метро на фотознімки котів. Це продемонструвало: люди мають реальну владу над фізичним простором, де вони перебувають. Крім того, акція мала ще й благодійний характер. До неї згодом підключились організації, що займаються безпритульними тваринами, і рекламні місця стали використовуватись для того, щоб знайти нових хазяїв котам, які не мали домівки.
Як скористатись силою цього тренду? Для цього компанії варто запитати себе: як ми могли б дати більше влади своїм споживачам – зараз або в майбутньому? Навіть якщо ви не готові діяти прямо сьогодні, ви маєте готуватись до дій, бо протистояти цій тенденції, скоріше за все, буде неможливо.
За матеріалами Trendwatching.com