A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
15.01.2019
631
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Про штучний інтелект, а також загрози та можливості, які він створює, говорять роками, але зараз на перший план виходить ще один його аспект. А саме – етичні алгоритми, які дозволяють ШІ приймати неупереджені рішення. Вони визначатимуть одну з найвпливовіших тенденцій поточного року.

[EN] Наші життя все більше визначаються рішеннями, що приймаємо не ми, а штучний інтелект чи математичні алгоритми, закладені в певні сервіси. Проблема в тому, що нерідко навіть машини можуть бути упередженими та діяти у дуже вузьких рамках. Наприклад, існують підтвердження тому, що програми з розпізнавання обличчя працюють значно надійніше для білих чоловіків. А Amazon навіть довелось відмовитись від власної подібної технології (яку планувалось застосовувати для найму працівників), оскільки виявилось – алгоритм, на якому вона базується, «упереджений» проти жінок. Подібні випадки змінюють ставлення людей до технологій в цілому. Нещодавно було проведено дослідження Brands in Motion, у межах якого опитали 27 тис. людей на восьми ринках. Виявилось, що 97% споживачів зараз очікують від брендів етичного використання технологій. А 94% вважають: якщо цього не відбуватиметься, держава має втрутитись і навести лад у цій сфері. Таким чином, технології та технологічні компанії вже не є «священною коровою», вимоги до них суттєво зростають. І бізнесу варто враховувати побажання споживачів, розробляючи все більш етичні алгоритми та використовуючи їх мудро. Ця тенденція проявляється, у тому числі, у появі сервісів, подібних до Fairness Flow. Його було представлено у травні 2018-го на конференції розробників Facebook. Мета цього інструменту - допомогти визначити упередження, що впливають на алгоритми платформи, у тому числі зумовлені гендером і віком. Зараз Fairness Flow доступний кожному інженеру Facebook. Схоже, що подібні інструменти користуватимуться неабиякою популярністю: адже у США вже є прецеденти судових позовів до Facebook та його рекламодавців, що таргетують рекламу, скажімо, виключно на чоловіків.  

97% споживачів зараз очікують від брендів етичного використання технологій. А 94% вважають: якщо цього не відбуватиметься, держава має втрутитись

  Восени 2018 року IBM проанонсувала вихід пакету продуктів, що мають збільшити прозорість штучного інтелекту й зменшити його упередженість. Цей пакет дозволяє користувачам перевіряти, чи не є якась людина чи група людей суб'єктом заангажованості, а розробникам - визначати, що може ставати причиною упередженості ШІ, і отримувати рекомендації щодо того, як це виправити. Ці інструменти можуть використовуватися як на власній платформі IBM - Watson – так і на сторонніх, на кшталт Tensorflow чи AzureML. Цікавий кейс втілення описаної тенденції - неприбуткова організація Crisis Text Line, розташована в США. Вона провела навчання вже 12 тис. психологів-консультантів, які надають психологічну допомогу в месенджерах (і наразі їхні розмови з клієнтами нараховують вже 62 млн. повідомлень). Навесні 2018-го ця організація запустила комерційну платформу Loris.ai, мета якої - допомогти у навчанні спеціалістів, що мають вести важкі розмови. Алгоритм, що поєднує машинний інтелект та емпатію, може стати прикладом етичної автоматизації, якої прагнуть люди в усьому світі. Якщо ваша компанія вже використовує штучний інтелект та алгоритми, то перший крок у напрямку описаного тренду, - перевірити, чи не є вони упередженими. Компанії-гіганти - наприклад, Facebook, - вже це роблять, і на черзі решта ринку. Втім, ця тенденція зачепить не тільки технологічні організації. Адже майже всі, так чи інакше, використовують цифрові комунікації у спілкуванні з клієнтами (скажімо, чат-ботів). Помилку, якої може припуститись людина-працівник, споживачі пробачать легше, аніж помилку алгоритму. Тому бізнесу потрібно або зробити своїх цифрових «помічників» бездоганними («надлюдськими»), або більш «людяними» – в залежності від того ефекту, якого він прагне досягти. За матеріалами Trendwatching.com

kmbs live
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...
23.07.2024 at 12:00
Economic engineering as a driver of economic growth ...