Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Контроль чи довіра На початку карантину чимало роботодавців переймалися тим, чи не почнуть працівники нехтувати своїми обов’язками в умовах відсутнього чи, принаймні, ускладненого контролю. Деякі компанії навіть вирішили розв’язати цю проблему, встановивши на комп’ютери підлеглих програмне забезпечення для відстеження їхніх дій. Продаж такого ПЗ сильно зріс у перші місяці карантину. Інші компанії виробили протилежний підхід: вони обрали довіряти працівникам і частіше комунікувати з ними. З короткострокової точки зору, можливо, перші змогли гарантувати собі сталу продуктивність на початку кризи. Але в довгостроковій перспективі дії других виглядають значно мудрішими. Чимало бізнесів, зокрема й гігантів на кшталт Twitter чи Facebook, зробили висновок про те, що віддалена робота – це перспективно. Тому запропонували людям, за їхнім бажанням, продовжувати працювати віддалено (повністю або частково) й після завершення карантину. Чи дійсно вони побачили приріст продуктивності в умовах онлайн-формату, чи їхнє рішення обумовлено іншими міркуваннями? Два боки продуктивності Компанія Chegg, яка займається онлайн-навчанням, перейшла на дистанційну роботу у березні. Її генеральний директор Натан Шульц був упевнений, що продуктивність знизиться на 15-20%. Щоб падіння було мінімальним, він почав активно комунікувати з працівниками, проводячи майже цілий день у Zoom. Його метою було відтворити стільки ж точок контакту з людьми, як в офісі.
45% респондентів сказали, що за час карантину вони відвідували більше нарад, аніж до пандемії. А 40% людей говорять про втому від Zoom
Але цей підхід не спрацював. Працівникам не подобалась постійна онлайн-присутність керівника, і він сам скоро відчув, що вигорає. Зрештою, він надав людям більше свободи, і тоді почалося неочікуване. Проєкти завершувалися достроково, працівники самі просили про нові завдання, а продуктивність зросла. Опитування, проведене серед працівників Chegg, показало, що у 86% з них продуктивність або залишилась такою самою, або підвищилась. Нещодавно компанія успішно завершила за 15 днів проєкт, на який раніше знадобився б місяць. Чимало організацій почали розуміти, що деякі процеси, які вони завжди вважали нормальними, насправді забирають зайвий час. Задовгі наради, постійне оновлення робочих статусів і багато іншого, можливо, скоро відійде у минуле. Важливо розуміти, що зростання продуктивності має й зворотний бік. Дослідження Twingate виявило, що віддалена робота може сильно порушити баланс між роботою та відпочинком. 45% респондентів сказали, що за час карантину вони відвідували більше нарад, аніж до пандемії. Лише 21% опитаних стверджують, що нарад стало менше. А 40% людей говорять про втому від Zoom. Дедалі більше керівників хвилюються через вигорання, яке незабаром може стати серйозною проблемою й нівелювати попереднє зростання продуктивності.
Задовгі наради, постійне оновлення робочих статусів і багато іншого, можливо, скоро відійде у минуле
Нові аспекти продуктивності Втім, існує й привід для оптимізму. Деякі дослідження виявляють, що люди починають самі балансувати своє життя й по-новому визначають для себе поняття продуктивності. Наприклад, YouGov та Evernote опитали американців про те, як карантинні обмеження вплинули на їхню роботу та які довгострокові наслідки це матиме. 48% респондентів сказали, що під час пандемії знизили швидкість життя (серед жінок – 53%, серед чоловіків – 44%). 27% опитаних збираються після пандемії наповнювати свої дні меншою кількістю справ, ніж раніше. І лише 17% – більшою. Визначення продуктивності для багатьох людей поступово змінюється, оскільки вони проводять набагато більше часу вдома. Скажімо, 40% відзначили, що стали продуктивнішими у проєктах покращення власної оселі, 39% – у приготуванні їжі, 29% - у заняттях спортом. А 51% американців стверджують, що під час карантину почали отримувати нову навичку. Усе це для них теж є продуктивністю, хоча й не стосується напряму роботи. І люди, й бізнеси розуміють, що нинішня ситуація може затриматися надовго. Тому дуже важливо думати не тільки про те, що робити сьогодні, але й що буде завтра. І відрізняти короткострокову активність від справжньої продуктивності. За матеріалами thehustle.co, nytimes.com, evernote.com