A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
01.08.2017
862
12min
People. Leadership and management. Culture
[EN] Аркадій Вершебенюк, генеральний менеджер Uber в Україні, розповів учасникам <a href="http://kmbs.ua/mba/" target="_blank" rel="noopener">MBA-програм kmbs</a> про стратегію компанії, зміну парадигми на ринку перевезень та конкуренцію під час чергової події <a href="http://open.kmbs.ua/ua/articles/1218" target="_blank" rel="noopener">kmbs CHANGE talks</a>.

[EN]   Про ідею Uber Ідеєю Uber я "заразився" давно, ще як споживач. Мій власний паттерн споживання транспорту як послуги дуже сильно змінився завдяки цій компанії. Коли я жив у Москві, після запуску там Uber я практично відмовився від свого автомобіля, залишивши його лише для поїздок за місто. Uber - це не служба таксі, а ІТ-платформа (80% наших працівників - ІТ- фахівці). Наша задача – з‘єднувати дві групи клієнтів: водіїв та пасажирів. Ми даємо інформацію тим, хто хоче здійснити поїздку, і тим, хто може цю послугу надати. І робимо це так, щоб клієнтський досвід – з обох боків – був максимально позитивним. Для нас немає різниці між клієнтами-пасажирами та водіями, ми цінуємо обидві сторони платформи і ставимось до них однаково. Ми не думаємо: пасажир залишиться з нами, а водій сьогодні один, а завтра буде інший. Для нас бізнес – не це історія про те, як зайти й «зрубати грошей». Ми хочемо змінювати світ, місто за містом. Для того, хто хоче здійснити поїздку, важливо, щоб машина була швидкою, нормальною. Клієнту не потрібна опція вибору водія – він просто хоче розраховувати на нормальний середній рівень машини, яка за ним приїде. Також ми даємо споживачу можливість впливати на послугу – залишати зворотний зв‘язок, який передадуть водію та, за необхідності, виконають певні дії. Те ж саме доступно й водіям, бо вони також є нашими користувачами. Для них важливо скоротити час простою та надання машини. Це ми їм і забезпечуємо. Клієнт, який підключається до нашої платформи, знає: йому не доведеться багато чекати, а до наступного пасажира йому буде близько. Крім того, водії також виставляють рейтинг пасажирам, і якщо виникають проблеми – ми з ними розбираємось.   13668967_1343228579040149_3043008241971463066_n.jpgАркадій Вершебенюк: "Uber - це не служба таксі, а ІТ-платформа. Наша задача – з‘єднувати дві групи клієнтів: водіїв та пасажирів"   Ми – не високомаржинальний бізнес, ми заробляємо на ефективності, на обсязі перевезень. Ключове слово для Uber – це ефективність. Ми завжди намагаємось дати найбільш доступний продукт, зробити так, щоб тарифи були найнижчими на ринку. І робимо це за рахунок ефективності використання нашого додатку обома сторонами. У таксі існують періоди підвищеного попиту. У споживача тоді є два варіанти: або змиритись із «вибачте, машин нема», або починати торгуватись із самим собою. Для таких ситуацій Uber придумав своє рішення. Коли ви знаходитесь у зоні підвищеного попиту, ви одразу бачите, яку приблизну ціну коштуватиме поїздка (скажімо, у 1,2 рази більше за звичайну). І клієнт може обрати, їхати чи чекати. У другому випадку Uber повідомить вас, коли попит знизиться або підвищиться пропозиція. Ми не хочемо, щоб клієнт навіть думав про те, «скільки накинути, щоб поїхати». Наша мета – щоб він у будь-який момент отримав машину за найкращу ціну. А водії бачать, де саме є зони підвищеного попиту – так ми стимулюємо їх їхати туди.   Про конкуренцію Ми, насправді, не стільки конкуруємо, скільки розширюємо ринок й доповнюємо його. Наприклад, коли Uber з‘явився у Лос-Анджелесі, ринок таксі знизився несуттєво, а загальний ринок персональних перевезень виріс більше, ніж у два рази. Тому ми не конкуруємо з таксі, у нас різні ніші. Ми надаємо схожу послугу, але наша місія – це зробити перевезення максимально доступними, простими та надійними. Такими, як вода, що тече з крану. Коли ви відкриваєте кран, то здивуєтесь, якщо води там не буде. І ви не думаєте: чи нормальна там вода, чи не треба почекати, поки вона не буде кращою. Так само має бути і з перевезеннями: людина просто натискає кнопку у будь-яку хвилину, машина приїжджає.    

 
Зараз вже неважливо, хто володіє активом, важливо – хто і що може зробити з інформацією про нього

    Про відбір персоналу Uber – досить практична компанія, тому відбір працівників у нас – це мікс класичних інтерв‘ю та перевірки речей, які людина виконуватиме у своїй ролі. Ми маємо впевнитись, що вона точно зможе робити те, що потрібно буде. Скажімо, якщо це операційний менеджер – то йому доведеться мати справу з великими масивами даних, які потрібно буде аналізувати. На етапі відбору ми даємо йому прикладний двохгодинний тест, де він має проаналізувати дані та відповісти на 36 запитань. Що ж стосується мене, то я мав розробити стратегію розвитку Uber в країні, щоб потрапити до компанії.   Про вихід на нові ринки Насправді немає країн, де б Uber був заборонений, але на деяких ринках роблять так, щоб нам було невигідно працювати. Подекуди існує потужне лоббі старих гравців, які не хочуть змінюватись. Вони розуміють: якщо на ринок прийдемо ми або наші конкуренти, змінюватись доведеться – адже зміниться й модель поведінки споживача. Європейський менталітет відрізняється від американського. У США все простіше: якщо споживачі кажуть, що це добре, а ти стверджуєш, що це погано, то виграє завжди споживач. Коли ми виходили в Європу, то починали з американської моделі, але потім трохи переглянули її.   Про Uber в Україні Ми зі свого лексикону намагаємось прибрати слово «ринок», ми мислимо категоріями міст. Кожне місто має свої особливості, культурні й людські. Але немає кардинальних відмінностей. Це тільки здається, що в Україні – все по-іншому. Насправді ж на базовому рівні всі люди однакові. І жодна країна не є унікальною: щось подібне десь уже відбувалось. Наші запуски проходять однаково будь-де. Чекати ми не любимо, тому виходимо на новий ринок завжди швидко. І на будь-якому ринку попит завжди переважає пропозицію. Усі знають бренд, хочуть спробувати. Але у Києві попит був настільки великим, що ми навіть не очікували. Причому і з боку клієнтів, і з боку водіїв.   13718547_1343228642373476_2223634296072985483_n.jpgАркадій Вершебенюк: "Ми, насправді, не стільки конкуруємо, скільки розширюємо ринок й доповнюємо його"   Підключати водіїв за один-два місяці до запуску, з нашого досвіду, не варто. Люди забувають, доводиться до них повертатись. Тому після запуску ситуація може виглядати достатньо хаотичною, але скоро вона збалансується. Стратегія розвитку Uber в Україні не відрізнятиметься від інших країн. У наших планах точно є усі міста-мільйонники. Ми ніколи не стримуємо себе і не кажемо: давайте почекаємо. У нашій культурі все навпаки: давайте зробимо – і будемо вирішувати проблеми у міру їхньої появи. В Україні мета Uber така ж, як усюди у світі, - змінити парадигму споживання послуги перевезень, змінити сприйняття. Також ми прагнемо зменшити використання персонального автотранспорту в місті. Одне з наших досліджень демонструє, що машина – один з найнеліквідніших активів, його використовують у середньому 4% часу. Решту часу він просто стоїть. До нашої появи на цьому ринку вже з‘являлись додатки, які дозволяють викликати таксі. Для нас це добре, адже означає, що вже є користувачі, що розуміють – можна скористатись не лише телефоном. Проте навіть у Києві близько 85% людей дзвонять, щоб викликати таксі. У Сан-Франциско середній час очікування машини – 2,5 хвилини. Ти викликаєш таксі, спускаєшся ліфтом – і автомобіль вже тут. Це – моя мета в Україні.   Про шерингову економіку Основна цінність зараз – це інформація. Вже неважливо, хто володіє активом, важливо – хто і що може зробити з інформацією про нього. Uber – це платформа, яка працює у парадигмі шерингової економіки. Ми даємо можливість використовувати один і той самий актив (автомобілі) більш ефективно – від 4 до 16 разів. У будь-якій сфері, де низька утилізація активів власником, існує можливість для впровадження моделі шерингу. А такі компанії, як ми, дають змогу власникам активів розказати про себе. У цієї моделі є певні обмеження. Скажімо, можна було б використовувати у якості активу для шерингу дриль. Але у того ж Amazon є доставка у день покупки, і дриль можна придбати за $20 – тому не дуже ефективно шукати десь людину, яка має цей інструмент, і орендувати його за $10. Крім того, платформа часто виконує роль продажу першого контакту, і вдруге нею не користуються. Тому первинний ажіотаж щодо шерингу зараз поступово спадає. Для виробників автомобілів з появою нашої платформи ситуація не дуже ускладнюється. Ми лише змінюємо парадигму використання ресурсу. Але щоб перевезти людину, автомобіль, як і раніше, потрібен. Можливо, індивідуальні користувачі купуватимуть менше машин, але попит переміститься до тих, хто захоче надавати цю послугу. Це невідворотно, і виробники вже починають переорієнтовуватись.   13669015_1343228852373455_5521181364078092867_n.jpgАркадій Вершебенюк: "В Україні мета Uber така ж, як усюди у світі, - змінити парадигму споживання послуги перевезень"   Про стратегію і продукт Стратегія, на мою думку, - це не про вибір того, що ти робитимеш, а про усвідомлений вибір того, чого ти робити не будеш. Неможливо бути всім для всіх, це не працює. Завжди  є небезпека, що ми почнемо робити щось, що відволікатиме нас від основного бізнесу. Поки що ми у бізнесі продажу інформації про перевезення людей, пакетів і т.д. Наш досвід свідчить: щоб вигравати, потрібно мати просто кращий продукт. Не «впарювати», а дійсно мати щось, що краще за статус-кво. Ваша пропозиція має бути настільки хорошою, щоб від неї було неможливо відмовитись. Ви самі маєте вірити у це, вміти це обґрунтувати. Тоді вас підтримають споживачі. Навіть якщо держоргани будуть у чомусь проти, самі люди скажуть: ми вже не хочемо жити у старій парадигмі. Я вірю, що у підсумку люди завжди голосують грошима. Якщо продукт поганий, вони це не купують і не користуються – звичайно, у випадку, коли є альтернатива і вільна конкуренція. Проблема часто в тому, що споживачам не дають альтернативи шляхом регулювання.   Про плани на майбутнє Наступний крок – це Uber Pool, продукт, який дозволяє їхати різним людям однією машиною. У Сан-Франциско 50% перевезень зараз здійснюються таким чином. Пасажир платить на 30% менше, а водій заробляє ще більше і постійно знаходиться у русі. Така модель вже ближче до громадського транспорту. Але щоб її забезпечити, система має обробляти колосальні масиви даних.

kmbs live
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...
23.07.2024 at 12:00
Economic engineering as a driver of economic growth ...