Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs liveФахівці Trendwatching.com вважають, що зміни клімату вже не обмежуються окремими місцями на планеті (скажімо, полярними льодовиками чи тропічними лісами Амазонки). Катастрофа може зачепити будь-яку країну, і прикладів більшає щодня. Повені у метро Нью-Йорка, торнадо у Лондоні, удари блискавки в Індії – лише деякі з них.
Зміна клімату стала таким собі слоном у кімнаті, який до того ж поводиться агресивно. І ані споживачі, ані компанії більше не можуть його ігнорувати. За даними The Lancet, 45% молодих людей у 10 країнах стверджують, що тривога, пов’язана з кліматом, впливає на їхнє повсякденне життя.
«Екологічні», «нейтральні щодо клімату», «відновлювальні» продукти швидко стають звичним вибором для споживачів. 57% людей із країн Азійсько-Тихоокеанського регіону кажуть, що припинять купувати у бренда, якщо виявлять, що він має слабкі показники організаційної стійкості. Отже, компанії змушені прискорювати своє «озеленення» і пропонувати споживачам товари та послуги, які дозволяють жити "на повну" попри несприятливі умови довкілля. Також чимало брендів сьогодні запускають корисні ініціативи, спрямовані на забезпечення кращого майбутнього для людства загалом і власного бізнесу зокрема.
Наприклад, коли у липні 2021 року в китайській провінції Хенань сталася сильна повінь, і державі довелося евакуювати майже 100 тис. людей, компанія AutoNavi, що належить Alibaba, запустила функцію екстреної допомоги тим, хто не може вибратися з домівки. Користувач навігаційного застосунку AutoNavi міг натиснути спеціальну кнопку, і екстрені служби отримували інформацію про місцезнаходження людини. Також застосунок дозволяв опублікувати повідомлення SOS та дізнатися адреси найближчих прихистків і номери телефонів служб порятунку.
Підвищення морських температур сильно порушило біосферу, поставивши під загрозу засоби до існування людей у прибережних селах на зразок Джамбіані, що на Занзібарі. Вирощувати водорості стає складніше, а популяція риб зменшується. Щоб подолати наслідки глобального потепління для людей, швейцарська організація Marinecultures.org навчає жінок вирощувати природні губки, стійкі до змін клімату.
Зміна клімату стала таким собі слоном у кімнаті, який до того ж поводиться агресивно. І ані споживачі, ані компанії більше не можуть його ігнорувати
Переживати спекотні літа у містах стає дедалі складніше. У Бостоні Рада з планування території міста (Metropolitan Area Planning Council) випустила посібник із інформацією про те, як муніципальні органи влади можуть співпрацювати з митцями та громадськими організаціями, щоб впроваджувати ініціативи зі зниження температури. Зокрема, книжка містить ідеї щодо використання світловідбивної фарби для муралів, проєктування затінених автобусних зупинок та встановлення обладнання для ігор з водою на тротуарах у спокійних місцях.
Компанія IKEA також створює ініціативи задля зниження кліматичної тривоги. У першому кварталі 2021 року вона запустила кампанію «Фортуна любить ощадливих», яка мала на меті показати, як продукти організації можна використовувати для збереження ресурсів та зменшення кількості сміття на планеті.
У липні 2021 року виникла онлайн-гра Survive the Century, яка пропонує користувачам спробувати визначити майбутнє планети. Гравець є головою глобальної медіа-компанії та має ухвалювати рішення про те, які новини публікувати. А потім він спостерігає, як світ реагує. Гру придумали студенти Університету Меріленда, щоб допомогти споживачам зрозуміти наслідки їхніх повсякденних виборів.
Як компаніям використати силу цього тренду? На думку фахівців Trendwatching.com, бізнес може обрати безліч шляхів: створювати ініціативи, що допомагають вирішувати короткострокові або довгострокові проблеми, зменшують еко-тривогу споживачів тощо.
Чимало рішень здаються точковими, але дозволяють розв'язувати декілька проблем одночасно. Наприклад, міська рада Барселони створила застосунок Cool Walks, який допомагає пішоходам прокладати маршрути з мінімальним впливом ультрафіолету, включно з «режимом вампіра» (уникнути прямих сонячних променів за будь-яку ціну). Ця ініціатива генерує як негайну цінність для споживачів, так і м’яко спонукає їх зменшувати вуглецевий слід, пересуваючись не транспортом, а пішки.
Ще один шлях – втілювати проєкти, які дозволяють подолати розрив між бідними та багатими країнами. Сьогодні на Китай, Німеччину, Японію, Корею та США разом припадає майже дві третини найцінніших інновацій, що спрямовані на адаптацію до змін клімату. І дуже мало – на країни з низьким рівнем доходу, тобто ті, які потребують цього найбільше. Можливо, у цьому розриві ховається чимало можливостей для бізнесу.
За матеріалами Trendwatching.com