Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Дистанційні виклики Робота з дому (work from home, WFH) стала новим стилем життя для багатьох людей. Вона змінила їхнє мислення й допомогла компаніям отримати цінні уроки. Але виникли й серйозні небезпеки, зокрема розмиття кордонів між робочим та вільним часом. Якщо в офісі працівники могли піти на 10-30-хвилинну перерву, і це сприймалося нормально, то тепер відсутність швидкої відповіді на електронний лист чи повідомлення у месенджері може викликати невдоволення колег чи керівника. Компанія Prodoscore провела дослідження, проаналізувавши дані 30 тисяч людей за період з травня по серпень 2020 року та зіставивши їх з попередніми даними. Виявилося, що у порівнянні з початком пандемії продуктивність у травні-серпні трохи зменшилася (на 3%), але все ще залишалася вищою за «допандемічні часи» (на 5% вища, аніж у травні-серпні 2019-го). Але водночас виявилося, що вихідні стали частиною робочого тижня. За досліджуваний період люди працювали на 42% більше по суботах та на 24% більше по неділях, аніж в аналогічний проміжок 2019 року. Це призводить до втоми й вигорання. Люди відчувають, що мають працювати без відпочинку, а навіть коли формально можуть відпочити – змушені думати про роботу й відповідати на повідомлення.
За час пандемії субота та неділя стали частиною робочого тижня: тепер люди працюють на вихідних значно частіше, аніж у 2019-му
Також люди хвилюються: «а чи знає мій керівник, що я багато працюю? Якщо я не відповідатиму на листи швидко – він може подумати, що я байдикую». Зрештою, робоче середовище стає занадто стресовим й погіршує якість життя. Відповіді й дії Кожна компанія, що піклується про добробут працівників, шукає власних способів для зниження рівня стресу. Наприклад, одна організація вирішила завести електронний журнал, де люди можуть планувати перерви (для хатніх справ, допомоги дітям із навчанням тощо) – стільки, скільки треба. Деякі бізнеси почали розбиратися із тим, яким працівникам комфортніше в офісі, а яким до вподоби стиль WFH. Після завершення пандемії можна запропонувати другим принаймні частково зберегти «карантинний» формат роботи. Також для підтримки продуктивності керівникам важливо систематично вибудовувати довіру. З одного боку, потрібно довіряти людям (вірити, що вони виконають завдання), а з іншого – діяти так, щоб збільшувати їхню довіру до вас. А для цього потрібно бути прозорим і відкритим. Наприклад, сказати людям, що ви надаєте їм можливість самим обирати – як розподілити свій час.
Мозок нагадує губку: він всотує інформацію до певної межі, а потім потребує часу, щоб звільнити місце для нових даних
Вільний час за графіком З точки зору нейропсихології, вільний час протягом робочого дня виконує надважливу функцію: він допомагає мозку «перезавантажитися». Кожному знайома ситуація: ви розв’язуєте кросворд і в певний момент «застрягаєте». Робите перерву – і після цього з легкістю знаходите відповіді. Це відбувається тому, що мозок чимось нагадує губку: він всотує інформацію до певної межі, а потім потребує часу, щоб звільнити місце для нових даних. Чимало досліджень свідчать, що перерви можуть покращити настрій, збільшити продуктивність та посилити концентрацію. Науковці радять працівникам планувати регулярні перерви, навіть якщо день дуже завантажений. Проте важливо правильно проводити ці хвилини. Соцмережі, телевізор, відеоігри тощо – не те, що допоможе мозку відпочити. Адже ці справи вимагають обробки інформації, а мозку потрібно перейти у режим «вільного блукання» для справжнього відпочинку. Для цього можна або посидіти й нічого не робити, або прогулятися на природі, або виконати завдання, яке не потребує розмірковувань (скажімо, пропилососити підлогу). Це дозволить досягти ефекту «перезавантаження» й продовжити роботу з новими силами. За матеріалами forbes.com, businesswire.com, health.clevelandclinic.org