Передвісниками цього тренду є декілька спостережень. По-перше, все більше міст починають використовувати хмарні рішення і обробляти великі масиви даних про мешканців. Смартфони з’являються все у більшої кількості людей, навіть у бідних країнах. Наприклад, у 2018 році в Азії було продано 732 млн смартфонів. Таким чином, використання великих даних буде ставати все популярнішим.
По-друге, в магазинах починають використовувати штучний інтелект та дані про споживачів для того, щоб пропонувати їм персоналізований досвід. Звикаючи до таких інновацій, люди починають переносити свої очікування й на інші сфери. Наприклад, 55% мешканців китайських міст вважають, що автоматична адаптація до середовища є необхідною функцією пристроїв «розумного будинку».
У кінці 2018 року в Сінгапурі відкрився «розумний» магазин Future X. Він допомагає своїм клієнтам підібрати ідеальний догляд за шкірою. Відвідувачі можуть скористатись спеціальним дзеркалом зі штучним інтелектом, яке сканує шкіру й може порадити продукти та процедури. Після завершення сканування магазин використовуватиме технологію розпізнавання обличчя, щоб запропонувати кожному клієнту персоналізований досвід перебування у своєму просторі. Також “розумна крамниця” створює унікальні цифрові мистецькі твори, базуючись на виразах обличчя та рухах конкретної людини.
Магазини починають використовувати штучний інтелект, щоб пропонувати клієнтам персоналізований досвід. Звикаючи до таких інновацій, люди починають переносити свої очікування й на інші сфери
Магазини починають використовувати штучний інтелект, щоб пропонувати клієнтам персоналізований досвід. Звикаючи до таких інновацій, люди починають переносити свої очікування й на інші сфери
Кав’ярня та коктейльний бар RATIO, який відкрився у Шанхаї в червні минулого року, пропонує напої, які персоналізовані за допомогою штучного інтелекту. Відвідувач може розмістити своє замовлення через WeChat, вказавши найдрібніші деталі, наприклад, точне співвідношення кави й молока. Робот-бармен приготує напій, а штучний інтелект запам’ятає вибір клієнта для наступних візитів, а також запропонує персоналізовані рекомендації.
Технології розпізнавання обличчя стають все більш популярними. Наприклад, сінгапурський торговельний центр Funan здатен класифікувати відвідувачів, а потім пропонувати їм відповідні продукти та магазини. Відеоаналітика дозволяє вивчати клієнтський трафік та щільність натовпу. Усі ці технології допомагають зробити досвід відвідування торговельного центру максимально приємним та зручним.
Цей тренд – особливо якщо його використовувати надмірно – може здатися трохи лячним. Адже клієнти хоча й люблять персоналізований досвід, все ж цінують і приватність. Тому потрібно добре розуміти свого споживача, перш ніж використовувати новітні технології для формування простору, де його зовнішність та поведінка аналізуватимуться.
За матеріалами Trendwatching.com