Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Світ змінюється повільно, і не всі ще усвідомлюють ті глобальні виклики, які вже стоять перед людством. Скажімо, за даними NASA, 2016 рік став найтеплішим за всю історію спостережень (тобто з 1880 року). До цього рекордним був 2015 рік, а ще раніше – 2014-й. Проте є й позитивна динаміка. Скажімо, у 2016 році ресторани McDonald’s прибрали штучні консерванти з декількох пунктів свого меню, а також перестали додавати кукурудзяний сироп із високим вмістом фруктози до булочок. Крім того, компанія пообіцяла припинити використовувати м‘ясо курей, яких годували антибіотиками. Продаж Tesla в Китаї протягом 2016 року зріс у три рази й перевищив $1 млрд. А 352 тис. електромобілів, проданих у цій країні протягом 2016-го, складають 46% від загального продажу по всьому світу. Фахівці Trendwatching.com впевнені: саме так буде розвиватись ситуація у майбутньому. Скоріше за все, споживачі ставатимуть все більш відповідальними – й будуть цікавитись тим, що робить бізнес для навколишнього середовища та суспільства. У якості доказу можна навести дані нещодавнього глобального дослідження. Вони свідчать: 53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум. Серед сегменту «першопрохідців» (early adopters, люди, які починають купувати або робити щось до того, як це стає мейнстрімом) ця цифра ще вища – 66%. Крім того, 73% споживачів вірять, що бізнес має не просто генерувати прибуток, а робити щось більше для суспільства (серед «першопрохідців» - 84%).
53% споживачів заявляють, що активно уникають купувати у компаній, що мають негативний вплив на екологію чи соціум
Чимало компаній вже розуміють, у якому напрямку їм необхідно рухатись, а також останнім часом з‘являється багато стартапів, у які піклування про навколишнє середовище та соціальні цінності «вбудовані» з першого дня існування. Скажімо, виробник спортивного взуття Veja виробляє кросівки з пластикових пляшок. Такі бізнеси привчають людей до відповідального споживання, і вони починають очікувати подібних ініціатив з боку інших організацій. Напевно, з цієї причини Adidas нещодавно випустив лімітовану партію кросівок, вироблених з океанського пластику. А у 2017 році пообіцяв виготовити ще 1 млн. пар такого взуття й прибрати неперероблений пластик з усього ланцюжка поставок. Таким чином, зараз вже складно уявити компанію з будь-якої великої сфери бізнесу, яка б не позиціонувала себе як відповідальну. Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю. Що робити компаніям у таких умовах? Потрібно обрати певний виклик, який є релевантний вашому бізнесу, і робити кроки для того, щоб його подолати. Наприклад, компанія Patagonia, що спеціалізується на вбранні для активного відпочинку, з лютого 2017 року пропонує своїм клієнтам продати їй старий одяг, який вони колись купували у неї. Людина може принести речі до магазину і, якщо вони знаходяться у задовільному стані, на її рахунок у Patagonia зараховують певну суму грошей. Ці кошти можна буде витратити на купівлю нового одягу означеної марки. Отриманий таким чином одяг проходить очищення (екологічним методом, без використання води), потім – реконструкцію. І, нарешті, оновлені речі виставляють на продаж на сайті Patagonia. Один зі шляхів показати споживачам, що для вас соціальна відповідальність – не порожній звук, - допомогти їм переробити те, що вони купили. Цього року новозеландська компанія DB Breweries запустила цікаву ініціативу: трансформування пивних пляшок на штучний пісок. Клієнт, що купив пиво згаданого бренда, може залишити порожню скляну пляшку у спеціальному автоматі. Після подрібнення вона перетворюється на штучний пісок, який можна використовувати, наприклад, під час будівництва чи у фармацевтичному виробництві – і таким чином зберігати природний пісок.
Позитивний вплив на світ стає не просто конкурентною перевагою, але й необхідністю
Великі компанії можуть зробити для світу чимало, особливо якщо об‘єднають зусилля. У грудні 2016 року чотири гіганти - Facebook, Microsoft, Twitter та YouTube – оголосили про співпрацю, мета якої – зупинити поширення терористичного контенту онлайн. Вони створюють спільну базу даних, відслідковують підозрілий контент, вчаться його розпізнавати та діляться інформацією. У майбутньому до цього проекту планується залучати й інші платформи. Для компаній, які звикли, що думати потрібно про позитивний вплив лише на своїх інвесторів, описана тенденція є справжнім викликом. Однак що раніше бізнес зрозуміє, що споживачі цінують соціальну відповідальність, і зробить кроки у цьому напрямку, то вище шанси у нього забезпечити собі довге й успішне існування. За матеріалами Trendwatching.com