Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Звичайно, відповіді на ці запитання можуть відрізнятись у залежності від країни, де живуть і працюють підприємці. Проте глобальні дослідження дозволяють виявити певні тенденції та поведінкові шаблони. Одне з таких опитувань ініціювала компанія Amway. Протягом 2015 року у її дослідженні взяли участь майже 50 тис. людей з 44 країн світу. Перш за все, респондентів запитали – якими вони бачать підприємців. Виявилось, що, на думку 84% опитуваних, ці люди люблять вивчати нове. 78% вважають, що підприємці прагнуть насолоджуватись життям, а 70% згодні з тим, що вони шукають пригод та готові йти на ризик. Цікаво те, що дослідження майже не виявило різниці у сприйнятті підприємців жінками та чоловіками, а також респондентами різного віку. Натомість було помічено суттєві відмінності у соціальних умовах, що сприяють веденню бізнеса у різних країнах. Найбільш дружніми для підприємництва виявились Данія (84% респондентів з цієї держави вважають її умови сприятливими), Південна Африка (78%), Таїланд (78%), Великобританія (75%), Китай (73%), Індія (73%) та В‘єтнам (73%). А найменш дружніми – Болгарія (8%), Португалія (16%), Канада (18%) та Румунія (19%). Для України цей показник склав 43%. У тих державах, де суспільство схильне уникати невизначеності, люди частіше вважать середовище несприятливим для підприємництва.
Найбільшою мотивацією підприємців сьогодні є незалежність та самореалізація
Респонденти також відповідали, яке їхнє ставлення до підприємництва і чи можуть вони уявити себе підприємцем. Середні показники склали 75% 43% відповідно, але дані з різних країн суттєво варіювались. Скажімо, у Данії до підприємництва позитивно ставляться 96% опитуваних, а 45% можуть уявити себе у цій ролі. У Норвегії ці цифри – 95% та 33%, у Китаї – 91% та 62%, у Естонії – 91% та 47%. Найменш позитивно до підприємництва ставляться в Австрії – лише 51% респондентів, Румунії (54%) та Болгарії (54%). Що ж стосується України, то лише 29% людей бачать себе підприємцями, а позитивно сприймають це явище 63%. У межах дослідження було розраховано показник AESI (Amway Entrepreneurial Spirit Index, індекс духа підприємництва). Він складається з трьох факторів: 1) бажання - наскільки людина прагне відкрити свій бізнес, 2) протидія соціальному тиску – чи здатен респондент опиратись друзям чи членам родини, якщо ті відмовлятимуть його від запуску власної компанії, 3) реалістичність – наскільки людина відчуває себе готовою до старту бізнесу. Спочатку оцінюється кожен із трьох факторів, а AESI розраховується як середнє арифметичне. Глобальний показник AESI за результатами дослідження склав 51%. 55% опитуваних хотіли б відкрити бізнес, 47% вважають, що це реалістично, і 49% не дозволили б своєму оточенню стати на шляху. На окрему увагу заслуговує той факт, що із віком бажання започаткувати бізнес зменшується. 65% людей, молодших за 35 років, хотіли б стати підприємцями, і лише 44% старших за 50 років респондентів висловили таке ж прагнення. У той же час, опитувані віком 35-49 років відчували себе найбільш підготовленим до відкриття власної компанії. Окремий розділ дослідження стосувався причин, з яких люди створюють свій бізнес, та їхніх страхів. Виявилось, що є декілька основних мотивацій: незалежність від роботодавця та можливість бути керівником самому собі (так відповіло 53% молодших за 35 років людей, 51% респондентів у віці 35-49 років та 43% старших за 50 років), можливість втілити у життя власні ідеї (51%, 45% та 38%) та перспективи отримання прибутку (38%, 38% та 34%). А бояться поточні чи майбутні підприємці переважно фінансових проблем та банкрутства (41% ), та економічної кризи (29%). При цьому такі дані однаково стосуються усіх вікових та гендерних груп. Якщо підсумувати, то портрет підприємця за результатами дослідження виглядає наступним чином. Це людина, яка прагне постійно навчатись і має жагу до успіху. Половина опитаних вважає, що соціум, у якому вони живуть, є дружнім до підприємців. І приблизно стільки ж можуть уявити себе у цій ролі. А найбільшою мотивацією підприємців є незалежність та самореалізація.