При розробці нових продуктів чи виході на нові ринки компанії детально вивчають стиль життя цільової аудиторії – і таким чином знаходять правильний підхід до дизайну, позиціювання тощо. Проте навіть маючи справу з тими самими клієнтами, можна розширити свою пропозицію цінності, якщо міркувати про їхні потреби у різних контекстах. Яскравий приклад – компанія Uber.
Основу її бізнесу складає мобільний застосунок-платформа, який поєднує водіїв та пасажирів. Оскільки смартфон сьогодні є майже у кожного, здається логічним працювати саме так. Проте зараз компанія тестує кіоск самообслуговування, за допомогою якого можна буде замовляти поїздку, в міжнародному аеропорту «Торонто-Пірсон» в Канаді.
Для того щоб скористатись таким кіоском, не потрібно мати смартфон чи акаунт в Uber – достатньо вказати своє ім’я та номер телефону. Вперше за 10 років компанія зробила крок у напрямку спрощення користування для тих, хто не має смартфону або обмежений у використанні мобільних застосунків (наприклад, не розуміє мови).
Uber не каже, на яких локаціях з’являться наступні кіоски самообслуговування, проте стверджує, що їх неодмінно побільшає. Вони дозволяють вирішувати проблему людини у конкретному контексті – в аеропорту. Коли ви прибули до нової країни, то набагато зручніше одразу замовити таксі, а не шукати інтернет, встановлювати застосунок тощо.
Зараз Uber тестує кіоски самообслуговування в аеропорту Торонто. Щоб ними скористатися, не потрібно мати смартфон чи застосунок – достатньо вказати своє ім’я та номер телефону
Зараз Uber тестує кіоски самообслуговування в аеропорту Торонто. Щоб ними скористатися, не потрібно мати смартфон чи застосунок – достатньо вказати своє ім’я та номер телефону
А у вересні в тому самому аеропорту Uber Eats тестувала доставку їжі до гейту. Це також дозволяє зробити досвід перебування в залах очікування більш комфортним для подорожуючих.
Практично будь-яка компанія може використати досвід Uber, якщо поміркує над запитаннями: якими є типові ситуації, у які потрапляють ваші клієнти? Як наш бізнес може бути корисним для них у цих обставинах? У яких контекстах ваші клієнти стикаються з проблемами чи незручностями? Як це можна було б виправити? У яких обставинах люди, які ще не є вашими клієнтами, могли б ними стати? Що потрібно змінити чи додати до пропозиції компанії, щоб це відбулося?
За матеріалами Trendwatching.com