A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
23.05.2017
1722
9min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Автор: <a href="https://www.linkedin.com/in/ekaterina-osadchuk-21a98123?trk=nav_responsive_tab_profile_pic" target="_blank" rel="noopener">Катерина Осадчук</a>, директор з персоналу, випускниця програми <a href="http://kmbs.ua/pur/maysternist-upravlinnya-lyudmi-efektivna-hr-sistema" target="_blank" rel="noopener">«Майстерність управління людьми»</a>, <a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a>

[EN] Голова компанії Global Spirits Євген Черняк звільнив весь HR-відділ через невиконання своїх функцій і сам зайнявся рекрутингом. А в компанії Zappos більше немає посади HR-директора, як і інших керівників. Історії абсолютно різні, як і культура цих двох організацій, але вони дають привід замислитись.   До впровадження холакратіі Холлі Делані виконувала типові менеджерські функції на посаді керівника HR-департаменту Zappos. Тепер вона грає більше 30 ролей, про які раніше й не думала, але які потрібні компанії. А як багато ролей виконуєте ви і наскільки добре це робите, чи дійсно ви приносите користь бізнесу? Вимоги ділового світу такі, що, як говорила Аліса, потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше. Щоб успішно справлятися із завданнями і не дискредитувати свою професію, вже не просто недостатньо вищої освіти - необхідно отримувати знання постійно. Не тільки у сфері HR, а й в економіці, фінансах, маркетингу, організаційному розвитку, управлінні змінами і проектами, і, звичайно, треба розбиратися у специфіці роботи своєї компанії. Перше, чого повинен навчитися HR-директор, - бути партнером. Партнерство в бізнесі - це поєднання людей, які разом вкладають свої гроші й таланти і йдуть на ризик заради прибуткової, стабільно ефективної і зростаючої справи. Якщо ж партнер не вкладає свої гроші в бізнес, то повинен давати цінність, яка дорожча за гроші. Ви повинні постійно "тримати руку на пульсі" потреб бізнесу, щоб робити свій внесок у його розвиток. У чому ж потрібно розбиратися HR-директору, крім власної сфери, щоб бути ефективним у своїй ролі?    

 
Перше, чого повинен навчитися HR-директор, - бути партнером

    Економіка По-перше, варто цікавитися ситуацією в цілому - як розподіляються ресурси, які тенденції, чинники зростання економіки існують. По-друге, розуміти, як описувати бізнес-процес, і вміти визначити для себе основний бізнес-процес компанії. По-третє, необхідно знати, що таке PEST-аналіз - дослідження політичних, економічних, соціальних і технологічних факторів, які впливають на бізнес. А також вміти робити SWOT-аналіз - виявлення сильних і слабких сторін, а також можливостей і загроз компанії в межах, щонайменше, HR-напрямку.   Фінанси Корисно знати ключові фінансові показники підприємства і вміти ними оперувати у своїй роботі. Потрібно розуміти, що будь-яка ваша пропозиція вплине на фінансові показники компанії. IRR, EBITDA, cash flow - обов'язкові поняття в HR-словнику. Якщо HR-директор хоче бути справжнім партнером, йому потрібно вміти визначити повернення на вкладені інвестиції в персонал (return on investment, ROI), дохід на одного працівника (revenue per employee, RPE), витрати на одного працівника (cost per employee). І, звичайно, інші ключові HR-метрики, які дозволяють оцінити ефективність роботи самого HR-відділу, побачити реальний стан справ і виявити області, які потребують найбільшої уваги, як результат - правильно встановити пріоритети.    

 
Якщо партнер не вкладає свої гроші в бізнес, то повинен давати цінність, яка дорожча за гроші

    Також HR-директору потрібно вміти коректно планувати, виконувати бюджет і аналізувати відхилення. Для отримання базових знань може стати у нагоді цей курс на Coursera: Фінанси для тих, хто не є фахівцем у галузі фінансів.   Маркетинг Для того щоб правильно вибудовувати HR-стратегію, потрібно розуміти, хто є клієнтами вашої компанії, як ваші продукти або послуги до них потрапляють, яку цінність продукт створює для них, чому вони готові за нього платити. Поняття 4P (продукт, ціна, канали продажу, просування) в тому чи іншому вигляді можна застосувати і до роботи HR-директора. Важливо розуміти, який продукт, а точніше, ціннісну пропозицію для працівників і кандидатів (employee value proposition, EVP) ви «продаєте», через які канали комунікацій і за допомогою яких інструментів. Важливо визначити вашу цільову аудиторію, вміти описати її портрет, сегментувати, розуміти її потреби і знати, як її можна задовольнити. Під цільовою аудиторією я розумію всіх ваших стейкхолдерів - кандидатів, працівників, менеджмент, інвесторів, а також клієнтів компанії і державу. Корисним для HR-директора є digital маркетинг (знання різних цифрових каналів для просування бренду і особливостей їх використання) і маркетинг відносин - інструменти побудови довгострокових відносин зі стейкхолдерами. HR-менеджеру потрібно вивчати, як залучати і «ростити» потенційних працівників зі шкільної або університетської лави, як налагоджувати довгострокові відносини з вищими навчальними закладами й іншими державними установами, як не лише залучати кандидатів, а й підтримувати високу лояльність до компанії протягом тривалого часу. Ще один корисний онлайн-курс - «Ловці людей» або соціальні мережі в медіа, бізнесі, рекрутингу та освіті.   Організаційний розвиток, управління змінами Тут HR-менеджеру потрібно опанувати такі поняття: - Життєвий цикл компанії, нормальні та аномальні проблеми і пріоритетні ролі менеджменту, завдання і способи виходу з кризи на кожному етапі розвитку компанії. Можна почитати про моделі Іцхака Адізеса, Ларрі Грейнера, Річарда Дафта.    

 
 
Усі ініціативи в HR варто розглядати як проекти, тому що у них є замовник і споживачі, для яких створюється цінність

    - Управління змінами - які зміни в межах HR-напрямку необхідно впроваджувати у процесі зростання й розвитку компанії, як працювати з опором і управляти очікуваннями.   Управління проектами Усі ініціативи в HR варто розглядати як проекти, тому що у них є замовник і споживачі, для яких створюється цінність. Зазвичай HR-проект обмежений у часі і ресурсах, реалізується певною командою. Тому варто знати про ключові ознаки проекту, про те, як ставити цілі, каскадувати їх у завдання конкретних виконавців, як формувати план проекту та бюджет, ефективно управляти очікуваннями стейкхолдерів і ресурсами. І окремо акцентую увагу на вмінні керувати людьми, які беруть участь у реалізації проекту - як залучити, як делегувати, контролювати, надавати зворотний зв'язок, щоб проект був реалізований вчасно і найкращим чином. Загалом, стандартні функції менеджера - must have. Крім Coursera, можна використовувати такі ресурси для отримання необхідних знань: Netology, OpenLearning, Twirpx.   Звичайно, HR не може бути і фінансистом, і маркетологом, і проектним менеджером в одній особі, але для ефективної роботи він повинен розуміти базові речі та вміти налагодити довірчі відносини з менеджментом, у тому числі завдяки здатності говорити з людьми їхньою мовою. Якщо ви будете виходити за межі ролі HR, а точніше, розширювати ці межі, то ані скорочення, ані холакратія не загрожуватимуть вам. Тому що справа не у назві посади, а в цінності вашої ролі для компанії.

kmbs live
22.12.2024 at 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...