Поява на ринку незвичних продуктів чи послуг стосується й інших компаній. Адже інновації часто змінюють правила гри та очікування клієнтів – і бізнесу доводиться пристосовуватись до нових умов. Щоб бути готовим до цього, керівнику варто кожного разу, стикаючись з цікавим кейсом, питати себе – який урок може винести моя компанія з нього? Як ця інновація змінює правила гри на нашому ринку? Як вона впливає на очікування споживачів?
1. Найшвидший кредит. У квітні 2016 року китайська страхова компанія Ping An анонсувала першу у світі систему видачі позик на базі розпізнавання облич. Ця технологія стане частиною платформи біометричної аутентифікації, що дозволить клієнту заповнити заявку на отримання кредиту за шість хвилин. Ping An стверджує, що система розпізнавання облич набагато ефективніша за людське око, а також що вона здатна адаптуватись до процесу старіння клієнта. Поява цієї платформи виведе компанію в лідери у сфері швидких кредитних сервісів у Китаї.
2. Фільми з літака – додому. Авіакомпанія Air France продемонструвала своїм клієнтам, що піклується навіть про найменші дрібниці. У травні цього року, спільно з Каннським кінофестивалем вона запустила програму Cinema To Go («кіно з собою»). Пасажирам довгих рейсів запропонували подивитись фільми, які отримали відзнаки у Каннах. А якщо людина не встигла додивитись стрічку в літаку, Air France видавала їй спеціальний код, завдяки якому можна закінчити перегляд вдома на будь-якому підключеному до інтернету пристрої.
3. Чесні знижки. Шведська компанія Pause, яка продає електроніку, у квітні 2016 року почала співпрацю з додатком для мобільних платежів Swish. У результаті народилась ініціатива Honest Discounts. Pause вважає, що ринок вже втомився від нечесної гри ритейлерів та маніпулювання знижками. Часто магазини електроніки спочатку завищують ціни, щоб потім зробити «знижку», або пропонують під час розпродажу товари не найкращої якості, або просто наклеюють наліпку «знижка» на продукт, не змінюючи ціну. Програма Honest Discounts дозволяє покупцям отримати справжню знижку – реальні гроші, які будуть переказані їм за допомогою додатку Swish. Скажімо, якщо товар продається зі знижкою 10%, то саме такий відсоток від вартості буде повернуто клієнту.
Кожного разу, стикаючись з цікавою інновацією, варто питати себе – який урок може винести моя компанія з цього?
Кожного разу, стикаючись з цікавою інновацією, варто питати себе – який урок може винести моя компанія з цього?
4. «Вбудована» турбота про здоров‘я. У Пакистані найвищий рівень захворюваності на рак грудей серед країн Азії: минулого року від цієї хвороби тут померло 40 тис. жінок. Проте й досі про неї не говорять публічно, не закликають до регулярних обстежень. Запущена у квітні 2016 року програма The Pink Bra має на меті допомогти жінкам визначити перші ознаки хвороби якомога швидше. Створений нею продукт – це топ-бюстгальтер, який має кишеньки із нанесеними рельєфними крапками. Вони являють собою тактильну інструкцію для самообстеження грудей. Також у межах програми створено гарячу лінію, на яку можна зателефонувати, щоб отримати медичну консультацію. Кампанія #GiveAPinkBra закликає заможних пакистанських жінок дарувати такі топи малозабезпеченим жінкам.
5. Персоналізовані поради. У лютому 2016 року у Південній Кореї було презентовано девайс LTE Magic Mirror. Він може аналізувати шкіру власника та пропонувати рекомендації щодо косметичних процедур та продуктів. Цей прилад був розроблений компанією LG U+ спільно з виробником меблів Hanssem і являє собою дзеркало з тачскріном. Воно використовує камери, щоб аналізувати пори та зморшки на шкірі, а також бере до уваги фактори зовнішнього середовища, такі як погодні умови. Вартість девайса – $800, що також включає дворічну підписку на сервіс, який генерує рекомендації.
6. Незабутній досвід. Під час сонячного затемнення у березні 2016 року літак авіакомпанії Alaska Airlines знаходився у повітрі – і саме в ідеальній позиції для спостереження цього явища. Це відбулось не випадково, а було ретельно сплановано за декілька місяців. Компанії навіть знадобилось змінювати розклад руху літака, щоб дати пасажирам можливість побачити сонячне затемнення з повітря і отримати неповторний досвід.
7. Новітня камера. Cat S60 від американської компанії Caterpillar – це перший у світі смартфон з вбудованою термальною камерою. Проанонсований у лютому 2016-го, він має з‘явитись у червні в Європі. Смартфон може визначати джерело тепла, вимірювати температуру на відстані до 30 метрів, а також дає можливість бачити крізь дим. А ще компанія Caterpillar планує залучити сторонніх розробників для створення різноманітних додатків, які використовували б цю камеру.
8. Соціальна мережа для розробників. Виявляється, ще не вичерпано усіх ідей для створення соцмереж. У Кенії в березні 2016 року було запущено мережу Tunga, яка допомагає молодим африканським програмістам знайти роботу у технологічних компаніях. Сервіс було створено голландською організацією Butterfly Works Foundation. Платформа дозволяє компаніям розміщувати списки своїх вимог до розробників, запрошувати африканських кандидатів, які їм відповідають, і починати співпрацю.
Корисно сканувати «ефір» у пошуку цікавих інновацій – адже завдяки їм стає зрозумілим, як змінюються очікування споживачів
Корисно сканувати «ефір» у пошуку цікавих інновацій – адже завдяки їм стає зрозумілим, як змінюються очікування споживачів
9. Тест-драйв для іншого. Нещодавно китайський додаток для виклику таксі Didi Chuxing запустив новий сервіс, яким за 90 днів скористалось 1,4 млн. людей. Він дозволяє провести тест-драйв автомобілів різних виробників. Працює сервіс таким чином: користувач залишає заявку на тест-драйв певної моделі, а власник такої машини, що знаходиться неподалік, надає її. Додаток навіть дозволяє купувати автомобіль, якщо він вам сподобався.
10. Безкоштовний одяг. ShareWear – це глобальний проект від організації Visit Sweden, який стартував у лютому 2016-го. Шведські дизайнери, у тому числі Filippa K та House of Dagmar, створили лінійку одягу для жінок та чоловіків, а потім подарували усі речі різним людям у різних країнах світу. А ті розмістили фотографії одягу в Instagram. Перша людина, яка залишить коментар під фото, отримує право позичити річ на тиждень. Людей також закликали ділитись речами з власного гардеробу, використовуючи хештег #ShareWear.
За кожною з цих історій можна побачити певний тренд, який, імовірно, зачепить і вашу компанію. Саме тому корисно сканувати «ефір» у пошуку цікавих інновацій – адже завдяки їм стає зрозумілим, як змінюються очікування споживачів.