A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
17.01.2017
1363
4min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Колись лідером був той, хто мав найбільше знань та вмів те, чого не вміли інші. Проте сьогодні члени команди можуть (і, скоріше за все, мають) бути більшими експертами у своїх темах, аніж їхній керівник. Як йому діяти у таких умовах, щоб допомогти працівникам досягати своїх цілей і рухати компанію вперед?

[EN]   Роль керівника змінюється: він вже не має бути "босом", набагато ефективніше - стати фасилітатором. Ця роль полягає у тому, щоб створювати відкрите прозоре середовище, у якому члени команди відчуватимуть бажання досягати більшого, реалізовувати свій потенціал. І при цьому - не відчуватимуть ані страху, ані сорому. Така роль передбачає, що у разі виникнення конфліктів між працівниками менеджер стає посередником - він виносить проблему на обговорення і допомагає знайти рішення, що задовольнить усі сторони. Які кроки можна здійснити керівнику , щоб опанувати роль фасилітатора? По-перше, потрібно постійно пам'ятати і комунікувати, що створення прозорої атмосфери у компанії, - головна мета. Колись менеджер міг сказати: "не приходьте до мене з проблемою - приходьте з рішенням". Але якщо ви управляєте бізнесом, де працівники є справжніми експертами у своїй справі, такий підхід є не лише неефективним, але й шкідливим. Як керівник може допомогти вирішити проблему, якщо він про неї не знає?    

 
Керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих

    По-друге, варто чітко усвідомлювати, ким є ваші підлеглі. Можливо, ви як керівник наділені формальною владою, але ваші працівники, що є експертами й володіють цінною інформацією, також мають владу. Ви не можете змусити їх казати вам правду. Вам потрібно створити умови, в яких відкрите висловлення своєї думки є нормою,  де воно заохочується та винагороджується. По-третє, керівнику потрібно бути обережним, пропонуючи власні шляхи вирішення проблем підлеглих. Адже якщо він не є фахівцем у цій сфері, його ідеї можуть бути менш цінними, аніж ідеї працівників. Втім, оскільки керівник має формальну владу, люди можуть відчувати необхідність погодитись з його пропозицією - і, зрештою, почнуть впроваджувати неоптимальне рішення. Також, оскільки ця ідея належить не підлеглим, а менеджеру, вони не матимуть "почуття власності", а значить, докладатимуть менше зусиль для досягнення результату. Таким чином, керівнику потрібно активно залучати працівників до вирішення проблем, які виникають в колективі. Лідерство у сучасних компаніях - це динаміка, яка рухається не лише згори донизу, але й від колеги до колеги чи знизу догори. У вашій компанії працює багато дуже розумних людей, вони мають великий досвід - тому спільно вони можуть знайти набагато краще рішення, аніж те, що може запропонувати сам управлінець. Пітер Друкер колись сказав: "наша мета - зробити позитивний внесок, а не довести, які ми розумні". Це може стати девізом сучасних керівників. Але для цього потрібно визнати, що навіть якщо ви є управлінцем, ви не знаєте усіх відповідей, потрібно забути про власне его. Лише у такому випадку ви зможете створити культуру, яка мотивуватиме людей і допомагатиме їм зростати, одночасно збільшуючи цінність бізнесу.   За матеріалами статті The Leader as Facilitator

kmbs live
22.12.2024 at 16:30
Новий подкаст "Архітектори Систем: Роман Грищук" ...
20.11.2024 at 17:00
Новий подкаст: "Стратегічна гнучкість: як аналітичне мислення допомагає адаптуватись до мінливих умо ...
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...