1. Експансія штучного інтелекту. Стрімкий розвиток технологій і поширення штучного інтелекту відбувались і раніше, але експерти вважали, що саме 2016-й може стати тим вирішальним роком, коли бізнес почне масово вбудовувати ШІ у свої процеси й товари. Фахівці Trendwatching.com писали: «У 2016 році все більша кількість споживачів очікуватиме від брендів використання потужних і доступних технологій штучного інтелекту, щоб створити по-справжньому розумні продукти та сервіси».
Власне, так і сталось – хвиля захоплення ШІ досягла, напевно, свого піку. Люди вже очікують допомоги віртуальних помічників майже у кожній сфері: від занять спортом до бронювання авіаквитків або планування весілля. За минулий рік з‘явилась величезна кількість стартапів, і багато відомих брендів (The North Face, Macy’s та інші) почали використовувати технології штучного інтелекту для розв‘язання проблем своїх клієнтів.
У червні 2016 року відбувся запуск інтерактивного додатку Meeka, який допомагає планувати весілля. Він був створений онлайн-компанією Mecasei і має у своєму складі віртуального помічника, який спілкується з користувачами. Управління списком гостей та постачальниками, контроль за витратами – лише деякі з функцій додатку. Meeka може працювати трьома мовами: англійською, іспанською, португальською.
Минулого року у Канаді розробили Bernie – сервіс для знайомств, який використовує штучний інтелект. Спочатку користувач «тренує» додаток, щоб той навчився визначати партнерів, що найбільше відповідають його вимогам (клієнту показують портрети, а він має відповідати – чи вважає цих людей привабливими). Після цього Bernie звертається до сайтів для знайомств на кшталт Tinder, Happn та Bumble – і використовує технології розпізнавання облич, щоб знайти потенціальних партнерів.
Люди вже очікують допомоги віртуальних помічників майже у кожній сфері: від занять спортом до бронювання авіаквитків
Люди вже очікують допомоги віртуальних помічників майже у кожній сфері: від занять спортом до бронювання авіаквитків
Також це програмне забезпечення може саме ініціювати розмову, автоматично відправляти до трьох повідомлень (які йому вказав користувач для такого випадку), і лише якщо кандидат захоче продовжити спілкування – почнеться «живий» діалог.
У жовтні 2016-го компанії Oakley та Intel спільно створили лінійку «розумних» захисних водостійких окулярів Radar Pace. У них є вбудована тренувальна система, яка активується голосом та працює у режимі реального часу. Також у цих окулярів є можливість приймати дзвінки та смс, вмикати музику. А ще вони збирають дані про власника та пропонують йому персоналізовані інструкції для тренувань.
Все більше брендів додають слова «штучний інтелект» до опису своїх пропозицій. Але не завжди такі обіцянки відповідають реальності. Втім, важливо не те, чи є у продукті елементи штучного інтелекту, а те, для чого він використовується, чи справді допомагає задовольнити актуальні потреби споживачів.
2. Зміна сприйняття. Експерти прогнозували: «У 2016 році споживачі почнуть дивитись на питання цінності продукту з різних боків. І в результаті – завдяки зусиллям бізнесу – знайдуть нову перспективу, новий кут зору.»
Сприйняття клієнтів протягом останніх 10 років змінюється все сильніше – разом із поширенням краудфандингу, переходом від принципу власності до принципу доступу (причому у безлічі сегментів, починаючи від оренди квартир і закінчуючи автомобілями). Тому не дивно, що останні 12 місяців не стали винятком: ця тенденція поглиблювалась, знаходячи відображення у ціноутворенні, появі нових продуктів та зміні споживацької поведінки.
Сфера електронної комерції також продовжує розвиватись. Наприклад, «кіберпонеділок» у 2016 році приніс компаніям $3,45 млрд., що на 12% більше, ніж у 2015-му. Підходи до надання знижок змінюються. Скажімо, шведська фірма Pause у партнерстві з додатком мобільних платежів Swish запустила програму чесних знижок у квітні минулого року.
Сприйняття клієнтів протягом останніх 10 років змінюється все сильніше – разом із поширенням краудфандингу, переходом від принципу власності до принципу доступу
Сприйняття клієнтів протягом останніх 10 років змінюється все сильніше – разом із поширенням краудфандингу, переходом від принципу власності до принципу доступу
Замість того щоб пропонувати звичайні знижки на продукцію, вони відправляли гроші своїм клієнтам – ще до того, які ті зробили покупку. А споживачі самі могли обирати – що купити за ці кошти. Компанія Pause стверджувала, що ця програма – це спроба відновити довіру людей до рітейлерів після махінацій зі знижками (скажімо, «зниження» ціни після її штучного підвищення).
Наприкінці 2016-го IKEA запустила у Швеції SEO-кампанію під назвою «рітейл-терапія». Компанія змінила назви багатьох зі своїх товарів – на популярні пошукові запити у Google. Скажімо, сковорідка отримала назву «Як зберегти шлюб», а клиноподібний матрас, що кладуть попід стіну, – «Вона не хоче обійматись». Кожного разу, коли хтось шукав розв‘язок своєї особистої проблеми в інтернеті, у результатах пошуку він бачив відповідний товар від IKEA.
Цей тренд пропонує компаніям вийти за межі звичного і подумати – як здивувати своїх користувачів. Запитайте себе: що допоможе вам відрізнятись від конкурентів? Що можна зробити, аби приємно шокувати клієнтів своєю пропозицією?
За матеріалами Trendwatching.com