A school for leaders who want change

Learn first

KMBS latest news in real time

For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen

Open kmbs live
09.08.2019
772
5min
People. Leadership and management. Culture
[EN] У 1957 році Pepsi стикнулась із кризою ідентичності. Незважаючи на всі зусилля маркетологів, компанію перемагав її найбільший конкурент і лідер ринку – Coca-Cola. І причина полягала не в недоліках продукту, а у тому, що бренд Coca-Cola був надзвичайно сильним. Проте Pepsi вдалося надолужити втрачене і започаткувати нове явище у маркетингу.

[EN] На той час Coca-Cola вдалося переконати спільноту споживачів США, що її продукт уособлює усе хороше і корисне. Тому люди, які асоціювали себе з американськими цінностями на кшталт винятковості та товариськості, любили Різдво та Санта-Клауса, - з радістю купували пляшки з темним напоєм, навіть не замислюючись про те, що існують альтернативи. У 1963 році Pepsi найняла молодого директора з реклами Алана Потташа, і його завдання було дуже складним: активізувати бренд і позмагатися за лідерство з одним із найуспішніших в історії продуктів. Продукти Coca-Cola та Pepsi були майже однаковими за хімічним складом. Розуміючи це, Потташ ухвалив рішення – перестати говорити про продукт та його характеристики і почати говорити про споживача, сфокусуватися на образі людей, які купують Pepsi. Це сталося вперше в історії бізнесу. Pepsi почала пропагувати ідею про нове покоління, яке є вільним від маніпулятивних, споживацьких повідомлень у засобах масової інформації. Воно отримало назву «покоління Pepsi». До того жодне покоління не прагнуло перевершити себе, стати по-справжньому незалежними у думках і діях настільки сильно. Тому повідомлення Pepsi потрапило точно у ціль. Pepsi намалювала образ споживача як активного, сповненого сил та молодого серцем, а також транслювала повідомлення: «те, що ти п’єш, говорить про те, ким ти є». Чимало людей тоді прагнуло уникнути надмірного споживання, і Pepsi переконала їх: купуючи наш бренд, ви дієте у відповідності зі своїми переконаннями.  

Pepsi почала пропагувати ідею про нове покоління, яке є вільним від маніпулятивних, споживацьких повідомлень у засобах масової інформації

  Звісно, що ніхто не був упевнений у правильності такого кроку, але Потташ спирався на свою інтуїцію – і вгадав. Протягом наступного десятиліття завдяки цій рекламній кампанії Pepsi відібрала у Coca-Cola значну частку ринку. З того часу пройшло декілька десятиліть, проте і досі важко знайти бренд, який би не використовував стратегію, яку винайшла Pepsi: продаж не продукту, а певного образу себе. Наприклад, бути власником пристрою Apple - принаймні, в епоху Стіва Джобса - означало «думати інакше». Зараз критики можуть посміятися над такою характеристикою користувача Apple, проте і досі людина купує продукти цієї компанії не через те, що вони можуть робити, а через те, що ці продукти можуть зробити зі своїм власником. Це міркування лежить в основі стратегії роздрібного продажу Apple: продукт, який перетворить вас на супергероя. Samsung також вивчив цей урок, але не одразу. Довгий час ця компанія просувала свої продукти, фокусуючись на їх характеристиках та особливостях. Проте зараз підхід змінився: замість розповідати про швидкість процесорів чи глибину кольорів на моніторах (99% покупців не цікавлять ці подробиці) – Samsung каже про те, ким стане людина, якщо придбає товар ("творцем", "режисером" тощо).  

Потужний ефект може мати не тільки створення образу, до якого людина прагнутиме, але й антиобразу, якого вона уникатиме

  Компанія пішла навіть далі, вона зрозуміла, що потужний ефект може мати не тільки створення образу, до якого людина захоче прагнути, але й антиобразу, якого вона уникатиме. У випадку Samsung це образ користувача Apple, якому «промили мозок» і який ніколи не купує інші бренди. Вийти з такого образу і обрати телефон Samsung замість iPhone – видається неабиякою сміливістю. Ще один приклад компанії, яка йде шляхом Pepsi, - це Starbucks. Вона пропонує своїм споживачам напої, подібні до Unicorn Frappuccino – вони можуть не мати сильного аромату, зате добре виглядають на фотографіях. Продати таке минулим поколінням було б важко, проте зараз це вдається досить легко. Starbucks зрозуміла, що у наш час важливий не стільки сам напій, скільки те, ким вас сприйматимуть інші користувачі Instagram, коли ви запостите селфі з ним. Поширення соціальних медіа привело до того, що те, що ми їмо, п’ємо, надягаємо, якими авіалініями літаємо – каже щось про нас і відбивається на ставленні до нас. Відтак, наше покоління тісно пов’язане із брендами, які допомагають нам почуватися так, як ми б хотіли почуватися, або які створюють бажане враження про нас у оточуючих (і друге часто є навіть важливішим за перше.) За матеріалами medium.com

kmbs live
01.11.2024 at 18:30
Новий подкаст: "Організаційне здоров’я: кейс Сільпо" ...
22.10.2024 at 16:00
Новий подкаст: "Продажі: управління очікуваннями клієнта" ...
09.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Інноваційні продукти: 6 питань для створення нових рішень" ...
04.10.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Аналітика в бізнесі: типи, моделі, рішення" ...
05.09.2024 at 18:00
Новий подкаст: "Менеджмент: стилі управління" ...
19.08.2024 at 16:40
Новий подкаст: "Продажі: стратегічні зміни, кейс Balbek Bureau" ...
31.07.2024 at 14:00
Human capital: finding and developing a team ...
23.07.2024 at 12:00
Economic engineering as a driver of economic growth ...