Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Фахівці Trendwatching.com виділяють декілька тенденцій, які впливатимуть на споживацьку поведінку і, відповідно, бізнес в азійських країнах у 2018 році. У тому числі такі: 1. «Соціальні покупки» (shopstreaming). В Азії зараз дуже популярні електронна комерція та стрімінг у режимі реального часу. У 2018 році ці дві течії поєднаються, і в результаті люди будуть не тільки купувати онлайн, але й експериментувати та спілкуватись у той же час. Люди з азійських країн часто орієнтуються на думку інших, коли приймають рішення про покупку. Для них дуже важливо поспілкуватись із продавцями чи іншими покупцями – це створює довіру до продукту. За дослідженнями WARC, проведеними влітку 2017 року, 30% усіх онлайн-покупок у південно-східній Азії починались із контакту з продавцем у соціальних медіа і завершувались у месенджерах. Більш того, в Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати. Скажімо, в Таїланді 52% покупців вірять соцмедіа і лише 15% - особистим рекомендаціям (дані Mastercard). Китайський ринок «живого стрімінгу», за прогнозами Goldman Sachs, зросте до $15 млрд. до 2020 року. Підприємці вже активно використовують стрімінг для того, щоб продавати. Скажімо, Xinda Zhan у прямому ефірі видобуває перли з мушель. Будь-яка людина може заплатити $8.50 за мушлю - і під час живого стрімінгу побачити, що всередині. Лише за півроку ця бізнес-леді заробила $4,4 млн.
В Азії поради з соціальних мереж мають більшу вагу, аніж поради друзів, – коли справа стосується того, де купувати
А в Сінгапурі тріо молодиків проводять аукціони Hong Heng Mobile Auction у Facebook Live, продаючи смартфони та зовнішні батареї. 2. «Міста у хмарі». Чимало міст в Азії потерпають від заторів та поганої інфраструктури. Проте незабаром ситуація може змінитись - адже міста починають активно використовувати онлайн-платформи та хмарні сервіси, щоб зробити життя мешканців комфортнішим. І бізнеси зацікавлені у подібному партнерстві. Наприклад, Всесвітній банк розпочав співпрацю з Grab (сервісом, що збирає дані від водіїв з різних міст), щоб запропонувати урядам азійських країн безкоштовні рішення для управління трафіком. А у травні 2017 року компанія Didi Chuxing (шеринг транспортних засобів) почала працювати спільно з китайським місцевим самоврядуванням. Викорстовуючи свої дані, вона може "бачити" певні патерни у трафіку і, управляючи сигналами світлофорів, знижувати рівень заторів на 11%. 3. «Блокчейн-світогляд». Проблема з довірою до уряду є дуже гострою у країнах, що розвиваються. За таких умов люди схильні більше довіряти одне одному, а не державним інституціям. Наприклад, дослідження Edelman Trust Barometer 2017 року свідчить: довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується. А за даними Transparency International, у Китаї 73% опитаних думають, що корупція посилюється. У той же час, зростає довіра до криптовалют - і тієї технології, що стоїть за ними. Люди в Азії вірять у силу спільнот. Р2Р-економіка (peer-to-peer economy, економіка рівних) стає все популярнішою. Люди об'єднуються, щоб разом долати проблеми і створювати цінність. І технологія блокчейну - ще один приклад тому.
Довіра азійських споживачів до чотирьох найважливіших суспільних інституцій (уряд, бренди, медіа, неприбуткові організації) знижується
У травні 2017 року китайський онлайн-супермаркет JD.com проанонсував, що використовуватиме блокчейн, щоб покупці могли відслідкувати шлях заморожених продуктів до виробника. Споживач може відсканувати QR-код на упаковці з м'ясом - і дізнатись, з якої ферми воно походить. Цю ж ідею буде використовувати ювелірна компанія Chow Tai Fook - щоб убезпечити покупців діамантів від неякісного товару. Скоріше за все, описані тренди будуть актуальними не тільки для азійських держав. Адже виклики, з якими стикаються країни, що розвиваються, - наприклад, нестача довіри, - є універсальними. За матеріалами Trendwatching.com Ілюстрація Trendwatching.com