Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Справа в тому, що навіть якщо припустити, що емпатія – це вроджена риса, то у нас є ще одна особливість – підозріливість до «чужих», до тих, хто на нас не схожий. Підсвідомо (а інколи й свідомо) ми хочемо звести стіну між «нами» й «ними». І це стає на заваді спробам побудувати відкритий взаємопов’язаний світ. Чому ж тоді майбутнє – все ж за толерантністю? Тому що зазвичай витоки агресії – у відсутності інформації й особистих контактів з «чужинцями». А оскільки світ невпинно стає все відкритішим, люди мають змогу познайомитись з іншими культурами. Значить, стають все менш упередженими. Звичайно, це відбувається дуже нерівномірно. Часом трапляються й прикрі випадки, які зводять майже нанівець досягнутий прогрес. І, скоріше за все, так буде й надалі. Також існує проблема нерівності: люди з бідних країн бачать, як живуть у заможних, і це викликає у них негативні емоції. Однак Trendwatching.com дає прогноз: тенденція до поглиблення толерантності зберігатиметься, і це невідворотно. Що є драйверами цього тренду? Наприклад, поява «глобального мозку», який об‘єднує різних людей та дозволяє спільно генерувати ідеї. Ступінь взаємопов‘язаності світу зростає. Одні з цифр, які це ілюструють, - це кількість міжнародних мандрівок. У 1950 році вона складала 22 млн на рік, у 2016-му – 1,2 млрд. Тобто за життя однієї людини цей показник виріс більш ніж на 5000%. Другий драйвер цієї тенденції – глобальна урбанізація. Великі міста стають двигунами толерантності, бо у них людина стикається з представниками різних націй, релігій тощо – і змушена вчитись мирно існувати поряд. Якщо у 1950 році лише 30% світової популяції жило у містах, то у 2015-му ця цифра склала 54%. За прогнозами, до 2050 року вона стане дорівнювати 66%.
Великі міста стають двигунами толерантності, бо у них людина змушена вчитись мирно існувати поряд з представниками інших націй, релігій та поглядів
І, нарешті, підвищенню толерантності сприяє отримання вищої освіти все більшою кількістю людей. Дані ЮНЕСКО свідчать: у 1995 році приблизно 15% населення у світі отримувало освіту вищого рівня, ніж є обов‘язковим у їхній країні. В 2015-му таких було вже 34%. Існує велика ймовірність, що чим більше освічених людей житиме на світі, тим толерантнішим ставатиме суспільство. Власне, це не тільки сподівання – є дані, які свідчать: що більш високого рівня освіта у людини, то більш толерантною вона є. Втім, як саме проявляється цей тренд на ринку? По-перше, деякі бізнеси допомагають тим, хто постраждав від нетолерантності. Один з прикладів – компанія Airbnb, яка у січні 2017 року оголосила, що надаватиме безкоштовне розміщення людям, яких зачепило введення нових міграційних обмежень Дональдом Трампом. Ця організація навіть закликала постраждалих звертатися безпосередньо до генерального директора Airbnb через Twitter. У листопаді 2016 року Amazon запустила рекламну кампанію, що промотує преміальне членство. Для цього було знято відео, у якому імам та християнський священик зустрічаються й розмовляють. Незважаючи на різницю між ними, у цих двох людей, виявляється, є чимало спільного – наприклад, біль у колінах (обидва мають молитися навколішки). У кінці ролика показують, як імам та священик замовляють на Amazon наколінники – у подарунок один одному. І отримують своє замовлення надзвичайно швидко завдяки опції Amazon Prime. Компанія може долучитись до описаного тренду, якщо стимулюватиме різні культури до спілкування й обміну думками. У березні 2017-го за підтримки British Council в Африці відбувся фестиваль Jalada Mobile Literary and Arts festival. Його особливістю став формат проведення: він був мобільним, пройшов у 12 містах 5 країн, а люди могли пересуватися між локаціями на спеціальних автобусах. У межах фестивалю відбувались воркшопи, виставки, кінопокази, панельні дискусії, виступи тощо. Метою заходу стало святкування культурного різноманіття африканських країн та ознайомлення людей з культурою «сусідів». Як ваша компанія може використати силу цієї тенденції? Наприклад, при створенні наступного продукту, сервісу чи рекламної кампанії можна "зачепити" ідею толерантності, заявити про підтримку людям, які страждають від несправедливості. Деякі компанії бояться йти на такий крок, але фахівці Trendwatching.com впевнені: декілька клієнтів можуть піти від вас у короткостроковій перспективі, але у довгостроковій – це буде на користь вашому бренду. За матеріалами Trendwatching.com