Те, що напруга у світі зростає, можна помітити за багатьма показниками – очевидними й не дуже. Наприклад, у США 55% демократів та 58% республіканців дуже негативно ставляться до представників іншої партії. Ці цифри – найвищі за останні 25 років, що свідчить про поглиблення поляризації американського суспільства.
Здавалося б, у таких умовах люди повинні шукати відповіді у державних інституцій. Проте насправді довіра до них знижується (бо події, що відбуваються, свідчать: їхня політика застаріла й не здатна вирішувати проблеми). А довіра до бізнесу, навпаки, зростає. Проведене у 2016 році дослідження показало: 69% людей вірять у те, що бізнес здатен встигати за глобальними змінами, і лише 47% впевнені, що уряди можуть те ж саме.
Світ сьогодні стає взаємопов‘язаним, як ніколи раніше. І це ставить перед нами нові складні виклики – наприклад, міграція і аутсорсинг робочої сили, терористи нового зразку тощо. Змінюються і прагнення людей. Якщо раніше споживачів хвилювало «що у мене є», то зараз головне питання для них – «ким я є». Люди хочуть показувати іншим, які вони креативні, сміливі, етичні. Для бізнесу це означає, що потрібно комунікувати саме такі цінності й самому ставати більш етичним та соціально-орієнтованим.
69% людей вірять у те, що бізнес здатен встигати за глобальними змінами, і лише 47% впевнені, що уряди можуть те ж саме
69% людей вірять у те, що бізнес здатен встигати за глобальними змінами, і лише 47% впевнені, що уряди можуть те ж саме
Зараз з‘являється все більше прикладів компаній, які опікуються певними соціальними проблемами. Наприклад, у США дуже гостро стоїть питання імігрантів. У червні 2016 року бренд Smirnoff запустив кампанію спільно з фахівцем із стріт-арту Morley. Мета цієї ініціативи – промочування ідеї співчуття до імігрантів. Художник узяв 10 інтерв‘ю у реальних імігрантів та використав цитати з них для створення 10 постерів, які потім розмістили на автобусних зупинках у Лос-Анджелесі.
Компанія може публічно оголосити про своє ставлення до якоїсь глобальної або локальної проблеми – якщо вона впевнена, що це може допомогти у зменшенні соціальної напруги. Скажімо, бренд Ariel India, що належить Procter & Gamble, у лютому 2016 року запустив кампанію Share the Load. У спеціально відзнятому відео промотується ідея рівного розподілу домашньої праці між чоловіками та жінками. Відео отримало широкий розголос, станом на серпень воно має же понад 2,5 млн. переглядів на YouTube.
Інколи достатньо одного дня на рік, щоб зробити свій внесок у глобальні зміни. Наприклад, аргентинський бренд печива Bagley випустив спеціальні бісквіти до Всесвітнього дня проти залякування у травні 2016 року. Його продукт Sonrisas (у перекладі «посмішка») було випущено із сумним виразом «обличчя» замість звичайного усміхненого.
Ще один спосіб принести користь суспільству – спробувати об‘єднати людей для вирішення проблеми. Після терористичних атак у Брюсселі у березні 2016 року ресторани у місті стали банкрутувати у 15 разів частіше. Газети De Tijd та L’Echo запустили кампанію #DiningforBrussels, щоб заохотити місцевих жителів частіше обідати поза домівкою і тим самим допомогти бізнесу вижити. Людям пропонувати відвідати ресторан, а потім зробити знімок тарілки разом із значком «мир» та запостити його у соцмережі. Учасники цієї ініціативи мали змогу виграти вечерю на двох в одному з найкращих ресторанів Брюсселя.
Якщо раніше споживачів хвилювало «що у мене є», то зараз головне питання для них – «ким я є»
Якщо раніше споживачів хвилювало «що у мене є», то зараз головне питання для них – «ким я є»
Компанія може піти ще далі та зробити реальні кроки для вирішення серйозних проблем. Так, мережа Starbucks у березні цього року спільно з неприбутковими організаціями запустила проект з навчання молоді в одному з районів Нью-Йорка. У приміщенні кафе було створено простір, де молоді люди та підлітки могли отримати навички роботи у рітейл-сфері та обслуговування покупців. Згодом цю програму планується розширити на 14 інших місць по всій країні.
Слідкувати за тенденціями – необхідно, але не достатньо для бізнесу, щоб рухатись з потрібною швидкістю. Звичайно, варто дивитись на споживачів, але ще важливіше – помічати інновації, які з‘являються щодня. Вони можуть дати компанії масу ідей щодо того, як допомогти розв‘язанню проблем, локальних чи глобальних.
За матеріалами Trendwatching.com