Сьогодні споживачі все частіше запитують: «чому я не можу знати все про цей бренд/компанію/урядову організацію?». Мільярди людей з усіх куточків світу вважають, що отримати повну інформацію майже миттєво, – має бути нормою. Можливо, причина полягає у стрімкому розвитку технологій: ми звикли, що все має бути викладено в інтернеті, а за допомогою пошукових систем знайти будь-що можна у лічені секунди.
Звичайно, споживачі хочуть знати все й про компанії, у яких купують. У нещодавньому дослідженні Havas було опитано понад 10 тисяч людей з різних країн. 78% з них сказали, що для них помірно або дуже важливо, щоб компанія була прозорою. А 70% споживачів стверджують, що готові витрачати зусилля, щоб дізнатися більше про компанії, продукти яких купують. Оскільки понад половина людства зараз має смартфони, то подібний пошук – справа нескладна.
Якщо подивитись на статистику, то стане зрозумілим, що споживачі стають все більш вправними у використанні смартфонів. У кінці 2016 року глобальний трафік за місяць перевищив позначку у 7 ексабайтів (ексабайт дорівнює мільярду гігабайтів). Таким чином, у середньому кожен смартфон генерує 1,9 гігабайт мобільного трафіку за місяць. І, можливо, якась частина цього трафіку стосується вашого продукту…
Один з наслідків описаного тренду – це споживацькі огляди. Це явище не є чимось новим, воно існує вже понад 10 років. Однак протягом останніх декількох років кількість таких оглядів почала стрімко зростати. Скажімо, сайту Yelp знадобилось 2,5 роки, щоб зібрати перший мільйон оглядів. А за останні 5 кварталів там було розміщено 10 мільйонів оглядів!
Якщо ваш бізнес тільки починає набирати обертів, то він може побудувати свій бренд навколо ідеї прозорості
Якщо ваш бізнес тільки починає набирати обертів, то він може побудувати свій бренд навколо ідеї прозорості
Як діяти бізнесу в часи, коли прозорість стає необхідністю «за замовчанням»? Шляхів задовольнити бажання споживачів, як завжди, може бути чимало. Наприклад, китайський мобільний бренд Changhong вирішив запропонувати продукт, який робитиме оточуючий світ зрозумілішим та прозорішим для свого власника. У січні 2017 року компанія проанонсувала вихід моделі смартфону H2. Її «фішкою» є молекулярний сканер, що дозволяє дізнатись про хімічний склад різноманітних об‘єктів та матеріалів (їжа, косметика тощо).
Ціна девайсу складе $435. Користувачу достатньо буде відкрити спеціальний додаток і вказати, що саме він збирається сканувати. H2 проаналізує матеріал, звернеться до хмарної бази даних, а потім надасть повну інформацію (наприклад, якщо аналізуватиметься їжа, то, у тому числі, про кількість калорій чи вміст вуглеводів). Цей додаток дозволятиме навіть перевіряти ліки на автентичність.
Інший шлях у межах описаної тенденції обрав модний бренд Stella McCartney. Чимало компаній зі сфери моди декларують свою прозорість. Однак зараз споживачі хочуть більшого, аніж обіцянки і красиві слова. Тому в жовтні 2016-го компанія вперше опублікувала дані щодо свого впливу на екологію. У звіті було визначено шість сфер впливу бренду на навколишнє середовище, у тому числі забруднення води й повітря. Відповідно до даних компанії, протягом останніх трьох років їй вдалось зменшити свій негативний вплив на екологію на 35%.
Якщо ваш бізнес тільки починає набирати обертів, то він може побудувати свій бренд навколо ідеї прозорості – це стане точкою диференціації від конкурентів. Так зробила американська компанія Alit, створена в кінці 2016-го. Вона займається продажем вина напряму споживачам і пояснює їм до найменших дрібниць, з чого складається ціна продукту (інгредієнти, пакування, оплата праці і т.д.). Засновник компанії каже, що хотів «пролити світло на ті частини винної індустрії, про які виробники зазвичай мовчать».
Інформація, що надходить не від компанії, а від інших споживачів, завжди сприймається як більш правдива
Інформація, що надходить не від компанії, а від інших споживачів, завжди сприймається як більш правдива
З чого починати бізнесу, що хоче задовольнити прагнення споживачів до прозорості? По-перше, можна звернути увагу на внутрішні процеси компанії, її культуру та цінності. Все це складає частину бренда і, якщо внести певні зміни, то й сприйняття організації споживачами зміниться.
По-друге, варто спілкуватись із покупцями їхньою мовою: говорити коротко, надавати факти, не “лити воду”. Інформація, що не має практичного сенсу, лише роздратує споживача.
По-третє, може бути корисним з‘єднати клієнтів один з одним, допомогти їм ділитись враженнями. Інформація, що надходить не від компанії, а від інших споживачів, завжди сприймається як більш правдива.
І, нарешті, не варто обмежуватись власним бізнесом: якщо ви можете допомогти клієнтам зробити якусь частину їхнього життя прозорішою – дійте.
За матеріалами Trendwatching.com