Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Дослідження тривало з кінця травня до середини червня, а його учасниками стали аналітики, інженери, HR-фахівці, вчителі тощо. Метою було дізнатися – як вони оцінюють свою гнучкість, продуктивність праці, добробут, кар’єрну безпеку, соціальні зв’язки, навчання та розвиток в умовах віддаленої роботи. Отримані відповіді стали дещо неочікуваними для дослідників з BCG. Враховуючи швидкість та масштаб змін і той факт, що роботодавці не встигли підготувати персонал до переходу на віддалену роботу, продуктивність працівників мала б впасти. Проте виявилося, що це не так. У виконанні індивідуальних завдань 76% працівників, що перейшли на дистанційну роботу під час карантину, відчували себе так само або більш продуктивними, аніж до пандемії. В управлінських завданнях - 60%, а в завданнях, що вимагають колаборації, - 44%. Опитування встановило, що пандемія змусила роботодавців перевести безпрецедентну кількість працівників – близько 40% – на віддалену роботу. Для тих, хто залишився в офісі, соціальна дистанція та дистанційна співпраця з колегами стали новим викликом. Проте виявилося, що люди здатні з ним упоратися: більшість працівників вважають, що їхня продуктивність не змінилась або навіть покращилась у порівнянні з докарантинним рівнем. Виходячи з отриманих даних, саме колаборація у новому світі буде найскладнішим типом віддалених завдань. Фахівці BCG знайшли чотири чинники, які корелюють з оцінкою працівником своєї продуктивності: соціальні зв’язки, ментальне здоров'я, фізичне здоров'я та робочі інструменти. 79% респондентів, які вказали, що задоволені цими чотирма чинниками, вдалося зберегти або підвищити продуктивність у завданнях, що вимагають співпраці з іншими. Цього змогли досягти лише 16% з тих, хто незадоволений щонайменше трьома з цих чинників.
Перед компаніями зараз постало нове завдання: розробити зручну для людей гібридну робочу модель, яка не буде офісоцентричною
Працівники, що задоволені соціальними зв’язками зі своїми колегами, удвічі-втричі частіше зберігають або покращують свою продуктивність при виконанні спільних завдань у порівнянні з тими, хто не має сильних зв’язків. Люди, які задоволені станом ментального здоров’я, удвічі частіше підтримують продуктивність на докарантинному рівні або підвищують її. Така сама картина – з фізичним здоров’ям та використанням робочих інструментів (програмного забезпечення, засобів для відеоконференцій тощо). Скоріше за все, віддалена робота залишиться з нами, навіть коли людство поборе пандемію. Ще одне нещодавнє дослідження BCG свідчить: компанії очікують, що 40% їхніх працівників збереже нову модель у майбутньому. Деякі бізнеси планують використовувати гібридну модель, у якій частина людей працюватиме віддалено, а частина – в офісах. Певні компанії вважають, що на 100% віддалена робота усього колективу являє собою занадто нестабільну систему. Проте розуміють, що частка віддалених працівників, скоріше за все, зросте у порівнянні з докарантинним рівнем. Таким чином, перед компаніями постає нове завдання: розробити зручну для людей гібридну робочу модель, яка не буде офісоцентричною. Для багатьох організацій це не є несподіванкою: в опитуваннях BCG 87% бізнесів казали, що вже інвестували у технологічну та цифрову інфраструктуру, яка забезпечує віддалену роботу. Фахівці BCG вважають, що компаніям варто спланувати кроки щодо усіх чотирьох наведених вище факторів. Наприклад, інтернет-компанія GitLab закликає працівників виділяти декілька годин на тиждень для віртуальних перерв на каву разом з колегами та використовувати Slack для неформального спілкування. Також вона створила кімнату в Google Hangouts, куди кожен може зайти у вільну хвилину (імітація «розмов біля кулера»). Starbucks ще у березні профінансувала усім американським працівникам та членам їхніх родин 20 годин безкоштовних сесій з психологом на рік. BCG запускає спортивні челленджі серед колег та публікує інформацію про переможців у корпоративній газеті, а також проводить онлайн заняття з фітнесу та вебінари про здоров’я. А Cisco впровадила систему TelePresence (яка робить дві різні кімнати єдиним віртуальним простором) в оселях менеджерів та управлінців. Забезпечення соціального зв’язку, підтримка ментального та фізичного здоров’я, використання якісних інструментів – це те, що дозволить людям залишатися продуктивними, незважаючи на те, де саме вони працюватимуть. А компаніям – утримувати таланти й набирати обертів. За матеріалами bcg.com