Learn first
For the latest KMBS events and news, visit KMBS Live at the top right corner of the screen
Open kmbs live[EN] Експансія хмари Чимало організацій вже перенесли частину своєї роботи у хмару. Згідно з дослідженнями компанії RightScale, за останні три роки частка бізнесів, що використовують хмарні сервіси, зросла з 89% до 92%. Зараз понад 80% організацій, що мають 1000 або більше працівників, використовують одночасно декілька хмарних платформ. Очікується, що до 2024 року цей показник зросте до 90%. Ба більше, прогнози свідчать, що упродовж наступного року витрати бізнесу на публічні хмарні платформи сягнуть $277 млрд, що на 73% більше, ніж у 2018 році. А загальний обсяг ринку хмарних сервісів має досягти показника у $350 млрд у 2022-му. Багато компаній переходять на хмарні обчислення, тому що це дозволяє їм бути гнучкими та конкурентоспроможними в умовах швидких змін клієнтів. Хмара сприяє постійному вдосконаленню бізнесу, допомагає стандартизувати заходи безпеки. Також експерти виокремлюють такі переваги використання хмарних сервісів: - Ефективність. Хмарні сервіси часто пропонують більш надійні механізми відновлення даних, про які організації часто забувають або в які вкладають недостатньо коштів. А також можуть забезпечити пікову потужність, яка була б економічно невигідною без використання хмари. - Швидкість. Хмарні сервіси можна швидко налаштувати, а також масштабувати у міру зростання бізнесу. - Зменшення витрат. По-перше, хмара дозволяє економити на первинних інвестиціях у технологічні потужності, коли компанія ще не розуміє – якої потужності їй буде досить. А по-друге, ці сервіси допомагають економити на пристроях та програмному забезпеченні, а також на зарплатах людей, які б обслуговували власну IT-інфраструктуру. За оцінками експертів, у середньому хмарні сервіси дозволяють компанії зменшити витрати на 20-50%. Різновиди хмари Різноманіття хмарних технологій сьогодні дозволяє задовольнити вимоги компаній будь-якого розміру. Існує три основні типи хмар, в залежності від того, де розташовані сервіси та як їх розгортають. 1. Приватна хмара. Вона доступна через захищену мережу для однієї компанії. Приватну хмару можна розмістити на своїй території або віддати на аутсорс сторонньому провайдеру. Її головні переваги: висока видимість, можливість персоналізації (налаштування під свої потреби), першокласна безпека та контроль, висока гнучкість та масштабованість. Недоліки: висока ціна (це може бути серйозною перепоною для малого та середнього бізнесу) та складність в обслуговуванні (можуть знадобитися окремі працівники для технічної підтримки приватної хмари).
Хмарні сервіси часто пропонують більш надійні механізми відновлення даних, про які організації часто забувають або в які вкладають недостатньо коштів
2. Публічна хмара. Постачальник таких послуг пропонує їх багатьом користувачам одночасно. Також провайдер самостійно виконує технічну підтримку, дбає про «залізо» та програмне забезпечення. Завдяки цьому публічна хмара обходиться клієнтам набагато дешевше, аніж приватна, економить час та кошти, дозволяє бізнесу сфокусуватися на своїх головних завданнях. З іншого боку, вона більш вразлива до кібератак і має обмежені можливості персоналізації. 3. Гібридна хмара. Вона є комбінацією приватних та публічних хмарних рішень. Зазвичай її ресурси інтегровані в унікальне середовище і розподілені між хмарами, щоб забезпечити максимальну продуктивність. Гібридна хмара відкриває майже безмежні можливості для ІТ-менеджерів. Приватна її складова гарантує безпеку, а публічна – допомагає керувати допоміжними бізнес-додатками на кшталт HRM, CRM, електронної пошти. Недоліком гібридної хмари є певна складність інтеграції приватної та публічної хмар – для цього потрібна професійна команда ІТ-експертів. Крім того, складність інфраструктури може часом призводити до локальної неефективності. Тим не менше, дедалі більше компаній віддають перевагу саме гібридній хмарі, зокрема медичні установи, юридичні та фінансові організації. Це дозволяє їм, поміж іншого, безпечно ділитися даними з третіми особами. Другий новітній підхід – мультихмарне рішення: використання декількох хмар, але без розподілу даними між ними. Популярність цієї нової ІТ-архітектури теж зростає, оскільки вона пропонує доступ до декількох сервісних моделей одночасно. За прогнозами компанії Gartner, у 2021 році 75% великих та середніх бізнесів використовуватимуть саме гібридний або мультихмарний підхід. Тенденції в хмарі Бернард Марр, футуролог, консультант зі стратегії та технологій, автор книги Tech Trends in Practice, вважає, що у 2021 році варто очікувати таких змін у хмарній царині: 1. Мультихмарні підходи приведуть до руйнування бар’єрів між постачальниками послуг Зараз великі провайдери публічної хмари (Amazon, Microsoft, Google тощо) побудували «паркан» навколо своїх сервісів. Адже вони позиціонують себе як «єдине вікно», де компанії можуть задовольнити усі свої потреби у сховищах і обчисленнях. Проте що більше організацій звертаються до гібридних або мультихмарних рішень, то сильніше запит на побудову «місточків» між різними платформами. Зараз це суперечить бізнес-моделі великих провайдерів, але саме це – шлях до набагато кращого задоволення усіх потреб клієнтів. Також, коли виникнуть такі «місточки», організаціям стане легше обмінюватися інформацією з партнерами по ланцюжку постачань (адже зараз вони можуть користуватися різними платформами). 2. Штучний інтелект збільшить ефективність та швидкість хмарних обчислень Саме штучний інтелект є тим ключовим чинником, що допомагає хмарам бути корисним інструментом для адаптації бізнесу до мінливих умов. Адже хмарні платформи дозволяють користувачам практично з будь-яким бюджетом та будь-яким рівнем кваліфікації отримати доступ до функцій машинного навчання на кшталт розпізнавання зображень та обробки мови. І надалі можливості застосування таких сервісів дедалі збільшуватимуться, стаючи доступними для компаній будь-якого розміру та з будь-якої сфери. Зрештою, продуктивність сильно зросте.
За прогнозами компанії Gartner, у 2021 році 75% великих та середніх бізнесів використовуватимуть гібридний або мультихмарний підхід
3. Сфера розваг мігруватиме у хмару Нещодавно Amazon доєднався до інших технологічних гігантів та стартапів, що пропонують власну платформу для хмарних ігор. Подібно до потокової музики та відео, хмарні ігри незабаром підірвуть сферу розваг, бо забезпечуватимуть миттєвий доступ до величезних бібліотек ігор в обмін на щомісячну передплату. У 2020-му такі сервіси запустили Google, Microsoft та Nvidia, а Sony пропонує свої послуги вже декілька років. І хоча розробка нових консолей Xbox та Playstation триває (вони коштуватимуть приблизно $500), експерти прогнозують: дедалі більше людей віддаватимуть перевагу підписці на хмарні ігри, а не купівлі обладнання, яке потребує оновлення кожні декілька років. 4. Популярність гібридних та локальних хмарних рішень зростатиме Як зазначалося вище, дедалі більше компаній обирають гібридні хмари. І це змушує провайдерів цих сервісів переосмислювати свої моделі надання послуг. Наприклад, лідери цього ринку Amazon і Google традиційно продавали користувачам місце на своїх публічних хмарних платформах, а Microsoft та IBM були більш гнучкими й дозволяли своїм клієнтам застосовувати свої хмарні інструменти та технології у корпоративних локальних мережах. Зараз здається, ніби саме ці провайдери «пробудили» в користувачах потребу в різних платформах та підходах всередині організацій: скажімо, використання публічної хмари для доставки контенту й приватних або локальних рішень – для зберігання та обробки даних клієнтів та іншої чутливої інформації. Також існують прогнози щодо зростання попиту на «суто залізо», тобто лише хмарне сховище та обчислювальні потужності – щоб компанії могли перенести наявні в них системи у хмару без потреби в адаптації їх до нового програмного забезпечення чи сервісів. Саме ці вимоги клієнтів будуть рушійною силою для розвитку хмарних сервісів у 2021 році. 5. Дедалі більше працівників користуватимуться віртуальними хмарними робочими столами Цю модель часто називають «робочий стіл як послуга». Її пропонують Amazon через платформу Workspaces та Microsoft через Windows Virtual Desktop. Google також забезпечує подібний функціонал через свої пристрої Chromebook. Користувач отримує у своє розпорядження готовий робочий стіл з усіма необхідними сервісами. Якщо його комп’ютер вийде з ладу, він зможе підключитися до віртуального робочого стола з іншого пристрою й нічого не втратити. Такий підхід підвищує ефективність працівників: компанія може бути впевнена, що усі вони користуються однаковим сучасним програмним забезпеченням. Також віртуальні робочі столи сприяють безпеці: усіма пристроями можна керувати централізовано. Використовувати цей сервіс для більшості компаній вигідно, оскільки можна сплачувати погодинно, лише за той час, коли люди працюють. Якщо додати економію витрат на оновлення техніки та програмного забезпечення, то стане зрозуміло, чому цей тренд набиратиме сили упродовж наступних років. Стаття підготована у межах спільного проєкту Kyivstar та kmbs та вперше опублікована на сайті hub.kyivstar.ua За матеріалами innovecs.com, forbes.com, medium.com